Moderator: Marko
Epoxy is een thermoharder en dus niet smeltbaar of oplosbaar. Het lijkt mij dat je dit niet in een solvent krijgt opgelost, of je zou in tabellen moeten gaan zoeken naar eventuele θ-condities. Als het epoxy niet vernet is, dan zou is er een kans dat dit zou lukken.Dan kun je beter het proberen met aceton (om de epoxyverbinding te verbreken) gevolgd door alcohol (schoonmaken glas)
Een goede fohn is voldoende om epoxylijm los te krijgen hoor, dus dat kan voor epoxyverf ook kunnen. Dat zou ik proberen voor je met afbijt etc. aan de gang gaat.Epoxy is een thermoharder en dus niet smeltbaar of oplosbaar.
Het etsen van glas lukt toch niet met afbijt? Afbijt (voor consumenten) is zeer vaak nog op basis van dichloormethaan (of ander gechloreerd solvent) in combinatie met een opdikker. Het lijkt mij niet heel gebruikelijk dat dit je glas aantast. Daarvoor zal meer een sterk zuur nodig zijn (mijn inziens).Ik denk dat je er ook even op zal moeten letten dat wanneer je afbijt gaat gebruiken je de ets laag op het glas ook gaat aantasten. Ik weet niet of dit je bedoeling is.