Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Peppermint
Artikelen: 0

Grote zeepbellen

Wij organiseren binnenkort een grote show en normaal ging iemand anders kijken voor een zeepbellen recept, maar die persoon heeft afgehaakt, waardoor deze opdracht nu op mijn schouders terecht is gekomen.

Ik ben dus op zoek naar een recept om grote zeepbellen te maken, maar omdat deze show al op 9 oktober valt, heb ik niet echt veel tijd meer om zelf veel te experimenteren en verhoudingen uit te zoeken van de stoffen die nodig zijn. Als ik zo wat op dit forum zoek, merk ik wel dat er best een aantal mensen kennis over hebben, maar dat ze tot nu toe nog niet met de rest is gedeeld.

Het is dan de bedoeling om met twee stokken en een katoenen draad grote bellen te "trekken".

Verder zou ik ook willen weten wat de invloed zou zijn van het toevoegen van voedingskleurstoffen aan dit mengsel om het iets spectaculairder te doen ogen, vooral dan naar de stevigheid toe. Alle verdere info omtrent opslag, bewaarbaarheid, invloed van luchtvochtigheid... kunnen me waarschijnlijk ook verder op weg helpen om er op deze korte tijd toch nog een geslaagde show van te maken.

Ik ben zelf laatstejaars bio-ingenieursstudent en heb goede contacten met verschillende vakgroepen op onze faculteit, dus normaal gezien zou ik ook aan iets minder voor de hand liggende producten moeten geraken.

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

pghm

Re: Grote zeepbellen

Grote zeepbellenshow, 9 oktober ........

Toch niet in Brugge ter gelegenheid van een DIES NATALIS van een bekend instituut ???????

Ik heb juist hetzelfde voor.

P.

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JanMeut

Re: Grote zeepbellen

De gebruikelijke toevoeging voor grotere bellen is glycerine. Uiteraard moet je ook van een goede detergentoplossing uitgaan. Je kan verder experimenteren met andere polyolen als suiker en sorbitol.
β-Damascenon en maneschijn

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!