Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Groentje
Artikelen: 0
Berichten: 205
Lid geworden op: di 07 dec 2004, 18:59

Re: verdienste laborant?

ik kreeg vakantie/full-time werk aangeboden voor 1800 euro per maand, als net afgestudeerde MLO'er.

dit was in een QC Lab waar ik routine werk deed. ik vond de tijd het geld niet waard.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Bekijk product

Gebruikersavatar
SamtheChemist_CF
Artikelen: 0
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 12:41

Re: verdienste laborant?

Groentje schreef: ik kreeg vakantie/full-time werk aangeboden voor 1800 euro per maand, als net afgestudeerde MLO'er.

dit was in een QC Lab waar ik routine werk deed. ik vond de tijd het geld niet waard.
Ik denk dat je in Nederland niet mag klagen met 1800 euro als net afgestudeerde MLO'er. Als HBO afgestudeerde start je ergens rond de 2000 bruto....
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Beryllium
Artikelen: 0
Berichten: 6.314
Lid geworden op: ma 12 jul 2004, 21:30

Re: verdienste laborant?

Groentje schreef: ik kreeg vakantie/full-time werk aangeboden voor 1800 euro per maand, als net afgestudeerde MLO'er.

dit was in een QC Lab waar ik routine werk deed. ik vond de tijd het geld niet waard.
Tja.

Het minimumllon voor 23 jaar en ouder (ik ga er even van uit dat dat jij in die categorie valt) is € 1356,60.

Als MLO'er, net afgestudeerd, mag je dan niet klagen. Het is ongeveer evenveel als een eerstejaars promovendus verdient, en die is dus wel academicus.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Groentje
Artikelen: 0
Berichten: 205
Lid geworden op: di 07 dec 2004, 18:59

Re: verdienste laborant?

o, ik was ook zeer vereerd en had geen reden tot klagen.

maar ik ben nu verder aan het studeren.

Het punt wat ik wilde maken was: weeg af of het soort werk op weegt tegen wat het verdient en kijk ook naar de toekomst.

meesten bedrijven, uit mijn ervaring, kijken niet maar de leeftijd en hebben een standaard instap salaris afhankelijk van je functie en ervaring.

(Ps. mijn minimum loon ligt nog veel lager :oops: )
Gebruikersavatar
Beryllium
Artikelen: 0
Berichten: 6.314
Lid geworden op: ma 12 jul 2004, 21:30

Re: verdienste laborant?

o, ik was ook zeer vereerd en had geen reden tot klagen.
Ah ja, maar dat is niet wat ik begreep als jij zegt "ik vond de tijd het geld niet waard". Als je dat zegt begrijp ik daaruit dat je het niet voldoende betaald vindt, en daar is mijn opmerking op gebaseerd.

Maar als je de kans hebt verder te studeren kan ik me daar goed iets bij voorstellen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
jasper2
Artikelen: 0
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 16:30

Re: verdienste laborant?

Ik ben nu al een ppaar jaartjes bezig. Ik ben begonnen in ploegendienst. Dik betaald met 10 jaar geleden 2300gulden netto. Maar ik kan niet in ploegen werken ben ik achter. Je kunt nooit bij iemand langs omdat je tijden van leven anders liggen en ik kreeg steeds meer last van geen slaap kunnen vinden omdat het ritme steeds weer verlegd moets worden.

Nu werk ik op een school als TOA verdien nu 1720Euro netto, heb veel vakantie, veel verantwoordelijkheid en kan mijn tijd voor een groot deel zelf invullen. als ik bij die eerste baan was gebleven zat ik nu thuis met een burn out. Geld is niet belangrijk! Hoeveel je verdient, het gaat altijd op. Je moet wel een baan hebben die je leuk vind want daar ben je 8 uur per dag 5 dagen in de week. En als het werk niet leuk is dan vreet dat ook je vrije tijd op omdat je je dan ***** voelt.

Jasper

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

sarin
Artikelen: 0
Berichten: 32
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 16:20

Re: verdienste laborant?

Ik denk dat je inderdaad niet alleen niet alleen naar de netto inkomsten moet kijken.

Wat naast de werksfeer en werktijden net zo belangrijk is, zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden.

Ik ben zelf net begonnen bij een groeiend bedrijf met een brutosalaris van 1600 euro per mnd (bruto), dit vind ik voor een startsalaris redelijk, helemaal als ik m'n secundaire arbeidsvoorwaarden in beschouwing neem.

Het bedrijf groeit waardoor werknemers hier ook een kans hebben om mee te groeien (lees: hogere vervolgopleidingen doen).

Daarbij kan ik aan het einde van mijn jaarcontract altijd onderhandelen over het salaris wanneer ik een vast contract krijg aangeboden (hetgeen zeer waarschijnlijk is).

Dergelijke dingen spelen dus ook een rol bij het solliciteren, niet alleen het netto maandsalaris.

Daar komt bij dat de markt momenteel erg gunstig is voor mensen met een chemische opleiding (MLO, HLO).. want daar is momenteel veel vraag naar waardoor de marktwaarde van een laborant stijgt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!