Puzzel Puzzels
The Don
Artikelen: 0

Re: God bestaat niet, bewijs het maar!

Ik geloof dat het bestaan van God zou uitsterven op het moment dat de godsdienstige opvoeding gestart zou worden op je 21e of zo. Godsdienst blijft bestaan omdat het met de paplepel wordt ingegoten. Als je zo opgroeit met het geloof, dan wordt het vanzelf een waarheid.
Daar sluit ik me bij aan maar het blijft verwonderlijk dat hele intelligente mensen ja zelfs wetenschappers toch blijven geloven in God. Het zijn er niet veel maar het zegt toch iets over de kracht van de opvoeding en hoe je mensen in dingen kunt laten geloven als je het maar met voldoende overtuiging brengt.

Een EO-jongeren dag is een goed voorbeeld hoe nog onschuldige zieltjes worden geindoctrineerd met een Godsdienst...Waarom zou je de islam willen beschuldigen van indoctrinatie als de christenen hetzelfde doen.

Iedereen mag geloven wat hij wil maar val me er niet mee lastig, evangelistische mensen zijn erg irritant en arrogant naar mijn mening.

(even de discussie opstoken hoor :wink: )
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

ads

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

klazon
Pluimdrager

.......Een EO-jongeren dag is een goed voorbeeld hoe nog onschuldige zieltjes worden geindoctrineerd met een Godsdienst...Waarom zou je de islam willen beschuldigen van indoctrinatie als de christenen hetzelfde doen....
Er is een verschil tussen indoctrineren met de waarheid en indoctrineren met de leugen.

De EO-jongerendag is voor mij juist een bewijs dat het geloof in de ware God nog springlevend is. Laat ik eens uit de band springen: Halleluja! (als je weet wat dat betekent) :shock:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Michel

The Don schreef:Daar sluit ik me bij aan maar het blijft verwonderlijk dat hele intelligente mensen ja zelfs wetenschappers toch blijven geloven in God. Het zijn er niet veel maar het zegt toch iets over de kracht van de opvoeding en hoe je mensen in dingen kunt laten geloven als je het maar met voldoende overtuiging brengt.  

Een EO-jongeren dag is een goed voorbeeld hoe nog onschuldige zieltjes worden geindoctrineerd met een Godsdienst...Waarom zou je de islam willen beschuldigen van indoctrinatie als de christenen hetzelfde doen.

Iedereen mag geloven wat hij wil maar val me er niet mee lastig, evangelistische mensen zijn erg irritant en arrogant naar mijn mening.
Wat dacht je van de indoctrine van SKEPSIS en de stichting tegen de kwakzalverij.

Wie is er nou arrogant.
DePurpereWolf

Een erg stugge uitspraak van The Don.

Je moet je eens afvragen wat eigelijk opvoeden is? Een kind doet zijn ouders na, dus hoe je je kind opvoedt, is volgens jou altijd indoctrinatie.

Inderdaad godsdienst begint al vroeg en leert het kind specifieke normen en waarden aan. Noem mij een kerk die een kind aanleert op andere mensen neer te kijken?

Maar dat is juist wat jij doet, je begrijpt iets niet, dus je gaat ervan uit dat het dom is.
Cixx

Noem mij een kerk die een kind aanleert op andere mensen neer te kijken?
Dus als je niet gelovig bent heb je geen normen en waarden?

In de bijbel staat een hele hoop over hoe je moet leven en wat normen een waarden zijn.

Maar als je niet gelovig bent opgevoed of de bijbel niet gelezen hebt is het nog niet zo dat je geen normen en waarden hebt.

En trouwens, vroeger waren er zat kerken die dachten dat ze alles waren.

En hoe zit het dan met de paus? Ik heb ook gehoord dat hij 'boven' het gewone volk stond ofzo :S
p__

Ik heb het altijd al grappig gevonden dat er mensen zijn die niet in God geloven, omdat ze een hekel aan de kerk, bijbel of de paus hebben.

Zoiets als:

"De paus is tegen condooms, dus God bestaat niet!!"

:shock:

Alsof God niet totaal anders kan zijn dan dit.

Maarja, de meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.
DePurpereWolf

Cixx schreef:
DePurpereWolf schreef:Noem mij een kerk die een kind aanleert op andere mensen neer te kijken?
Dus als je niet gelovig bent heb je geen normen en waarden?
Nee, dat is helemaal niet wat ik bedoel. Lees mijn bericht, ik probeer alleen maar aan te geven dat het geloof mensen niet leert om negatief neer te kijken op andere mensen. Al is de Islam daar niet helemaal duidelijk over volgens mij.

En ga nou niet proberen een of ander geloof af te kraken, want dat is niet het onderwerp.

[/quote]
Anonymous

Er zal religie bestaan zolang de wetenschap niet alles verklaart, en dat is waarschijnlijk nog een tijdje zo. Ik ben zelf niet gelovig maar vind dat je niet kunt stellen dat gelovige mensen dom zijn. Duizend jaar geleden dacht de wetenschap -- die bestaat immers ook al enkele duizenden jaren -- dat de wereld plat was op puur rationele gronden. En ook toen vond het merendeel van de wetenschappers, mensen die anders dachten of beweerden, dom.
p__

De wetenschap slaagde er echter in te bewijzen, dat de aarde niet plat was. Ze toonde ook aan, dat de aarde niet centraal in het heelal staat, maar slechts een nietig planeetje is, dat om een zon in de rand van het melkwegstelsel draait. Alleen de maan draait dan nog om de aarde en de rest gaat zijn eigen gang.

En toen kwam de Quantum Mechanica, waarvan 1 van de interpretaties is dat niet slechts de aarde centraal staat, maar het bewustzijn zelf.
peterdevis

En toen kwam de Quantum Mechanica, waarvan 1 van de interpretaties is dat niet slechts de aarde centraal staat, maar het bewustzijn zelf.

Dat is een interpretatie die leken er aan geven!
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"
p__

Dat is een interpretatie die leken er aan geven!

Lariekoek, het is een net zo geldige interpretatie als enige andere.
DePurpereWolf

De laatste drie posts hebben als onderwerp dat religie een surogaat wetenschap is. Dit is echter een verkeerde aanname.

Typisch voor wetenschappers is dat men religie afdoet als onzin omdat het niet wetenschappelijk bewezen is. Ook vallen deze 'wetenschappers' de bijbel aan op een klein aantal foute wetenschappelijke feiten. De bijbel is per definitie echter geen geschiedenis boek, of een natuurkunde boek. Maar is een boek over het bewustzijn van de mens zelf.
p__

Nouja, misschien geen lariekoek :wink:

Er zullen best veel leken zijn die de Kopenhagen interpretatie aanhangen.
Chriis

DePurpereWolf schreef:De laatste drie posts hebben als onderwerp dat religie een surogaat wetenschap is. Dit is echter een verkeerde aanname.

Typisch voor wetenschappers is dat men religie afdoet als onzin omdat het niet wetenschappelijk bewezen is. Ook vallen deze 'wetenschappers' de bijbel aan op een klein aantal foute wetenschappelijke feiten. De bijbel is per definitie echter geen geschiedenis boek, of een natuurkunde boek. Maar is een boek over het bewustzijn van de mens zelf.
En wat moeten we ermee ? Is de bijbel meer dan een levensvisie?, meer dan bij elkaar geraapte verhalen uit de geschiedenis ?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Anonymous

Zie de volgende link voor wat begrip over de theorie van de

Quantum Mechanica.

http://www.asfyon.nl/convoqkos.html

Mij ontgaat, op welke grond er uit af te leiden valt, dat het bewustzijn centraal zou moeten staan.

Kan iemand dat nader duiden?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!