Koen,
Ik heb helemaal geen filmpjes gezien. Na een tijdje geeft de multimedia player aan dat er geen data is en zie ik alleen dat blauwe rondje van de speler (Quicktime) en verder niets

.
Nog een tip, voor als je een andere camera koopt. Probeer tweedehands een Pentax Optio S te vinden. Die camera is heel klein, en erg gemakkelijk in je labje, maar het meest bijzondere is toch wel de macrostand (dichtbij-fotografie) van dat ding, die is echt super. Al die foto's van mijn website heb ik gemaakt met dat cameraatje. Zo'n Pentax Optio S kun je misschien voor een relatief klein bedrag wel ergens 2de hands bemachtigen, het apparaatje is nu zo'n 3 jaar op de markt. Het is een 3M pixel cameraatje.
Ik heb ook nog een Canon Powershot A620. Dat is duidelijk meer camera (meer pixels, grotere CCD chip, betere lens), maar voor macro vind ik die camera toch veel minder geschikt. Je moet je object tot zo'n 1...2 cm benaderen en dat geeft een vreselijke perspectivische vertekening (fish eye effect), wat ontzettend lelijk is. Voor vastleggen van niet-vlakke kleine objecten zoals samples van stoffen, reageerbuisjes met inhoud e.d. vind ik die A620 gewoon niet echt geschikt.
Als je een andere neemt, let er dan dus op dat die een macro stand heeft, waarbij de lens niet te dicht op het object moet. De Powershot A620 heeft op papier geweldige macro eigenschappen (kleinste object, dat beeldvullend wordt weergegeven: 16x22 mm), maar dat lukt pas als de lens er 1 cm van af is. Die Pentax Optio S heeft als kleinste object ca. 40x55 mm (zelf bepaald), maar dan met een afstand van bijna 10 cm. Dat levert mooie natuurgetrouw uitziende foto's. Dit soort info vind je niet in folders of op camera reviewsites, maar zul je echt moeten uitproberen bij een fotograaf. Trouwens, als je een
nieuwe digitale camera aanschaft, dan zou ik ook zeker even kijken naar
www.dpreview.com voor meer info.
Tenslotte nog even over die referentie naar mijn naam. Ik vind het inderdaad voldoende als dat 1 keer gebeurt in algemene termen. Alleen als je direct linkt naar een pagina, een foto of een filmpje uit mijn site, dan stel ik het wel op prijs als duidelijk is dat die uit mijn site komt. Als je gebruik maakt van je eigen foto materiaal en je hebt zelf het experiment uitgevoerd, maar ik heb alleen het idee aangedragen, voel je dan maar vrij om de verwijzing achterwege te laten.
Als je trouwens links gebruikt naar mijn site, dan kun je het beste linken met "woelen.scheikunde.net", i.p.v. dat IP-adres. Dat IP-adres zou kunnen veranderen. Echter, als dat IP-adres verandert, dan verander ik de DNS-entry naar woelen.scheikunde.net mee (dat kan ik doen, met dank aan de mods van het collegaforum chemixtry.be

, ze hebben me een dynamisch configureerbare domeinnaam gegeven). Rechtstreeks linken naar foto's en filmpjes is niet zo geschikt, je moet altijd linken naar een pagina, dit i.v.m. met de mogelijkheid dat binnen een pagina foto's e.d. kunnen veranderen, bijvoorbeeld als ik de pagina nog wat fraaier wil maken. Dat leidt alleen maar tot dode links e.d.. De pagina's zelf zal ik proberen zo stabiel mogelijk te houden, zowel qua directory, als document naam.