we zijn namelijk niet voor niks chemie gaan studeren en geen nederlands (in mijn geval zeker). Ik zie niet echt een noodzaak om keihard op te treden.
Hier ben ik niet mee akkoord.
1) Ik herinner me , in mijn schooltijd lang geleden, dat ik enige punten verloor op huistaken en toetsen (zelf examens) wegens flagrante schrijffouten het was inderdaad ook voor de wetenschappelijke vakken het geval (wiskunde, chemie...)
2) Dit forum wordt toch ook gebruikt om studenten te laten bijleren en een terechtwijzing op het verkeerd gebruik van de vervoegingen, grote schrijffouten is zeker terecht (ik spreek hier niet over typfouten, zover wil ik niet gaan ).
3) Stel wanneer je 2 evenwaardige chemici hebt een met een cv zonder schrijffouten en 1 met schrijffouten wie zal je aannemen?
4) Veel van de leden gaan nog naar school, vooral naar het middelbaar onderwijs
- ik weet niet hoe het in Nederland zit- maar in België ben je pas geslaagd als je op elk vak voldoende haalt. Het kan best zijn dat je 9.5/10 voor chemie behaalt, maar toch je jaar moet dubbelen wegens een 3/10 voor Nederlands
Dat is echt de aller ergste opmerking die je hierover kan maken. Dan zeg je dus dat het op internet allemaal niks uitmaakt en je maar gewoon moet doen en laten wat jij wilt
5) Wanneer niemand de moeite doet, zal de terloorgang van de Nederlands taal niet meer lang op zich laten wachten.
Grts
EL Blanco
Ps ik was in mijn schooltijd ook niet goed in taal

en het was dan ook niet een van mijn favoriete vlakken. Maar ik merk nu toch meer en meer voruitgang bij de jongeren.