Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

Waarom, als de wetenschap een god verwerpt, waarom zijn er dan zoveel wetenschappers toch gelovig?

Als wij enkel biologische organismen zijn die gewoon willen voorzien in overleving, waarom verwerpen we dan een communistisch systheem waarin iedereen gelijk is voor de wet in alles?

Wij noemen ons slimmer dan dieren, maar waarom geloven wij dan in hogere machten? --> simpel, net omdat wij slimmer zijn dan de dieren.

men is naief en te bang om in te zien dat er meer is dan wat tot nu toe bewezen is.

als alles, zoals het PEAR- onderzoek zo "verwerpelijk" is en "wetenschappelijk niet onderbouwd", waar maakt de wetenschap zich dan zo druk om?

laat zulke onderzoeken de vrije loop, want men is op de goede weg. en als je er als wetenschapper van overtuigd bent dat deze onderzoeken toch nonsens zijn, waar maak je je dan druk om? geloof dan gewoon waar je altijd in geloofd hebt, en laat de anderen verder evolueren. dit gezegd zijnde raad ik iedereen aan "het veld" te lezen. doe het of doe het niet, maar het kan geen kwaad. maar je geest zal je erom bedanken dat je het deed. grtz.

ads

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: geesten oproepen

dit gezegd zijnde raad ik iedereen aan "het veld" te lezen. doe het of doe het niet, maar het kan geen kwaad. maar je geest zal je erom bedanken dat je het deed. grtz.
Ik heb dit boek gelezen (The Field), en veel van wat erin stond wist ik al, maar in dit boek worden de zaken toch iets mooier afgebeeld dan het het geval is.

Niet dat er onwaarheden in staan, maar het wordt gewoon enigszins eenzijdig afgebeeld. Er wordt een hele rits wetenschappelijke experimenten besproken en het is zeker interessant om te lezen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

vertrouw me op deze

Speel niet met dingen waar je geen verstand van heb!
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

Ok stel je eens voor je bent een geest zonder lichaam aan het wachten tot of je energie wegsijpeld

of tot 1 of andere malloot contact met je opneemt en jij zijn lichaam kan opeisen en zijn geest eruit drijft
Gebruikersavatar
The Don
Artikelen: 0
Berichten: 1.259
Lid geworden op: wo 05 jan 2005, 15:37

Re: geesten oproepen

geen schreef:Ok stel je eens voor je bent een geest zonder lichaam aan het wachten tot of je energie wegsijpeld

of tot 1 of andere malloot contact met je opneemt en jij zijn lichaam kan opeisen en zijn geest eruit drijft
Beste Gast,

Wat probeer je hiermee te zeggen? en heb je hier nog een wetenschappelijke bedoeling mee?
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

ik liet me de vorige keer misschien even te hard gaan. ik had enkel de eerste pagina gelezen, en ik kan me voorstellen dat die laatste berichten dan wel niet echt ter zake deden. excuses, en zet jullie gesprek dus gerust verder. is interressant.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

Maar als niemand weet wat te doen, mag je, als je kan, me even uitleggen wat iemand hoort te verstaan onder "non-lokaliteit." dat begrip kom ik vaker tegen wanneer ik artikels lees over kwantumfysica, maar lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik sta voor veel open.
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: geesten oproepen

Maar als niemand weet wat te doen, mag je, als je kan, me even uitleggen wat iemand hoort te verstaan onder "non-lokaliteit." dat begrip kom ik vaker tegen wanneer ik artikels lees over kwantumfysica, maar lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik sta voor veel open.
Nonlokaliteit houdt in feite in dat iets geen locatie heeft. Dus het bevindt zich dan overal/nergens.

Nonlokaliteit is in 1982 (in het Aspect experiment) bewezen.

Denk aan een foton die tegen een halfdoorlatende spiegel geschoten wordt. Er is dan 50% kans dat hij er doorheen gaat en 50% dat hij afketst.

Zolang je het resultaat niet meet, zal deze foton zich in beide staten tegelijk bevinden (afgeketst + doorgelaten).

Hier vind je een betere uitleg:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nonlocality
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

hoi , kwil ook wle es geesten oproepen en heb et ok al vaak geprobeert ik vond es op nne site dat je met ene bandrecordertje bij een lopende kraan( hardlopend) je vragen moest stellen en alles opnemen , Nu waarom ? wel geesten kunne niet meer praten wete iederene maar via de waterstralen kunne ze geluiden weerkaatsen je moet wel als je dit doet het bandje meerdere keren laten spelen mss dat je na de tiende keer wle wat hoord ik heb het al geprobeert en mij is het gelukt ik hoop dat als je dit doet wete wara je ana begint

greatz vee[/b]
DMuitW
Artikelen: 0
Berichten: 39
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 12:10

Re: geesten oproepen

Maar als niemand weet wat te doen, mag je, als je kan, me even uitleggen wat iemand hoort te verstaan onder "non-lokaliteit." dat begrip kom ik vaker tegen wanneer ik artikels lees over kwantumfysica, maar lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik sta voor veel open.
Einstein stelde in zijn ART dat de snelste informatiedrager in dit universum elektromagnetische straling is. Kortom, iets dat een betekenis heeft, moet een lokaal (= causaal) verband hebben. Min of meer, oorzaak -> gevolg.

Zoniet leid dit tot vreemde fenomenen, daar wij in ons dagelijkse leven en waargenomen universum voor ons als 'oorzaak-gevolg' wordt waargenomen.

Het zou ook willen zeggen, indien lokale theorieën niet voldaan zijn, dat informatie kan reizen, waar nog geen licht is geweest.

Het is belangrijk in te zien dat ons dagelijkse bestaan (macroscopisch ed) wel degelijk "lokaal" is.

In 1982 werd inderdaad aangetoond dat in Quantummechanica deze causaliteit kan verbroken worden. Men dacht eerst dat dit slechts hiaten waren in de QM die via causaliteit toch nog uitgelegd zouden kunnen worden, maar Bell stelde ongelijkheden op, die - indien overschreden - een lokale verklaring zouden uitsluiten.

Aspect et Al. bewezen dit door (min of meer)

1) een atoom te exciteren. Bij de excitatie van dit bepaalde atoom werden twee fotonen afgegeven. Men weet dat deze fotonen precies tegenover elkaar worden weggeschoten. Het ene vliegt dus bijv naar links, het ander naar rechts. Het is belangerijk in te zien dat deze twee fotonen een speciale band met elkaar vertonen. De twee fotonen hebben een tegengestelde quantumcomponent (momentum), en deze moet bewaard blijven (conservatieprincipe). Voor een gemakkelijkere interpretatie zullen we dit momentum +1 en -1 noemen.

opmerking: In de quantummechanica hebben deze twee fotonen deze component NIET vast gedefinieerd tot een meting wordt uitgevoerd.

Slechts bij meting kunnen we vaststellen of het ene foton al dan niet +1 of -1 is. Voor die tijd, hoe vreemd ook, is er slechts een "kansfunctie".

Wanneer nu op een bepaald punt één deeltje wordt gemeten in zijn vlucht, kennen we in principe zijn momentum (en zijn plaats ). Logisch is, dat ééns we deze gegevens weten, we automatisch exact met zekerheid kunnen zeggen waar het andere foton zich bevindt, en welke momentum het heeft.

Nu komt het eigenlijke experiment; als door polarizers de momentum van het gemeten foton kan beinvloedt worden van bijv +1 naar -1, dan moet volgens het conservatieprincipe, het andere foton ook wijzigen van -1 naar +1. Volgens lokaliteit zou deze wijziging gebeuren met snelheid van het licht, maar deze vlieger gaat niet op.

De wijzigingen die het andere foton ook noodgedwongen moet ondergaan ,zijn INSTANTAAN, dus non-local.

Het blijft een zeer moeilijk punt in de QM, en tot nu toe is niet goed geweten waarvoor deze non-localiteit nog allemaal kan dienen.
Gebruikersavatar
The Don
Artikelen: 0
Berichten: 1.259
Lid geworden op: wo 05 jan 2005, 15:37

Re: geesten oproepen

vee schreef:hoi , kwil ook wle es geesten oproepen en heb et ok al vaak geprobeert ik vond es op nne site dat je met ene bandrecordertje bij een lopende kraan( hardlopend) je vragen moest stellen en alles opnemen , Nu waarom ? wel geesten kunne niet meer praten wete iederene maar via de waterstralen kunne ze geluiden weerkaatsen je moet wel als je dit doet het bandje meerdere keren laten spelen mss dat je na de tiende keer wle wat hoord ik heb het al geprobeert en mij is het gelukt ik hoop dat als je dit doet wete wara je ana begint

greatz vee[/b]
Hallo Vee,

ik vindt het leuk dat je je in de discussie mengt maar zou je de volgende keer iets meer op je spelling willen letten? Het is een beetje lastig om het allemaal in 1 keer duidelijk te snappen.

Wat ik denk is dat als je het geluid van een stromende kraan opneemt dat je dan een gigantisch lawaai krijgt met wat stemmen van jezelf erdoorheen. Als je in geesten geloofd dan is het zeer goed mogelijk dat je uit het lawaai de stemmen van overlenden/geesten hoort. Dit is simpelweg een misleiding van je eigen hersenen en deze stemmen zitten dus alleen maar tussen je oren.
Gebruikersavatar
The Don
Artikelen: 0
Berichten: 1.259
Lid geworden op: wo 05 jan 2005, 15:37

Re: geesten oproepen

En wie weet hoe je in je eentje geesten kan oproepen? Ik wil het wel eens proberen maar wat is de makkelijkste manier?

En begin nu niet met dat het gevaarlijk is want dat is een van de methoden om de psyche te bespelen. Ik wil gewoon een duidelijke uitleg zonder poespas.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

ik liet me de vorige keer misschien even te hard gaan. ik had enkel de eerste pagina gelezen, en ik kan me voorstellen dat die laatste berichten dan wel niet echt ter zake deden. excuses, en zet jullie gesprek dus gerust verder. is interressant.
Ik geloof in GEESTEN heel onze klas heeft het erover ik wil het proberen maar ik durf het nie maar ik wil het want misschien kom ik dna van die nare gevoelens af of niet :shock: ;) :?:
w00tw00t
Artikelen: 0
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005, 20:43

Re: geesten oproepen

Ik denk dat geesten niet bestaan, omdat er (imho) niets na de dood is, en er dus niks is om mee te communiceren.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Gebruikersavatar
The Don
Artikelen: 0
Berichten: 1.259
Lid geworden op: wo 05 jan 2005, 15:37

Re: geesten oproepen

zynquovpy schreef:ik liet me de vorige keer misschien even te hard gaan. ik had enkel de eerste pagina gelezen, en ik kan me voorstellen dat die laatste berichten dan wel niet echt ter zake deden. excuses, en zet jullie gesprek dus gerust verder. is interressant.
Ik geloof in GEESTEN heel onze klas heeft het erover ik wil het proberen maar ik durf het nie maar ik wil het want misschien kom ik dna van die nare gevoelens af of niet :shock: :?: :?:


Over wat voor rare gevoelens heb je het?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!