Moedertalen: Frans-Spaans
Zeer goed: Nederlands-Engels-Duits
Zeer goed: Italiaans-Portugees (Master Taal- en Letterkunde: Spaans-Italiaans-Portugees)
Zeer goed: Mandarijn Chinees (Master in de Oosterse Talen en Culturen: afstudeerrichting China + HSK Level5)
Goed: Modern Standaard Arabisch (Niveau ERK B2) en Turks (Niveau ERK B2)
Vreemde talen leren is een levenswerk. Ik spreek vlot 10 talen. Voor sommige mensen klinkt het ongeloofwaardig, maar ze mogen mij altijd testen! Ik moet er wel bijzeggen dat ik Brusselaar ben, meertalige ouders heb, mijn volledige lagere school in China heb gedaan en op unief uitsluitend talenrichtingen heb gestudeerd.
Mijn moedertalen zijn Frans (papa) en Spaans (mama). Ik durf ook zeggen dat mijn Vlaams bijna perfect is, want ik heb mijn middelbaar en unief in het Vlaams gedaan . Ik heb van mijn 5 tot mijn 13 jaar in Shanghai en Zhengzhou (China) gewoond. Ik ben daar steeds naar een Chinese school geweest, ik kreeg er verschillende talen, waaronder ook Chinees, Engels, Spaans en Italiaans. Toen we terug naar België zijn komen wonen, ben ik blijven Chinees studeren. Ik heb nu HSK niveau 5 behaald. Dat is het op één na hoogste niveau. Daar ben ik erg fier op. Toch moet ik nog regelmatig karakters opzoeken als ik een boek of een krant lees. Ik ben een freak qua talen dus was het logisch dat ik op unief uitsluitend talen studeerde.
Ik werk nu als leerkracht. Ik geef taallessen Chinees en Spaans. Wat een combinatie zal je denken! Ik doe ook vertalingen en tolkopdrachten.
Puzzels