Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
HilarDelgado
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 jan 2012, 22:49

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Moedertalen: Frans-Spaans

Zeer goed: Nederlands-Engels-Duits

Zeer goed: Italiaans-Portugees (Master Taal- en Letterkunde: Spaans-Italiaans-Portugees)

Zeer goed: Mandarijn Chinees (Master in de Oosterse Talen en Culturen: afstudeerrichting China + HSK Level5)

Goed: Modern Standaard Arabisch (Niveau ERK B2) en Turks (Niveau ERK B2)

Vreemde talen leren is een levenswerk. Ik spreek vlot 10 talen. Voor sommige mensen klinkt het ongeloofwaardig, maar ze mogen mij altijd testen! Ik moet er wel bijzeggen dat ik Brusselaar ben, meertalige ouders heb, mijn volledige lagere school in China heb gedaan en op unief uitsluitend talenrichtingen heb gestudeerd.

Mijn moedertalen zijn Frans (papa) en Spaans (mama). Ik durf ook zeggen dat mijn Vlaams bijna perfect is, want ik heb mijn middelbaar en unief in het Vlaams gedaan . Ik heb van mijn 5 tot mijn 13 jaar in Shanghai en Zhengzhou (China) gewoond. Ik ben daar steeds naar een Chinese school geweest, ik kreeg er verschillende talen, waaronder ook Chinees, Engels, Spaans en Italiaans. Toen we terug naar België zijn komen wonen, ben ik blijven Chinees studeren. Ik heb nu HSK niveau 5 behaald. Dat is het op één na hoogste niveau. Daar ben ik erg fier op. Toch moet ik nog regelmatig karakters opzoeken als ik een boek of een krant lees. Ik ben een freak qua talen dus was het logisch dat ik op unief uitsluitend talen studeerde.

Ik werk nu als leerkracht. Ik geef taallessen Chinees en Spaans. Wat een combinatie zal je denken! Ik doe ook vertalingen en tolkopdrachten.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Gebruikersavatar
Dasherman
Artikelen: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 okt 2011, 13:26

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Knap hoor, 10 talen!

Ik spreek vloeiend Engels en Nederlands, maar daar blijft het dan ook bij, ik houd gewoon niet zo van talen.

Ik vind Latijn wel een hele mooie taal :) maar ik ben daar nog lang niet vloeiend in.
(//MihiPotestasSit\\)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Vahnstad
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 18:00

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Knap.

Ik ben momenteel 16 jaar

Moedertaal: Nederlands (Spreken zeer goed, Schrijven zeer goed (grammaticaal goed), Lezen uitstekend (al doe ik dat wel niet zo graag, krantenartikels en dergelijke dan weer wel..) , Luisteren zeer goed (maar dat komt meer door mijn gehoor ...)

Frans: (Schrijven goed (grammaticaal zwak), Lezen (Voorlezen zeer goed, Begrijpen zwak), Luisteren matig, Spreken zwak (beperkte ervaring)

Duits: Schrijven zeer zwak, Voorlezen zwak (Begrijpen zeer zwak), Luisteren uiterst zwak, Spreken onbestendig)

Engels: Schrijven goed, Lezen (Voorlezen zeer goed, Begrijpen goed), Luisteren matig, Spreken matig)

Heb sinds het vijfde jaar Frans, sinds het tweede middelbaar (sinds mijn veertiende dus) Engels en sinds afgelopen jaar Duits. Engels heeft Frans trouwens al ingehaald. Ook al stond ik twee jaar geleden op dat gebied nog nergens.

Volgend jaar zou ik graag de combinatie van de volgende talen willen maken; Spaans, Duits, Engels & Frans. Later wil ik dan ook nog de taal Zweeds leren :)
De Ster
Artikelen: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 mar 2012, 20:38

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Math schreef: vr 04 mar 2005, 23:45
Volgens mij overdrijven sommigen hier een beetje

Ik noem geen namen... :wink:

Als je middelbare school doet wil niet zeggen dat je talen vloeiend kunt!
Is taalkennis - en alle kennis - niet relatief?

Als men zegt, vloeiend een taal te spreken, dan bedoelt men waarschijnlijk: zich gemakkelijk (zonder al te veel moeite) verstaanbaar maken en de andere verstaan.

Aldus spreek ik vloeiend: Nederlands, mijn moedertaal; Duits, mijn lievelingsstaal; Frans, een muzische taal en Engels, de technische.

P.S.: Wat is: middelbare school doen?

En is niet iedereen vrij om hier te schrijven wat hij - of zij - graag mededeelt?
Johnfr
Artikelen: 0

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Hallo allemaal, Ik spreek vloeiend net als mijn moedertaal, Engels en Frans. Ik woon nu 34 jaren in Frankrijk en heb iedere dag voor mijn werk gedurende 40 jaren Engels gesproken. Ik ben sedert 2008 op pensioen en hou me nu bezig met het geven van Engelse les in Frankrijk. Ik geef ook enkele Franse lessen aan Fransen.

Ik vertaal ook documenten, manuals, websites, enz. Ik heb persoonlijk een pedagogische manier ontwikkeld om de Fransen talen te leren, want talen worden over het algemeen slecht onderwezen in Frankrijk.

Groeten aan allemaal.

Johnfr email: **modknip geen e-mailadressen in berichten **

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Dominus Temporis
Artikelen: 0
Berichten: 620
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:55

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Ik spreek vloeiend NL, EN, FR en DE.

Volgend jaar Ital., ben goed in talen spreken
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🈯 Taalkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!