Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

Re: (Middeleeuwen) De Kruisridders

er was laatst een docu op ngc dacht ik, over dat gedonder van de Da Vinci code. Daarin kwam naar voren dat alle documenten die Dan Brown heeft gebruikt, afkomstig waren uit een map uit eenn biep ergens in parijs. Die map was de grote-verzinsels map van Pierre Planard, een (blijkt nu dus) oplichter uit ik dacht de jaren 30, die zijn hele genealogie verzon, om te laten zien dat hij een nazaat zou zijn van Jezus Christus. Het Bedrog was alleen zo goed in elkaar gezet, dat niemand het door, en er daardoor juist nog meer onderzoek werd gedaan naar alle verhalen en mythen die om Zijn leven bestonden. Het is 1 grote scam geblekem.
Niet alleen Newton maar ook Einstein was in de ban van de Orde van Sion. Zie hiervoor de volgende link

http://www.seti2.nl/fibonacci.htm

Eigenlijk is dat niet verwonderlijk. Newton was een grote voorganger van Einstein. De zus van Einstein, Maria of Maja Einstein, heeft haar doctoraat over Godfried van Bouillon gemaakt, die heel erg met Jeruzalem (dat is de andere naam voor Sion, of omgekeerd) geassocieerd wordt. Einstein had een heel grote interesse voor wiskunde (de getallen van Fibonacci, de Gulden Snede). Dus is het allemaal heel logisch dat Einstein lid geweest is. Blijkbaar heeft hij het niet, zoals Newton, tot grootmeester kunnen brengen. Waarschijnlijk hebben ze dit hem wel aangeboden, zoals ze hem ook gevraagd hebben of hij president van Israël wilde worden en dat laatste heeft hij geweigerd. Dus ....

Groeten

Peter Opdebeeck

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Anonymous

Graag wil ik bovenstaande topic van Peter Opdebeeck aangrijpen om iedereen te laten zien hoe uitzinnig de uitkomsten kunnen zijn van slecht feitenonderzoek en veronachtzaming van primaire bronnen.

Peter Opdebeeck citeert een pagina van de site seti2. Die site bevat zotteklap. Dat mag. Echter, Opdebeeck lijkt het serieus te nemen want hij maakt in tientallen gastenboeken reclame voor seti2 en "Einsteins' dagboek". Misschien is Peter wel Marcel, de webmaster van seti2.

Enig zoekwerk (google) brengt je naar de bron van het knip- en plakwerk van seti2. Het zg. dagboek van Einstein is in bezit van een Vlaming die daar passages uit vertaalt en weergeeft op zijn eigen site. Einstein begint zijn dagboek rond zijn geboorte, en beschrijft als 0-jarige monter de wereld om hem heen. Het is dus een grap, dat dagboek.

Geschiedenis is het mooiste en meest relevante vak denkbaar. Idioten als Marcel en Peter brengen ruis voort, verstoren deugdelijk onderzoekwerk en hebben geen idee waar zij mee bezig zijn. Laat het een les zijn voor ons allemaal hoe de waarheid in het gedrang komt wanneer eenvoudige grondregels als bronnen checken verlaten worden.

Tot slot: de priorij van sion-hoax is uit rechts-extremistische koker afkomstig, een gegeven dat onder meer blijkt uit het feit dat de priorij een verzinsel is van Pierre Plantard, een Franse anti-semiet, die in de jaren dertig een complot zag van joden en vrijmetselaars om de wereld te domineren. Op http://priory-of-sion.com is een vertaling van een brief te lezen die hij rbij het uitbreken van de tweede wereldoorlog onder het alias "Varan de Venestra" schreef aan generaal Pétain, waarin hij waarschuwt tegen dit komplot.

Deze komplotgedachte vindt mede haar oorsprong in de "Protocollen van de wijzen van Zion", een stuitend anti-semitisch geschrift. Het zijn uit de duim gezogen notulen van een Joods wereldcongres waarin het streven naar werelddominantie is vastgelegd, met gebruik van de vrijmetselaars.

Deze absurde aanname ging er onder meer bij de Nazi-top in als zoete koek, en gaf een schijn-rationele grondslag aan de holocaust. (Heden ten dage prijken "de protocollen" in het handvest van de Hamas-beweging)

Terug naar Plantard: de man werd in Frankrijk diverse malen ontmaskerd door onderzoeksjournalisten als een malloot en fantast. Exit Priorij van Sion.

Nochthans herleefde de mythe van de Priorij van Sion toen Engelse "onderzoekers" Leigh, Baigent en Lincoln Plantard interviewden en moedwillig zijn kletspraatjes voor waar aannamen. In hun bestseller "Heilig Bloed, Heilige Graal", dat rond de jaren 80 vorige eeuw verscheen nemen ze kritiekloos de fantasiën en vervalste documenten ("les documents secrets") voor waar aan en ze negeren het feit dat Plantard in Frankrijk in de literatuur ontmaskerd is en zijn ideeën door geen welkdenkend mens serieus worden genomen.

De drie auteurs presenteren in hun boek naast Plantard nog een bron die het bestaan van de "Priorij van Sion" aannemelijk moet maken. De cirkel is rond en het is werkelijk niet te geloven: het drietal voert "De Protocollen van de Wijzen van Zion" op als kenbron voor het bestaan van de Priorij.

Zo zien we de grenzeloze domheid van mensen als Peter Opdebeeck in het juiste licht. Het is een grof schandaal dat Albert Einstein met het abjecte waanbeeld van de Priorij van Sion in verband wordt gebracht. Ik denk zelfs dat het strafbaar is.

Dit korte exposé dient om met dikke rode viltstift het belang van bronnenonderzoek te onderstrepen. En Peter Opdebeeck/Marcel, jullie moeten je kapot schamen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

gastie schreef:Graag wil ik bovenstaande topic van Peter Opdebeeck aangrijpen om iedereen te laten zien hoe uitzinnig de uitkomsten kunnen zijn van slecht feitenonderzoek en veronachtzaming van primaire bronnen.

Peter Opdebeeck citeert een pagina van de site seti2. Die site bevat zotteklap. Dat mag. Echter, Opdebeeck lijkt het serieus te nemen want hij maakt in tientallen gastenboeken reclame voor seti2 en "Einsteins' dagboek". Misschien is Peter wel Marcel, de webmaster van seti2.

Enig zoekwerk (google) brengt je naar de bron van het knip- en plakwerk van seti2. Het zg. dagboek van Einstein is in bezit van een Vlaming die daar passages uit vertaalt en weergeeft op zijn eigen site. Einstein begint zijn dagboek rond zijn geboorte, en beschrijft als 0-jarige monter de wereld om hem heen. Het is dus een grap, dat dagboek.

Geschiedenis is het mooiste en meest relevante vak denkbaar. Idioten als Marcel en Peter brengen ruis voort, verstoren deugdelijk onderzoekwerk en hebben geen idee waar zij mee bezig zijn. Laat het een les zijn voor ons allemaal hoe de waarheid in het gedrang komt wanneer eenvoudige grondregels als bronnen checken verlaten worden.

Tot slot: de priorij van sion-hoax is uit rechts-extremistische koker afkomstig, een gegeven dat onder meer blijkt uit het feit dat de priorij een verzinsel is van Pierre Plantard, een Franse anti-semiet, die in de jaren dertig een complot zag van joden en vrijmetselaars om de wereld te domineren. Op http://priory-of-sion.com is een vertaling van een brief te lezen die hij rbij het uitbreken van de tweede wereldoorlog onder het alias "Varan de Venestra" schreef aan generaal Pétain, waarin hij waarschuwt tegen dit komplot.

Deze komplotgedachte vindt mede haar oorsprong in de "Protocollen van de wijzen van Zion", een stuitend anti-semitisch geschrift. Het zijn uit de duim gezogen notulen van een Joods wereldcongres waarin het streven naar werelddominantie is vastgelegd, met gebruik van de vrijmetselaars.

Deze absurde aanname ging er onder meer bij de Nazi-top in als zoete koek, en gaf een schijn-rationele grondslag aan de holocaust. (Heden ten dage prijken "de protocollen" in het handvest van de Hamas-beweging)

Terug naar Plantard: de man werd in Frankrijk diverse malen ontmaskerd door onderzoeksjournalisten als een malloot en fantast. Exit Priorij van Sion.

Nochthans herleefde de mythe van de Priorij van Sion toen Engelse "onderzoekers" Leigh, Baigent en Lincoln Plantard interviewden en moedwillig zijn kletspraatjes voor waar aannamen. In hun bestseller "Heilig Bloed, Heilige Graal", dat rond de jaren 80 vorige eeuw verscheen nemen ze kritiekloos de fantasiën en vervalste documenten ("les documents secrets") voor waar aan en ze negeren het feit dat Plantard in Frankrijk in de literatuur ontmaskerd is en zijn ideeën door geen welkdenkend mens serieus worden genomen.

De drie auteurs presenteren in hun boek naast Plantard nog een bron die het bestaan van de "Priorij van Sion" aannemelijk moet maken. De cirkel is rond en het is werkelijk niet te geloven: het drietal voert "De Protocollen van de Wijzen van Zion" op als kenbron voor het bestaan van de Priorij.

Zo zien we de grenzeloze domheid van mensen als Peter Opdebeeck in het juiste licht. Het is een grof schandaal dat Albert Einstein met het abjecte waanbeeld van de Priorij van Sion in verband wordt gebracht. Ik denk zelfs dat het strafbaar is.

Dit korte exposé dient om met dikke rode viltstift het belang van bronnenonderzoek te onderstrepen. En Peter Opdebeeck/Marcel, jullie moeten je kapot schamen.
Beste gastie. Je schrijft over mij "de grenzeloze domheid van Peter Opdebeeck". Ik ben liever dom op mijn manier (en jouw definitie) dan op jouw manier (en mijn definitie).

Ik neem het je niet kwalijk. Staat er niet in de bijbel: "en ze waren ziende blind"?

Beste groeten

Peter
Butterfly

Bedenking: als enkelen onder jullie niet geloven in de heilige graallegenden, hoe verklaren jullie dan de apocriefe geschriften, met onder andere het verloren evangelie van Maria Magdalena waarover onlangs nog een documentaire is geweest op Canvas waarin wetenschappers vertelden dat dit onmogelijk 'vals' kon zijn? In dit evangelie is bijvoorbeeld letterlijk terug te vinden dat Jezus haar kuste op de mond en dergelijke, eveneens terug te vinden in andere apocriefe geschriften... De Kerk heeft haar eigen bijbel samengesteld en zo de geschiedenis vervalst. Als we dan toch bezig zijn met het eventuele aanklagen van bijvoorbeeld seti.nl owv geschiedvervalsing, dan mogen we de Kerk eveneens een proces aandoen.

Maria Magdalena is de heilige graal, de heilige graal is de kern van Jezus' boodschap, namelijk die van onvoorwaardelijke liefde en de goedheid van de mens jegens alle medemensen.

Even bijplaatsen: de informatie die toen op de site van Canvas stond over de documentaire... misschien zit er voor sommigen onder jullie wel een kernwoord voor een nieuwe zoektocht in? >>

Vrijdag 10 december 2004 - Canvas - 21u00:

MARIA MAGDALENA (4/3)

(Origineel: Bible mysteries: real Mary Magdalene)

BBC-documentaire over één van de meest merkwaardige vrouwen uit het Nieuwe Testament: Maria Magdalena. Haar naam duikt bij alle vier de evangelisten op in een aantal van de meest cruciale passages. Ze stond Jezus bij in de laatste momenten voor zijn dood, ze ontdekte zijn lege graf en was getuige van zijn verrijzenis. Maar wie was Maria Magdalena echt? Was zij een "gevallen vrouw", een prostituee om wie Jezus zich bekommerde, zoals de Christelijke traditie ons wil doen geloven, al staat dat nergens met zoveel woorden in het Nieuwe Testament. Was zij alleen maar de vrouw die Jezus' voeten waste met haar tranen of was zij zijn vriendin of zelfs zijn geliefde, zoals gesuggereerd wordt in het zogenaamde apocriefe evangelie van Philippus, een oud-Koptische papyrustekst die in 1945 werd ontdekt in Zuid-Egypte? Of misschien was Maria Magdalena wel één van de voortrekkers van de vroeg-Christelijke kerk, een rivale van Petrus, zoals beschreven staat in het zogenaamde Evangelie van Maria, een Koptische tekst die in 1896 in een bazaar in Cairo werd ontdekt door een Duitse geleerde. Deze documentaire onderzoekt al die oude bronnen over 's wereld meest beroemde prostituee en werpt een heel nieuw licht op de rol van Maria Magdalena bij het ontstaan van de Christelijke kerk.
Het is wat het is want dat wat zal zijn, wanneer het zijn zal, zal zijn dat wat het is.
Anonymous

[ Ik ben liever dom op mijn manier (en jouw definitie) dan op jouw manier (en mijn definitie).

Dit begrijp ik 100 % Peter. Ik zou ook liever zelf mijn tekortkomingen herdefiniëren. Maar misschien wil je inhoudelijk reageren ?
Anonymous

Peter Opdebeeck schreef:[ Ik ben liever dom op mijn manier (en jouw definitie) dan op jouw manier (en mijn definitie).

Dit begrijp ik 100 % Peter. Ik zou ook liever zelf mijn tekortkomingen herdefiniëren. Maar misschien wil je inhoudelijk reageren ?
Dag Gastie

Ik wil best inhoudelijk reageren, maar ik weet niet of het veel effect heeft. Op dit forum, en tientallen anderen, wordt er gediscussieerd over de zin en de onzin van het bestaan van De Priorij van Sion. De believers gebruiken overal dezelfde argumenten en de non-believers gebruiken ook overal dezelfde argumenten (de uwe). Ik ben een believer. Een van de redenen is dat de zus van Einstein haar doctoraat over Godfried Van Bouillon geschreven heeft (de bronnen staan boven alle verdenking: Abraham Pais en Carl Seelig, gekende en alom gewaardeerde Einstein-biografen). Mits enige interpretatie (daar gaan we weer; ik geef het toe ...) ziet men er ook de Priorij van Sion in. En haar doctoraat was in het begin van de twintigste eeuw, heel lang voor Plantard op de proppen kwam.

Met vriendelijke groeten

Peter
Anonymous

ha Peter, dank voor je reactie. Jij bent "believer", ik ook, maar dan in andere dingen. Als ik hard vloek wanneer mijn motor afslaat hoop ik dat dat effect heeft en toen een vriend van me erg ziek was heb ik gebeden.

Wat echter geldt in het dagelijks leven geldt helaas niet voor een zo belangrijk vak als geschiedenis. Geen plaats voor bijgeloof. Mijn zus heeft een proefschrift geschreven over moslimvrouwen maar wat zegt dat in hemeltjesnaam over mij ? Wat kan het je schelen wat de zus van EInstein - al dan niet op een houtvlot - schrijft ? Maar dit is één van de redenen. Er is toch buiten geschifte schrijfsels van Pierre Plantard niet één bron voor het bestaan van de priorij of de link met de tempeliers vòòr 1956 ? Voor mij houdt het dan op, anders wordt het een zooitje.

Je realiseert je overigens dat Einstein Joods was, en Plantard een antisemiet ?
Anonymous

gastie schreef:ha Peter, dank voor je reactie. Jij bent "believer", ik ook, maar dan in andere dingen. Als ik hard vloek wanneer mijn motor afslaat hoop ik dat dat effect heeft en toen een vriend van me erg ziek was heb ik gebeden.

Wat echter geldt in het dagelijks leven geldt helaas niet voor een zo belangrijk vak als geschiedenis. Geen plaats voor bijgeloof. Mijn zus heeft een proefschrift geschreven over moslimvrouwen maar wat zegt dat in hemeltjesnaam over mij ? Wat kan het je schelen wat de zus van EInstein - al dan niet op een houtvlot - schrijft ? Maar dit is één van de redenen. Er is toch buiten geschifte schrijfsels van Pierre Plantard niet één bron voor het bestaan van de priorij of de link met de tempeliers vòòr 1956 ? Voor mij houdt het dan op, anders wordt het een zooitje.

Je realiseert je overigens dat Einstein Joods was, en Plantard een antisemiet ?
Het gaat er inderdaad niet om dat het de zus van Einstein is. Ze heeft haar doctoraat behaald rond 1910. Dus een lange tijd voor Plantard op de proppen kwam.

Ik begrijp de waarde van je bewering over het anti-semitisme van Plantard in deze discussie niet.
Anonymous

Ik begrijp de waarde van je bewering over het anti-semitisme van Plantard in deze discussie niet.
Dan leg ik dat uit gast. De priorij van Sion is opvolger van de vereniging Alpha Galates, een even bezopen idee van Plantard. Meer hierover op http://priory-of-sion.com/posd/antisem.html

De waarde van de bewering ligt dus in de kans voor een "believer"om zich bewust te worden van de uitzinnigheid van het hele idee dat Einstein iets met Plantard te maken heeft.

Fijne vent die Plantard: "Pierre Plantard, during the early 1960s, claimed that the Priory of Sion was founded by Godfrey de Bouillon, who was virulently Anti-Semitic – after he had captured Jerusalem in 1099 he herded the Jews there into a synagogue and had set them all alight in one great holocaust oven. Godfrey de Bouillon's ‘Sion’ was an Anti-Semitic Crusader State and not the ‘Jerusalem of Judaism’ – and the idea that the Jerusalem Temple was strictly Catholic in nature was part of the belief-system of the Tradition of the Grand Occident – quoting Paul Le Cour again from his 1938 article (...)"

Begrijp je het nu wel ?
Anonymous

Anonymous schreef:Ik begrijp de waarde van je bewering over het anti-semitisme van Plantard in deze discussie niet.
Dan leg ik dat uit gast. De priorij van Sion is opvolger van de vereniging Alpha Galates, een even bezopen idee van Plantard. Meer hierover op http://priory-of-sion.com/posd/antisem.html

De waarde van de bewering ligt dus in de kans voor een "believer"om zich bewust te worden van de uitzinnigheid van het hele idee dat Einstein iets met Plantard te maken heeft.

Fijne vent die Plantard: "Pierre Plantard, during the early 1960s, claimed that the Priory of Sion was founded by Godfrey de Bouillon, who was virulently Anti-Semitic – after he had captured Jerusalem in 1099 he herded the Jews there into a synagogue and had set them all alight in one great holocaust oven. Godfrey de Bouillon's ‘Sion’ was an Anti-Semitic Crusader State and not the ‘Jerusalem of Judaism’ – and the idea that the Jerusalem Temple was strictly Catholic in nature was part of the belief-system of the Tradition of the Grand Occident – quoting Paul Le Cour again from his 1938 article (...)"

Begrijp je het nu wel ?
Het spijt me maar je chronologie klopt niet. Zoals ik schreef maakte Maja Einstein haar thesis rond 1910. Einstein zelf is gestorven in 1955. Einstein heeft dus niets te maken met Plantard.

Plantard is pas later op de kar van de Priorij van Sion gesprongen. Er was eerst de Priorij Van Sion en daarna, vele honderden jaren later, was er Plantard. Het is niet omdat de fantasie van Plantard een beetje op hol geslagen is, dat het bestaan van de Priorij van Sion in vraag gesteld moet worden. Als Maja Einstein haar thesis rond 1910 over de Priorij Van Sion maakte, hoe kan Plantard dan in de jaren 1950 de Priorij Van Sion "uitgevonden" hebben?
Anonymous

Als Maja Einstein haar thesis rond 1910 over de Priorij Van Sion maakte, hoe kan Plantard dan in de jaren 1950 de Priorij Van Sion "uitgevonden" hebben?
Goede vraag Peter. Dit is mijn antwoord:

Voornamelijk niet omdat Maja Einstein natuurlijk níet haar thesis over de Priorij van Sion schreef. Ik weet niet of er een thesis was, maar volgens jou ging die over Godfried van Bouillon. Een Middeleeuwse antisemiet, slager en fundamentalist is iets anders dan een waanbeeld van een fascistoïde romanticus die naar een groots Franksich verleden hunkerde, van vreemde smetten vrij.

Ook kan de Priorij van Sion chronologisch niet het onderwerp van de thesis zijn, omdat Plantard (de fascistoïde romanticus) )e Priorij in 1956 registreerde, en er voor die datum geen bewijs is voor het bestaan van de Priorij van Sion als geheime organisatie/occulte broederschap (http://priory-of-sion.com/posd/posmis.html).

Geloof je trouwens nog steeds dat het dagboek van Einstein waar je naar verwijst authentiek is? Zo ja, hoe kan je als ongeboren vrucht in je dagboek schrijven ? Zo nee, waarom zou de rest waar je met betrekking tot de Priorij van Sion in gelooft wel waar zijn ?

Ik zie uit naar je reactie
Anonymous

Peter, dit heb ik snel even gevonden:

The title of her dissertation was “Contribution to the tradition of the Chevalier au Cygne and the Enfances Godefroi”.

Bron: http://www.einstein-website.de/biographies...nsteinmaja.html

Ik denk dat het een analyse is van middeleeuwse bronnen over de veronderstelde afstamming van de Van Bouillons van Lohengrin de Zwaanridder, maar dat is een slag in de lucht van mij. Als je aantoont dat er een verwijzing naar de Priorij van Sion in staat krijg je van mij een boekenbon.
Anonymous

gastie schreef:
peter_odb schreef:
Als Maja Einstein haar thesis rond 1910 over de Priorij Van Sion maakte, hoe kan Plantard dan in de jaren 1950 de Priorij Van Sion "uitgevonden" hebben?
Goede vraag Peter. Dit is mijn antwoord:

Voornamelijk niet omdat Maja Einstein natuurlijk níet haar thesis over de Priorij van Sion schreef. Ik weet niet of er een thesis was, maar volgens jou ging die over Godfried van Bouillon. Een Middeleeuwse antisemiet, slager en fundamentalist is iets anders dan een waanbeeld van een fascistoïde romanticus die naar een groots Franksich verleden hunkerde, van vreemde smetten vrij.

Ook kan de Priorij van Sion chronologisch niet het onderwerp van de thesis zijn, omdat Plantard (de fascistoïde romanticus) )e Priorij in 1956 registreerde, en er voor die datum geen bewijs is voor het bestaan van de Priorij van Sion als geheime organisatie/occulte broederschap (http://priory-of-sion.com/posd/posmis.html).

Geloof je trouwens nog steeds dat het dagboek van Einstein waar je naar verwijst authentiek is? Zo ja, hoe kan je als ongeboren vrucht in je dagboek schrijven ? Zo nee, waarom zou de rest waar je met betrekking tot de Priorij van Sion in gelooft wel waar zijn ?

Ik zie uit naar je reactie
Beste Gastie

Als ik verwijs naar de thesis van Maja Einstein heb ik dat niet uit een nep-dagboek van Einstein, maar van gerespecteerde Einstein-biografen, namelijk Seelig en Pais. De titel van de thesis "Beiträge zur Überlieferung des Chevaliers du Cygne und der Enfance Godefroi". Vertaald: "Bijdragen over de overlevering van de Zwaanridders en de jeugd van Godfried van Bouillon". Zie hiervoor het boek "Subtle is the Lord" van Abraham Païs, p. 185, "Einstein lived here" van Abraham Païs, p. 31, en "Albert Einstein" van Carl Seelig, p. 99. Ze promoveerde tot doctor in de Romaanse filologie op 21 december 1908. Je kunt natuurlijk ook aan Selig en Pais twijfelen.

Dat Plantard een oplichter is, daar ben ik het volledig met je eens. Dat hij de Priorij van Sion heeft "uitgevonden", niet.

Beste groeten

Peter
Anonymous

gastie schreef:Peter, dit heb ik snel even gevonden:  

The title of her dissertation was “Contribution to the tradition of the Chevalier au Cygne and the Enfances Godefroi”.  

Bron: http://www.einstein-website.de/biographies...nsteinmaja.html

Ik denk dat het een analyse is van middeleeuwse bronnen over de veronderstelde afstamming van de Van Bouillons van Lohengrin de Zwaanridder, maar dat is een slag in de lucht van mij. Als je aantoont dat er een verwijzing naar de Priorij van Sion in staat krijg je van mij een boekenbon.
Ik heb te snel op je eerste mail gereageerd. Ik had deze niet gezien. Maar het klopt inderdaad.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Anonymous

Dat Plantard een oplichter is, daar ben ik het volledig met je eens. Dat hij de Priorij van Sion heeft "uitgevonden", niet.

Wie dan wel? Godfried van Bouillon?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏺Geschiedkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!