Ja! Dat vroeg ik met het laatst ook af.
Volgens mijn moeder zijn mensen over je aan het praten als je oor piept (dwaas, I know

). Als je oor links piept praten ze positief over je: "Hoe linker hoe flinker", als het rechts piept: "Hoe rechter hoe slechter". Daar moet ik sindsdien altijd aan denken als mijn oor piept! Best wel geinig.
Ontopic:
Tinnitus of oorsuizen is het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. De waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen.
Oorsuizen kan veroorzaakt worden door:
* plotselinge harde geluiden
* gehoorverlies
* schedelfractuur
* medicijnen: aspirine, diuretica, aminoglycosiden, kinine
* chronische middenoorontsteking
* otosclerose
* oorsmeer
* ziekte van Ménière
* ontsteking van een verstandskies
* hoge bloeddruk en atherosclerose
* stress en depressiviteit
Steeds meer mensen lijken op onverklaarbare wijze last te krijgen van hoge pieptonen in de oor. Een mogelijke oorzaak kan de toename van UMTS-masten zijn met diens in het hoorbare gebied gepulste frequenties.
UMTS masten zijn nieuwe sterke radiostralers, die op dezelfde radiofrequentie als een magnetron de omgeving bestraalt. Door deze radiogolven kun je bijvoorbeeld televisie op je mobiele telefoon bekijken. Deze magnetronmasten schieten als paddestoelen uit de grond. Het is sinds kort dat er, behalve radar, zo'n hoge radiofrequentie gebruikt wordt voor telecommunicatie; zelfs GSM had niet zo'n absurd hoge radiofrequentie.
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.