Waarmee ik bedoel: zou je een mannelijke Dollie kunnen klonen.
Het lijkt me onmogelijk.
Maar met die eicel heb je toch vrouwelijke info?Grolo schreef:Als je een vrouwelijke dollie kan clonen zul je ook een mannelijke dollie kunnen klonen. Je hebt altijd een zaad- eicel nodig lijkt mij.....
Hierbij moet ik zeggen dat ik vrijwel niks van clonen afweet en hoe het in zijn werk gaat.
De afstotingsverschijnselen van "vreemd" materiaal weerspiegelt zich dan in het aantal pogingen?Cassanne schreef:Het kan gewoon. Je neemt dan een eicel van een vrouwelijke donor, haalt daar de kern (met het erfelijke materiaal er in) uit. Vervolgens injecteer je de kern van de mannelijke cel van het dier dat je wil klonen.
Implanteer, laat uitgroeien, voila.
(Dit kos dus wel zo'n 300 pogingen bij de meeste diersoorten, maar dat geldt ook voor het klonen van vrouwtjes.)
Afstoting is niet zo'n groot probleem. (Bij dieren leg je desnoods het immuunsysteem tijdlijk plat.) Grotere problemen zijn:De afstotingsverschijnselen van "vreemd" materiaal weerspiegelt zich dan in het aantal pogingen?
Ik vind dat we te ver gaan met het klonen. We proberen de wereld in onze eigen macht te krijgen. We nemen dat plaats van God in, dat gaat te ver!