Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Is kaars slecht voor de gezondheid ???

Hallo mensen,

Ik vraag me af of het wel of niet schadelijk is voor de gezondheid als je een kaars in je kamer hebt.......

Zou het kunnen dat een brandend kaars schadelijke gassen zoals coolstofmonoxide produseert ? Of kan een kaars op andere manieren de gezondheid aantasten?

Ik hoop dat U mij kunt helpen !

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Boas

Re: Is kaars slecht voor de gezondheid ???

Nee ik denk dat het niet ongezond is: de vlam is te koud en te klein om veel CO te produceren.

ik weet niet wat de verbrandingsproducten zijn van kaarsvet (=oa parafine) maar in ieder geval CO2 en H20 ?

Veel kaarsen bij elkaar kunnen wel stinken en ze verbruiken zuurstof dus als je veel kaarsen in een kleine afgesloten ruimte hebt kun je hoofdpijn krijgen van zuurstof te kort: raampje open, klaar.

Als je zowiezo bang bent voor koolstofmonoxide moet je gewoon even een raam open doen, dan kan er al weinig meer gebeuren!

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JanMeut

Re: Is kaars slecht voor de gezondheid ???

Kaarsen verspreiden wat roet, vooral erg dikke kaarsen roeten nogal.

Echt gezond is dat niet, het kan kanker veroorzaken. Aangezien je zoveel kankerverwekkende stoffen van zoveel verspreide bronnen binnenkrijgt denk ik niet dat je je hier speciaal zorgen over zou moeten maken.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🩻 Geneeskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!