Mag ik over dit onderwerp nog een vraag stellen.Jona444 schreef:Er wordt waarschijnlijk bedoeld dat als iemand een snelheid aanneemt van 300000km/u, die persoon ook de verplaatsing van het licht kan zien. Aangezien deze persoon en het licht even snel gaan.
In ieder geval klopt de vraag niet. Verplaatsingen tegen de lichtsnelheid worden geformuleerd als in vacuüm. licht is een elektromagnetische golf en daarom onzichtbaar voor ons. Wat we wel waarnemen, is het verschijnsel wanneer deze elektromagnestische golf valt op een massa. Alles krijgt een kleur, wat afhankelijk is van de golflengte die door het voorwerp geabsorbeerd wordt. Aangezien de lichtsnelheid wordt geformuleerd in vacuüm, wil dit evenveel zeggen als in een ruimte waar massa afwezig is. Zodoende zie je daar niks.
Hoe ontstaat nu een golfbeweging in de ruimte waar aangenomen word dat hier (bijna)geen materie aanwezig is.
Er bevind zich geen drager in de ruimte, die golfbeweging die dikwijls gebruikt wordt, is eerder een referentie naar de mathematische expressie van het verschijnsel...Blijkbaar gaat er bij niemand een lampje branden. :eusa_whistle:
Ik kan me niet aan het gevoel ontrekken dat er een antwoord word gezocht waar de wetenschap in wezen geen antwoord op heeft.317070 schreef:Je kunt het beter zien als een magnetische flux, die een elektrisch veld veroorzaakt, die een magnetische flux veroorzaakt, ...
Bewijs bovendien maar eens dat er een drager moet zijn voor er iets kan golven :eusa_whistle: