Omdat mogelijk op een gegeven moment ergens de komende maanden tot tientallen procenten van de bevolking ziek kan worden. Dat is een worst case scenario,
Die
worst case scenario herhaalt zich elk jaar bij de normale griep. Raar genoeg zie ik dan geen virologen op de tv.
Het dodental stijgt bij de normale groep jaarlijks tot 500.000. Dat zou betekenen dat bij de huidige mortaliteit van deze varkensgriep 100.000.000 mensen besmet zouden moeten raken (met een mortaliteit van
give or take 0.5%, omdat bronnen varieren van 0.70% tot 0.40%). Met alle respect voor deze microbe, maar ik zie niet in hoe de varkensgriep dat aantal gaat halen voordat de normale griep weer toeslaat. Dan ga je natuurlijk het scenario krijgen dat overlijdensgevallen worden toegeschreven aan de varkensgriep, terwijl de normale griep de boosdoener is, om nog meer hysterie te creëren.
In mijn opzicht wordt het een gevaarlijke variant genoemd omdat het de potentie heeft om te muteren in een veel besmettelijker soort, en omdat het juist dodelijk voor jonge gezonde mensen.
Elk organisme op deze aarde heeft de potentie te muteren. Ook weer zo'n woord waar de media dol op zijn: mutatie.
Toch hoor je niemand praten over: 'stel eens voor dat HIV via aërosolen overdraagbaar wordt', of 'stel eens voor dat
Ebola een incubatietijd krijgt van 3 maanden'. Dat het jonge mensen treft is inderdaad nadelig....voor de economie.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.