Ik kan mij voorstellen dat als c onbegrensd zou zijn dan zouden de meer energetische fotonen sneller moeten gaan dan de minder energetisch fotonen...
De energie zit hem in de frequentie van de golfbeweging niet in de snelheid.
Bovendien kan je niet sneller gaan dan instantaan zoals de topic starter aangeeft. Alle "frequenties" gaan dus even snel
Maar als licht oneindig snel gaat dan is er geen sprake van een golf, het heeft immers geen tijd om een golf te maken.
Dus geen kleuren en dergelijke.
mitsumark schreef:c is een berekende constante wanneer het licht zich door een vacuum beweegt, heeft weinig met de werkelijkheid te maken.
deze gebruiken ze bijvoorbeeld voor het bepalen van een afstand.
de lichtsnelheid (in een ander medium) is wel variabel en naar mijn weten niet begrensd op c.
Lichtsnelheid heeft naar mijn weten juist heel veel met de werkelijkheid te maken. Het is de werkelijkheid (tenzij blijkt dat Einstein een foutje gemaakt heeft of iets over het hoofd heeft gezien).
Lichtsnelheid in ander medium is altijd lager dan c omdat licht wel geremd kan worden maar niet versneld.
Technisch gezien gaat licht nog steeds met c tussen de atomen maar lijkt het langzamer te gaan omdat de fotonen steeds geabsorbeerd en opnieuw uitgestraald worden door de atomen.
Off-topic:
Verhaal
Het is waar dat onze hersenen ons begrip van alles om ons heen projecteren in ons bewustzijn.
Maar om daarom alles wat we niet direct kunnen waarnemen om ons heen als illusie beschouwen is niet te bewijzen.
Klinkt als een computerprogramma waar al onze hersenen op aangesloten zijn.
Leuk om over te fantaseren en het zou best waar kunnen zijn, maar het valt in de categorie geloof.
Het is net zo min te bewijzen als" God heeft alles 5000 jaar geleden geschapen inclusief fossielen en "bewijs" van een oude wereld". Zou best kunnen, maar heeft geen relevantie in een wetenschappelijk discussie.
Desalniettemin is deze discussie off-topic en draagt niet bij aan de vraag van de topic starter.
Minder dan niks is onmogelijk.
De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.