Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Phys
Artikelen: 0
Berichten: 7.554
Lid geworden op: za 23 sep 2006, 19:43

Re: Muziektopic

Window Licker blijft ook geniaal:

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Just roll, nigga
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gebruikersavatar
Troetel
Artikelen: 0
Berichten: 80
Lid geworden op: do 04 jun 2009, 11:08

Re: Muziektopic

De klank van de drums

klopte in mijn hart

De donder van geweren

verscheurde me

Je bent door de bliksem getroffen

AC/DC Thunderstruck
Geloof Niets en zet bij Alles een vraagteken.



Ik hoef jou niet te overtuigen, Ik ben overtuigd.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
317070
Artikelen: 0
Berichten: 5.612
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 17:05

Re: Muziektopic

Hier is nog een recent nummertje van 2008 uit de donkere gaatjes op het internet, gevonden tussen alle Web2.0 nonsens, zeker de moeite waard. Het kostte me heel wat tijd om de artiest te vinden, maar dit zal waarschijnlijk gehuld gaan in de nevels der tijd. Hij behoort wel tot de life4land groep, en noemt zichzelf Ghost. Het nummer noemt "witchcraft", en had (zoals helaas zo vaak) geen bekendheid, voor Catarax er visuals bij maakte, waarna hij eindelijk opgemerkt werd.

Sindsdien is het nummer gestaag aan het groeien in populariteit, mede doordat er nog vaak gedacht wordt dat hij gemaakt is door Venetian Snares, vanwege de violen en de 13 beats in 1 maat. You gotta love the internet ;)

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
Gebruikersavatar
ypsilon
Artikelen: 0
Berichten: 11.076
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:03

Re: Muziektopic

RIP Michael Jackson (1958-2009)

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Gebruikersavatar
jhnbk
Artikelen: 0
Berichten: 6.905
Lid geworden op: za 16 dec 2006, 09:10

Re: Muziektopic

Jammer dit te horen deze ochtend.

Niet echt fan maar hij heeft toch enkele zeer sterke nummers!

Op Tribute to Michael Jackson van François Glorieux cd staan geweldige arrangementen van de originelen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Muziektopic

Not my cup of tea, maar toch tragisch nieuws natuurlijk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Gebruikersavatar
317070
Artikelen: 0
Berichten: 5.612
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 17:05

Re: Muziektopic

Nog een nummertje dat heel lang m'n nummer 1 is geweest. 4 Franse DJ's die het genre turntablism nieuw leven hebben ingeblazen met hun speciale geluid. Geen scratches, geen cuts, maar een goeie jazzy sound. Bovendien zijn ze ook technisch heel sterk. Ze hebben dan ook 3 keer de DMC contest voor teams gewonnen en hebben een nieuwe trend in team-turntablism gezet. Zo heb je nu ook de 'opvolgers' C2C, die het jazzy combineren met de humor uit turntablism.

Dit is dus DJ-ing op zijn best, het warme geluid van de platenspelers krijg je er gratis bij ;) (en durf nog eens te zeggen dat elektronische muziek technisch te eenvoudig is...)

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
Gebruikersavatar
anusthesist
Artikelen: 0
Berichten: 6.058
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 19:35

Re: Muziektopic

Gewoon, omdat ie echt lekker is...

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
Gebruikersavatar
Chyr0n
Artikelen: 0
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 14:13

Re: Muziektopic

Nou, deze thread geeft wel aan dat mensen met affiniteit voor wetenschap een goede muzieksmaak hebben ;)

In ieder geval gelukkig geen apres-ski o.i.d. :P

Heb zelf ook een hele brede muzieksmaak check mijn Youtube-playlist-lijst maar eens !!

--> http://www.youtube.com/profile?user=christ...;view=playlists

Tja van Jacques Brel naar Tool is een lange weg

Meeste voorkeur gaat uit naar bekende Oldies (50's/60's/70's/80's, de evergreens, ook de bekende Franse chansons), Indie/Alt.Rock en melancholische muziek .. En wil me nog gaan verder gaan verdiepen in de wereld van de klassieke muziek

een aantal favoriete groepen:



Arctic Monkeys, Buena Vista Social Club, Cat Stevens, Chemical Brothers, Chet Baker, Coldplay, Counting Crows, Cranberries, Crowded House, Dave Brubeck, DeVotchKa, DJ Promo, Empire Of The Sun, José Gonzalez, Katie Melua, Manu Chao, MGMT, Moby, Moke, Nelly Furtado, Nick Drake, Novastar, Radiohead, Simon & Garfunkel, Stereophonics, The Beatles, The Doors, The Feeling, The Killers, The Kooks, The Moody Blues, The Prodigy, Simple Minds, The Toxic Airbone Effect, Waterboys, The White Stripes, UB40, Wutang-Clan

Waar recent m'n interesse naar toe gaat:

- Okkervile River

- DeVotchKa

- Fleetfoxes ('White Winter Hymnal' & 'Mykonos' zijn aan te raden)

- MGMT

- Teitur (o.a. 'Louis Louis' is relaxed)

- Emipe of The Sun

- The Airborne Toxic Event

Opmerkelijk genoeg ben ik die allen hier nog niet tegengekomen!

Okkervile River

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

ps: check zeker ook 'Our Life Is Not A Movie Or Maybe' en 'The President's Dead'

DeVotchKa

'How It Ends' (bekend van soundtrack film 'Little Miss Sunshine' en spel 'Gears Of War') Meesterlijk! :

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Empire Of The Sun

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

The Airborne Toxic Event (playlist)

http://www.youtube.com/view_play_list?p=F8521C0926F3CC8E

Paar toegiften die ik niet kan nalaten:

Postal Service - Such Great Heights

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Stranglers - Golden Brown

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

(Jazzy!) Dave Brubeck Quartet - Take Five (check de solo van bekende drummer Joe Morello)

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

(Spacy!) Mazzy Star - Fade Into You

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Schaam jullie dat ik Nick Drake nog niet gehoord heb, voor die muziek moet je wel in een 'mood' zijn

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

hier, mijn Nick Drake playlist:

http://www.youtube.com/view_play_list?p=1BC74760656FC202

Sry voor de lange post, wordt altijd overenthousiast als het over muziek gaat ;)
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-
Gebruikersavatar
ypsilon
Artikelen: 0
Berichten: 11.076
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:03

Re: Muziektopic

Chyr0n schreef:DeVotchKa

'How It Ends' (bekend van soundtrack film 'Little Miss Sunshine' en spel 'Gears Of War') Meesterlijk!
Ik hoop ze in augustus te kunnen zien optreden!
Schaam jullie dat ik Nick Drake nog niet gehoord heb, voor die muziek moet je wel in een 'mood' zijn
Nick Drake is inderdaad prachtig. Helaas veel te vroeg gestorven...

Dit weekend ga ik deze zien (samen met The Pretenders en Therapy?) :

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Ook behoorlijk ondergewaardeerd, vind ik. Dat Coldplay daar eens een punt aan zuigt!
Gebruikersavatar
Chyr0n
Artikelen: 0
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 14:13

Re: Muziektopic

1link deed het niet

Mazzy Star - Fade Into You

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Ook laatst tegengekomen:

Antony and the Johnsons - One Dove

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-
Gebruikersavatar
Chyr0n
Artikelen: 0
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 14:13

Re: Muziektopic

ik luister ook graag naar Studio Brussel, kan ik gelukkig ook ontvangen via de ether daar ik in het zuiden van Nederland woon..

Ben met name fan van 'De Afrekening' 'Beste hitlijst ter wereld' ;)
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-
Gebruikersavatar
ypsilon
Artikelen: 0
Berichten: 11.076
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:03

Re: Muziektopic

De afrekening ligt bij mij niet zo veel meer op. Gezien je muzieksmaak denk ik dat het programma Duyster je ook wel zou liggen.
teddie
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: za 11 mar 2006, 11:56

Re: Muziektopic

Oeh, mensen hebben idd een goeie smaak hier zeg!

'The killing moon' is idd prachtig! En 'fade into you' ook. Als je hiervan houdt, moet je The Veils ook 's checken (zie link hieronderaan). Lekker dramatisch...

Hier nog een paar singles met een goede 'beat' ;) :

Paint it Black - Rolling Stones, Should I stay or should I go – The Clash, Son of a preacher man – Dusty Springfield, Do the 45 – Ryan Shaw, Heavy Cross – Gossip, Venus – Shocking Blue, Cornflake Girl – Tori Amos, All along the watchtower – Jimi Hendrix etc. etc.

Als ik een paar bands uit moet kiezen, dan de volgende (beperkte) keuzes: Kings of Leon, Editors, Cranberries, The Veils, Nick Cave, Mercury Rev, Roisin Murphy, Duffy, REM, Amy Winehouse, Nick Drake, Claw Boys Claw, Suede, The Cure, Tindersticks, B52’s, The Verve, Eels, Leonard Cohen, Franz Ferdinand, The Dears.

http://www.youtube.com/watch?v=24rEZS4pD3s

(Waarom dat snelvenster niet werkt, weet ik niet. Of beter: waarom het mij niet lukt om met dat snelvenster te werken, weet ik niet. Simpele dingen zijn juist altijd zo ingewikkeld... ;) )

ads

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Gebruikersavatar
Chyr0n
Artikelen: 0
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 14:13

Re: Muziektopic

Zie op de site van StuBru niet dat dat programma (Duyster) nog draait..
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!