hij zou dat zo kunnen ervaren (en dat hoeft niet meteen zo te zijn dat jij of andere omstanders dat zo ervaren).Waarom zou hij daarvoor voor schut staan? Er waren trouwens wel veel meer dingen waarvan men zei dat het niet kon.
Stel dat je liegt (hypothetisch genomen), dan kan je daar best een reden voor hebben. Wellicht geeft de aandacht die je krijgt door een verhaal op te houden je een soort voldoening?Dat zal ik u eens uitleggen. Als ik nu aan het liegen ben, dan ben ik aan het liegen terwijl daar geen reden toe is.
Het kan best zijn dat je de waarheid spreekt en dat het toch niet waar is. Het verhaal geeft eerder aan hoe jij het ervaren hebt en dat je er geen reden in ziet om daarover te liegen, maar dat betekend niet dat het waar is.Ik heb gesteld dat mensen niet altijd een reden nodig hebben om te liegen. Als ik gelogen heb over het verhaal heb ik alsnog bewezen dat mensen niet altijd een reden nodig hebben om te liegen. Want dan ben ikzelf de leugenaar, de leugenaar die loog terwijl daar geen reden toe was. Spreek ik de waarheid, dan heb ik het ook bewezen want dan is mijn grootvader de leugenaar die toen geen reden nodig had om te liegen.
Structureel onwaarheden spreken zonder een reden? =D>Er waren trouwens wel veel meer dingen waarvan men zei dat het niet kon.
Er kan sprake zijn van een soort verstrooidheid (en dus nog niet eens sprake van een leugen);
Of zag hij er de humor van in om onwaarheden te vertellen;
Enz.
Puzzels