Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Moonlight94
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 17:15

[geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Ik heb al gekeken of er iets is over hoe je voor geschiedenis moet leren maar ik kon niks vinden wat op mijn vraag leek (heb niet alles bekeken) . Ik heb 3 weken voor geschiedenis geleerd ; jaartallen opgeschreven en geleerd, vragen gemaakt (bijna alle die ik vinden) en de begrippen tig keer opgeschreven en geleerd en nog haal ik een 5,1. Ik heb zo mijn best gedaan en ik ben niet goed in geschiedenis maar ik wil wel eens een voldoende halen als ik zo hard gewerkt heb, ik wist bijna alles. Hebben jullie nog tips, ik was vanmiddag hopeloos en voel me behoorlijk dom om na zo hard leren nog een 5,1 te halen.

(nog even om mijn vraag duidelijk te maken)

Weten jullie wat ik kan doen om nog beter voor geschiedenis te leren?

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Gebruikersavatar
Jona444
Artikelen: 0
Berichten: 1.409
Lid geworden op: wo 27 dec 2006, 15:18

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Het is demotiverend, maar je mag niet bij de pakken blijven zitten. Je moet bij je leraar gaan en vragen of je de toets mag inkijken. Hij kan je ook het best vertellen hoe je de gemaakte fouten kunt vermijden.
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Klintersaas
Artikelen: 0
Berichten: 8.605
Lid geworden op: za 14 apr 2007, 20:04
Social:

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Weten jullie wat ik kan doen om nog beter voor geschiedenis te leren?
Dat hangt helaas van de leerkracht af. Je hebt types die je stomweg feitjes en jaartallen in het hoofd willen stompen, terwijl er andere zijn die juist willen dat je verbanden kunt leggen en vergelijkingen kunt maken. Ik ben blij dat ik altijd het tweede type heb gehad.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Gebruikersavatar
Moonlight94
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 17:15

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Het is demotiverend, maar je mag niet bij de pakken blijven zitten. Je moet bij je leraar gaan en vragen of je de toets mag inkijken. Hij kan je ook het best vertellen hoe je de gemaakte fouten kunt vermijden.
we kijken meestal gezamelijk de toetsen na die we krijgen

Klintersaas :

ik heb dus ook dat laatste type leraar en volgens mij ben ik helemaal niet slecht in verbanden leggen maar er is dan toch daar iets fout gegaan want aan de rest kan het niet liggen (ik heb de toets achteraf niet meer gezien, volgende keer zie ik hem pas) mijn fout maar ik weet niet hoe ik hem kan vermijden...
Gebruikersavatar
Jona444
Artikelen: 0
Berichten: 1.409
Lid geworden op: wo 27 dec 2006, 15:18

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

we kijken meestal gezamelijk de toetsen na die we krijgen


Waarom vraag je niet gewoon aan de leerkracht wat er van jou verwacht wordt?
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Gebruikersavatar
Moonlight94
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 17:15

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Waarom vraag je niet gewoon aan de leerkracht wat er van jou verwacht wordt?
zal het aan hem vragen maar niet zo, ik heb het niet zo op zulke vragen :P

ik vraag wel wat ik nog moet doen om voor gesch te kunnen leren...

iedereen trouwens bedankt voor het meedenken ;)
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Begrippen en definities zijn prima om een letterlijke betekenis voor te hebben, het concept snappen is belangrijker. Ik zou je willen voorstellen om de leerstof eens samen te vatten. Tevens zou je kunnen proberen om in een mindmap alle verbanden weer te geven en de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden.
"Meep meep meep." Beaker

ads

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

christof_enigma
Artikelen: 0
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 apr 2009, 10:45

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Probeer het eens aan iemand anders uit te leggen, als je het begrijpelijk kan uitleggen, dan snap je het voldoende.

En ohja voor geschiedenis helpt het geweldig als je de actualiteit volgt!(ook al gaat de leerstof over verleden)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!