Puzzel Puzzels
justMe1111
Artikelen: 0

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ik ben Kris, heb in het secundair WW gedaan, daarna Biologie aan de Uhasselt, KULeuven en Yale University en momenteel loopt m'n voorlaatste jaar als doctorandus op z'n einde...

Ik ben vooral gepassioneerd door zoogdieren, in het bijzonder grote katten, waarover ook m'n doctoraat gaat. Verder sport ik graag (tennis, skiën, snowboarden, fitnessen,...) en als ik nog tijd vind probeer ik nog wat te lezen. Reizen is ook iets wat ik graag en regelmatig doe.

Als ik nog iets anders had moeten vertellen, dan hoor ik het wel.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Moonlight94

Hoi,

ik heet Nancy en ik ben misschien nog een beetje jong voor dit forum met mijn 15 jaar maar ik lees graag over interessante dingen en de laatste tijd over fotonen, ik hoop hier meer te leren en ik zal me volwassen gedragen.

Verder woon ik in zeeland en (umm...) ik zit op de middelbare school op mavo 2 (ik ben een jaar blijven zitten). In mijn vrije tijd zit ik op internet wat te lezen of spelletjes te spelen en mijn ''hobby'' is eigenlijk dat ik elke vrijdag ga zwemmen. Hebben jullie nog vragen? stel ze maar :P

groetje nancy ;)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

ypsilon

ik ben misschien nog een beetje jong voor dit forum met mijn 15 jaar
Op interesse in wetenschap staat geen leeftijd ;)

Welkom!
Chyr0n

ik lees graag over interessante dingen en de laatste tijd over fotonen, ik hoop hier meer te leren

Wat lees je om meer te weten te komen over fotonen? En hoe kom je eigenlijk op dat onderwerp? Denk dat die materie nog niet op mavo2 behandelt wordt wel?

Mvg
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-
Moonlight94

Chyr0n schreef:Wat lees je om meer te weten te komen over fotonen? En hoe kom je eigenlijk op dat onderwerp? Denk dat die materie nog niet op mavo2 behandelt wordt wel?

Mvg
ze hebben een tijdje geleden (ik weet niet meer waar het was, een duits sprekend land dacht ik) in tunnels onder de grond willen kijken hoe de aarde is ontstaan en ze wilden door 2 fotonen op elkaar af te laten vuren kijken wat er gebeurde, de wetenschappers wisten alleen niet goed of er een zwart gat zou ontstaan of een ontploffing. Zo dacht ik laat ik eens kijken wat fotonen nou precies zijn want mijn economie leraar is voor die test van die fotonen en dat vind ik niet goed maar ik kan er niet tegnin gaan omdat ik er te weinig over weet...

in mavo 2 word dit nog niet behandels, meer de algemene begrippen van hoe komt het dat je dingen ziet (in nog wat makkelijke woorden zoals het licht valt op voorwerpen en omdat het licht teruggekaats word van die voorwerpen zie je ze) en je leert ook hoe er geluid ontstaat (doormiddel van trillingen) maar dat is niet zo uitgebreid dus je leert weinig nieuws, mijn vriendinnen in de 3e klas weten ook nog niks over fotonen terwijl ze wel natuur en scheikunde hebben dus ik neem aan dat ik het in de 4e leer of helemaal niet...

pff... lange tekst...
Klintersaas
Social:

ze hebben een tijdje geleden (ik weet niet meer waar het was, een duits sprekend land dacht ik) in tunnels onder de grond willen kijken hoe de aarde is ontstaan en ze wilden door 2 fotonen op elkaar af te laten vuren kijken wat er gebeurde, de wetenschappers wisten alleen niet goed of er een zwart gat zou ontstaan of een ontploffing. Zo dacht ik laat ik eens kijken wat fotonen nou precies zijn want mijn economie leraar is voor die test van die fotonen en dat vind ik niet goed maar ik kan er niet tegnin gaan omdat ik er te weinig over weet...
Je hebt het over de LHC in de buurt van het Zwitserse Genève. Daar valt op dit forum inderdaad e.e.a. over te vinden:

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=74487

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=93069

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=82963

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=52435
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Moonlight94

bedankt voor de links, ben ze aan het doorlezen maar morgen ga ik verder...

leuke weetjes :P

ik was ernaar opzoek maar vind fotonen wel interessant dus lees er meer over dan alleen bij die lhc ofzoiets...ik zie dat in veel onderwerpen over fotonen gepraat word...

morgen ga ik naar mijn natuurkunde leraar toe en vraag ik of hij wat dingen wil uitleggen die ik er niet aan snap want veel begrippen en formules zijn voor mij een raadsel ;)
JohnB

Hallo allemaal,

Ik ben John, ik ben 19 jaar en ga Molecular Science & Technology studeren aan de Universiteit Leiden én de TU Delft. Ik heb m'n vwo afgerond met het profiel NT+NG (tenminste, dat hoop ik, nog een paar dagen afwachten op de uitslag).

Ik speel piano en gitaar. Een andere grote hobby is de licht- en geluidstechniek.

Verder maak ik af en toe eens een website.

Ik zit op twitter: http://twitter.com/Jbee90

En op hyves: http://johnbraun.hyves.nl/

That 'll do ;) .
Jona444

Welkom. Ik heb al in het huiswerkforum gezien dat je goede antwoorden geeft. Kunnen we altijd gebruiken ;)
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Moonlight94

hey, welkom ;)
Squawk

Dag allemaal, ik ben Peter van Heijst, getrouwd, vader van twee jongens, gezagvoerder en instructeur Airbus A330 bij KLM. Naast deze baan heb ik een adviesbureau dat de veiligheidsexpertise uit de luchtvaart (procedures, protocollen, checklists, discipline, beslissen in stress-situaties, fouten bespreekbaar maken en hiervan leren) beschikbaar maakt voor het bedrijfsleven.

Mijn fascinatie betreft de verschillen tussen wetenschappers en professionals. Als wetenschapper moet je zeker zijn van je zaak. Als professional wil je dat ook, maar soms is er te weinig tijd en hangt er toch veel af van een impulsieve beslissing. Zelfvertrouwen is belangrijk, maar teveel is ook weer gevaarlijk. Bovendien spelen sociale aspecten mee: een ouder ervaren iemand die heel zelfverzekerd overkomt, kan een jonge, onervaren collega makkelijk meeslepen in een verkeerde conclusie.

Zonder wetenschap geen luchtvaart of ziekenhuis. Zonder professionals ook niet. We 'weten' zoveel en we kunnen zoveel. En toch worden er aan de lopende band fouten gemaakt. En zodoende komen we toch steeds een stapje verder.

Robots maken een ander soort fouten dan mensen. Als robots en mensen optimaal samenwerken worden er weinig fouten gemaakt, maar ze blijven komen. Zullen we ooit in een wereld wonen zonder fouten? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Als je kijkt hoe de basisprincipes van hersens werken, zie je dat fouten, pijn en plezier nodig zijn om te groeien.

Theorie en praktijk: het zal in elk geval altijd interessant blijven.
Lupus

Hallo allemaal, ik ben vandaag lid geworden om weer eens een nieuw forum te proberen. Ik werk in onderzoek naar kanker en ben vooral geïnteresseerd in de pathogenese van invasieve borstkanker. Betamedische onderwerpen zal ik dan ook graag volgen op dit forum.

In mijn vrije tijd houd ik van balsporten en van skiën. Ik ga graag naar landen met bergen. Ik woon samen en heb twee honden en een kat. Ik maak geen kinderen, ik rook niet en gebruik met mate alcohol.

Mijn wereldbeeld is voornamelijk rationeel en humanistisch, maar niet antropocentrisch, soms zelfs een beetje misantroop. Een beetje op zijn Hobbesiaans: homo homini lupus. Of Erasmussiaans. Of Lockeiaans. Okee dit wordt gekheid. Wat prima is. Een favoriete schrijver is Belcampo. Favoriete artiesten zijn bijvoorbeeld drs. P en Mark Oliver Everett (oftewel E).

Voor mij is wetenschap het ontdekken van de werkelijkheid. De werkelijkheid is fantastischer dan fantasie. Beide zijn interessant. Maar fantasie die niet als zodanig wordt herkend is dwaling en daarin ben ik niet geïnteresseerd. Filosofisch gesproken bestaat "zeker weten" niet, maar ik geloof (!) wel dat je behoorlijk wat te weten kan komen door waar te nemen, zo zuiver en logisch mogelijk te interpreteren, en vervolgens nieuwe vragen te stellen. Door verdere waarnemingen (eventueel in een experiment) kun je dan de cirkel nog eens doorlopen enzovoort.

Ik ben atheïst. Dat leek me beter.
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.
acfikkert

hey allemaal,

ik ben Andries Fikkert, ben 15 jaar, deze maand nog 16. op school heb ik het profiel N&T/N&G (had N&T met biologie gekozen), maar aangezien ik iets teveel aan zelfstudie, op mijn eigen favoriete onderwerpen heb gedaan, in plaats van het huiswerk, ben ik net op het nippertje overgegaan naar 5 HAVO.

mijn interesses liggen vooral bij ICT en ruimtevaart, maar Natuurkunde is iets wat bij ruimtevaart niet kan ontbreken, en daardoor is dat iets wat ik ook nog wel leuk vind. Scheikunde, vind ik iets minder leuk dan natuurkunde, maar vind ik wel iets makkelijker dan natuurkunde.
spitfire

Nou daar gaat ie dan...

Ik heb geen enkele relevante opleiding gedaan buiten mijn zelfstudie in de pyrotechniek, en ben gewoon een werkende man van 25. Ik woon in Liuyang, China. Ik ben van beroep pyrotechnicus en zit in china voor development en research aan vuurwerk, wat vervolgens geèxporteerd wordt naar Nederland en Belgie. Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje, TD special effects. Mijn grootste hobby is ruimtefysica, en Stephen Hawking´s werk ´´het heelal´´ is mijn bijbel haha. Verder mag ik graag in het algemeen lezen over wetenschappelijke ontdekkingen, vooral wanneer ze gerelateerd zijn aan paleontologie, quantummechanica, energie opwekken, astrofysica, en alles wat met de wijde ruimte om onze planeet heen te maken heeft. Ik zal her en der wel eens een stukje posten, maar verwacht geen vreselijk doordachte wiskunde van mij. Verder lees ik zoveel mogelijk om mijn honger naar kennis te stillen. Voor vragen kunt u mij altijd een berichtje sturen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

TD

Welkom en:
Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje, TD special effects.
Kijk, dat vind ik nu een geweldige naam ;)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!