Moderator: Rhiannon
Niet iedereen heeft antwoord op die vraag, veel mensen leven omdat ze moeten leven, meer niet.trudo schreef:De basis-vraag van het bestaan volgens mij.
Het antwoord op die vraag is net wat iedereen motiveert voor te leven toch?
Welk antwoord geef jij?
Leven en dood is hetzelfde (de ellende gaat gewoon door)Sylvester schreef:Vanuit de niet-spirituele kant bekeken zeg ik: "Nee, je gaat toch dood. Het leven is een dodelijke ziekte.".
Vanuit de spirituele kant bekeken, zou het leven zin kunnen hebben. Ik bedoel hierbij reïncarnatie en het inlossen van karma.
Wat ik daarmee wil aangeven is de recycling en de regeneratie, en ik heb het niet zozeer alleen over mensen maar over het leven (gekenmerkt door een stofwisseling) in al zijn verscheidenheid. Met die recycling wil ik dan ook aangeven dat het afvalprodukt van de ene levensvorm wellicht een voedingsbodem voor de andere kan zijn.
Dedoel je daarmee 'ten diepste' dat het doel van leven het in stand houden van het leven is? ( aangezien je eigenlijk een soort kringloop beschrijft. )