Puzzel Puzzels
Chyr0n
Artikelen: 0

Re: Tips voor tv-programma's

geen dank :D

kwam het toevalligerwijs tegen en dacht ja dit 'moet'ik wel delen
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-

ads

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Jan van de Velde

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Svedberg991

Inmiddels proberen medische teams en ingenieurs uit de hele wereld de ramp in te dijken. Ondanks de grillige verspreiding van het gif en zijn sluwe karakter, beginnen ze de toestand onder controle te krijgen. Uitzending. miljoenen mensen dagelijks naar boven halen uit ondergrondse waterreservoirs. Maar hoe is het daar terechtgekomen, Nergens in de delta zijn arseenproducerende fabrieken te bekennen, alleen uitgestrekte rijstvelden.
Redmess

Eh? Waar gaat dit ookalweer over?
Jan van de Velde

Inmiddels proberen medische teams en ingenieurs uit de hele wereld de ramp in te dijken. ..//..

Eh? Waar gaat dit ook alweer over?
Svedberg refereert aan problemen met arseen in grondwater. Dat is een natuurlijk fenomeen in vele rivierdelta's, óók in Nederland, en geeft met name in Bangladesh grote volksgezondheidsproblemen. Hij/zij vertelt echter niks over een TV-programma over dat onderwerp, dus wat doet de opmerking hier?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Apollinisch

Nu op Nederland 2, hoewel de psychologen onder ons d'r natuurlijk al lang kenden (tweede boek). ;)
Phys

Wetenschappers zijn doorgaans mijn favoriete zomergasten, jammer dat het er meestal maar 1 per jaar zijn. Ik vond het wel wat oppervlakkig blijven, en haar 'boodschap' werd tot in den treure herhaald.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Plsrskr

Hoi iedereen, een tiental jaar terug zag ik een uitgebreid interview op een Nederlandse zender met een (Amerikaanse?) nobelprijswinnaar natuurkunde( denk ik). Grotendeels behandelde het de relativiteit en de uniforme theorie. Deze uiterst verstandige man kon alles zo verstaanbaar overbrengen dat het me totnutoe steeds is bijgebleven. Weet iemand van jullie soms wie deze man was en waar ik dit beeldmateriaal of lectuur van hem kan terugvinden? Alvast bedankt!
kleine fysicus

Hoi iedereen, een tiental jaar terug zag ik een uitgebreid interview op een Nederlandse zender met een (Amerikaanse?) nobelprijswinnaar natuurkunde( denk ik). Grotendeels behandelde het de relativiteit en de uniforme theorie. Deze uiterst verstandige man kon alles zo verstaanbaar overbrengen dat het me totnutoe steeds is bijgebleven. Weet iemand van jullie soms wie deze man was en waar ik dit beeldmateriaal of lectuur van hem kan terugvinden? Alvast bedankt!

Misschien bedoelt u de heer Veltman, ik weet echter niet zeker of hij toen de Nobelprijs heeft gewonnen en of hij überhaupt een interview aan de tv toen heeft gegeven. Het boek Feiten & Mysteries in de deeltjesfysica is een heel goed boek. Ik ben zelf 13 en voor mij is het goed te begrijpen, beter nog, het boek zet je aan het denken! Het boek is jammer genoeg uitverkocht en ik weet niet of er een nieuwe druk komt, in de meeste grotere bibliotheken zijn ze nog wel te lenen of u kunt ze via internet 2de hands kopen.
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.
anusthesist

Veltman heeft inderdaad de nopelprijs gewonnen, samen met 't Hooft.

Als je de naam niet meer weet, maar wel zijn gezicht hebt herinnerd dan kun je hier even een kijkje nemen:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nobel...ates_in_Physics
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
Plsrskr

Gevonden!

Was niet Veltman, maar wel gevonden 20jaar eerder. Inderdaad door de foto!

Was Steven Weinberg. Het interview was naar aanleiding van zijn boek

"Dreams of a Final Theory: The Search for the Fundamental Laws of Nature" (1993), ISBN 0-09-922391-0

Bedankt voor de hulp!

ads

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Fred F.
Pluimdrager

In the shadow of the moon. Documentaire over de maanreizen van de NASA.

Tussen ’68 en ’72 brachten negen raketten in totaal twaalf astronauten naar de maan. Beelden van die reizen worden gelardeerd met verhalen van leden van elke missie. Onder hen uiteraard Neil Armstrong, Buzz Aldrin (tweede man op de maan) en Michael Collins (die eenzaam in zijn Command Service Module rondjes om de maan bleef draaien) van Apollo 11.

Canvas, 23.20-00.55u.
Hydrogen economy is a Hype.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!