Natuurlijk nodig ik je uit te komen met een voorstel voor dergelijke eenduidige regels, die helder zijn voor zowel gebruikers als moderatoren.
Tsja, er zijn wel regels te bedenken, de vraag is of mensen zich er aan houden. Als ik discussie's van bepaalde figuren hier volg, of eigenlijk de meeste, is er maar weinig wetenschappelijks aan. Hoewel dat toch een van de regels is. Er wordt hier naar hartelust uit de nek gekletst, waar ik zelf af en toe vrolijk aan meedoe, maar dat staat niet in de regels.
Dus de vraag is wat je precies als regel wilt handhaven. Op dit moment zijn de predikers hun woord aan het verkondigen in allerhande onderwerpen waardoor die stevig vervuild raken met niet terzake doende info. Er worden regelmatig onderwerpen afgebogen door deze predikers die liever geen wetenschappelijke gronden zien, maar vooral hun heilig boek. Als die mensen nu hun eigen plek hebben, hoeven ze niet meer het woord te verkondigen in discussie's die daar niets mee van doen hebben. Het wordt dan ook makkelijker voor moderators posts te verwijderen. Als er een religieus getinte post ergens tussenstaat kan die subiet verwijderd worden met een verwijzing naar de theologie.
Het blijft moeilijk religieuze dingen goed te moderaten zonder dat er van censuur gesproken kan worden.
Ik zou niet precies weten wat niet gezegd mag worden. Je wilt alleen voorkomen dat er gepredikt gaat worden. De overige forum regels bedekken de rest. Maar nogmaals, het kan toch een poging waard zijn? En als het allemaal echt niet werkt, verwijder je dat onderdeel toch weer? Ik zie het punt niet....