komt de y-waarde dan niet steeds dichter bij een getal...(denk 1000?)Beantwoord m'n vraag eerst eens... wat gebeurt er als je een grote waarde voor t invult? Als je daarop het antwoord weet dan ben je er al bijna...
Antwoord wordt oneindig...Misschien nog een stapje terug: wat gebeurt er als we héle grote getallen voor t invullen in exp(t)?
Correct.Antwoord wordt oneindig...
Incorrect. Bedenk dat exp(-at)=1/exp(at). Als t naar oneindig gaat, gaat exp(at) naar oneindig, hadden we net bedacht. Wat gebeurt er dan met 1/exp(at)?voor -at wordt het ook oneindig lijkt het zo. wat voor waarde je groter dan 0 invult.
(Helaas heeft Mark het antwoord al gegeven)
Ik was bezig nog met een uitleg, dus nodig was het niet.Ik had echter geen inspiratie meer voor een verdere uitleg...
In de grafiek hebben ze - blijkbaar - voor K=1000 gekozen en X0K is het maximale dat bereikt kan worden ...Er moet nu volgens mij een lichtje gaan brande.... Betekent het dan dat K wordt bedoeld voor de vraag voor maximale waarde?
Omdat log(0) niet gedefinieerd is.x(0) kan nooit 0 zijn! Waarom niet?
Ja, de groeibeschrijving is natuurlijk pas van toepassing wanneer er een tumor is ontstaan (op t=0), dus de begingrootte is klein, maar niet nul.Klopt dit medisch gezien?