K staat toch gewoon voor een constante? dus die heb je eigenlijk niet nodig om je berekeningen uit te voeren.
maar waar staat de Xo voor in de formule?
klopt (probeer geen x voor het vermenigvuldigingsteken te gebruiken, dat lijkt op de letter x)Voor t=0:\(X(t) = K \exp \left(\log\left(\frac{X(0)}{K}\right)\exp(-\alpha t) \right)\)als je dan 0 invult kom je bij -at wordt dan -ax0
Let op haakjes: K exp[ log(Xo/K)exp 0]. Maar wat is exp(0)? Juist, exp(0)=1 dus we hebben K exp(log(Xo/K)).en dan heb je: K exp log(Xo/K)exp 0.
Hoe kom je daarbij?log(Xo/K) is dan 1
10 exp log(P) = P ? Ik denk dat ik de andere regel ervoor vergete ben. Ik kan verder op niks komen... voor P>0Hoe kom je daarbij?
We hebben dus X(0)=K exp(log(Xo/K)). Maar nu moet er een belletje gaan rinkelen. Wat is namelijk exp(log(P)), voor willekeurige P>0? exp en log hebben veel met elkaar te maken namelijk!
Ja, dat is goed (zo moeilijk was het niet, toch?). Maar je lijkt verbaasd, terwijl het juist logisch is. X0 heet niet voor niets X0: het is de waarde van X(t) op t=0! Dus nu heb je gecheckt dat het klopt.Mark dus ik heb het goed?Maar wordt het X(0) = Xo ???