Puzzel Puzzels
michielfromhere
Artikelen: 0

Beste vertaling van il principe (de vorst) van machiavelli

Via de Wikipediapagina vond ik de volgende vertalingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_vorst#Vertalingen

* Machiavelli, De vorst, Nederlandse vertaling door J.F. Otten, ISBN 9060547160

* Machiavelli, De heerser, Nederlandse vertaling door Frans van Dooren, ISBN 9025315410

* Machiavelli, Il Principe en andere politieke geschriften, Nederlandse vertaling door Paul van Heck, ISBN 9026318197

Weet een van jullie welke de beste is? En als het kan een goedkoop adresje op internet?

Alvast bedankt!

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Johan2

Re: Beste vertaling van il principe (de vorst) van machiavelli

Weet een van jullie welke de beste is? En als het kan een goedkoop adresje op internet?
Geen idee wat de beste is (al zou ik de titel nooit met de vorst vertalen, gezien de afgezwakte moderne betekenis daarvan). Maar voor boeken kun je zoeken op www.addall.com
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)

ads

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Adpruys

Re: Beste vertaling van il principe (de vorst) van machiavelli

Ik heb een goede Duitse vertaling met veel verhelderende noten van Rudolf Zorn Der Furst, (al staat de tekst verder vol met "der Herrscher") maar die zul je wel niet zoeken.

Toevallig kocht ik onlangs bij de Slegte een prachtige uitgave voor €20,- van een Nederlandse vertaling (de Heerser)van de Engelse van W.K. Marriott. Of de vertaling de beste is weet ik niet en er hangt geen notenapparaat aan vast maar een schitterende uitgave is het verder wel vol prachtige afbeeldingen. Ook bevat het boek enkele essays oa van Isaiah Berlin
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going

While you see a chance take it

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Geschiedenis van de filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!