Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Hildebrand
Artikelen: 0

Re: Islamisering

Inderdaad, er zijn meer moslims dan 10 jaar geleden. Maar na Fortuyn, Nawijn, Verdonk en Wilders is dat toch echt een halt toegeroepen. Dus, er is inderdaad een dreiging, maar hoe groot is die dreiging nu? Dat is juist waar dit onderwerp over gaat. Ook al planten moslims zich twee keer zo snel voort, duurt het nog 30 jaar voordat het percentage van 5.8% naar 11.6% gaat.
Moslims hoeven niet uit het buitenland te komen. Ook Nederlanders schijnen zich steeds meer tot dit geloof aangetrokken te voelen, en zijn - zoals in onderstaand artikel valt te lezen - daarna vaak 'roomser dan de paus'. De trend is er een van groei.

Tilburgers worden vaker moslim

Bron: De Telegraaf/ Brabants Dagblad

Gepubliceerd: vrijdag 22 februari 2008 @ 18:46

Het aantal autochtone Tilburgse mannen dat bewust voor het Islamitische geloof kiest, stijgt. Dat stelt islamoloog professor dr. Herman Beck. "Autochtonen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot de spirituele kant van de islam."

De professor denkt dat Tilburg 'enkele tientallen' bekeerlingen telt. Over heel Nederland gezien zouden ongeveer 6.000 mensen op latere leeftijd moslim zijn geworden. "Harde cijfers zijn er niet, ook landelijk niet", relativeert hij.

Beck beweert dat het profiel van de bekeerling verandert. "Waren het eerst vooral de vrouwen die zich bekeren omdat ze met een moslim getrouwd zijn. Sinds kort nemen ook vaker mannen uit zichzelf het moslimgeloof aan." Wat echter niet verandert is dat bekeerlingen doorgaans roomser zijn dan de paus, en de meer conservatieve moskees opzoeken.

Abdelkader Barkane

Ook Abdelkader Barkane, woordvoerder van de Marokkaanse vereniging El- Feth in Tilburg, stelt dat het aantal bekeerlingen groeit. "Vooral studenten kiezen bewust voor de islam. Zij zijn op zoek naar een nieuwe vorm van spiritualiteit." Hij ziet voornamelijk autochtone vrouwen de moskee binnenstappen. Maar ook hij relativeert zichzelf: "We houden geen cijfers bij. Het is dus maar een schatting."

De groeiende belangstelling van geboren en getogen Nederlanders voor het moslimgeloof verklaart Barkane door de vliegtuigaanslagen van 11 september. "Er worden sindsdien meer gesprekken gevoerd. Daardoor groeit de interesse."

====

Waarom vergelijken we Nederland dan niet met Suriname? Of een katholiek Afrikaans land? Of Haiti? Inderdaad, die vergelijking zou niet logisch zijn.
Hoezo? Is Suriname een land waar de islam de dienst uitmaakt? Volgens Wikipedia is 40,7% christelijk, 19,9% hindoe en 13,5% moslim.
]Welke successen zijn hier geboekt? Is de islam meer geaccepteerd? Is het hun doel om meer en meer moslims te krijgen? Of denk je dat als JPB zich excuseert een extremist dat ziet als uitnodiging tot terrorisme? Is het niet de omgekeerde wereld als je geen medeleven meer mag hebben?
Met officieel het boetekleed aantrekken geef je islamisten de indruk dat zij een kracht vertegenwoordigen waren wereldwijd rekening mee moet worden gehouden. Dan wordt zo'n filmpje een verschrikkelijke omissie waarvoor diep door het stof gekropen moet worden, anders is de moslim niet te vermurwen het te vergeven. De islam raakt zeker meer geaccepteerd en het is sowieso de bedoeling dat de hele wereld onder de islam wordt gebracht.
Welke angsthazerij? Forum regels, je mag niet iemand iets verwijten zonder te defineren waarvoor je hem dat verwijt.
Heb ik hierboven eigenlijk al beantwoord ('De excuustruzerigheid...).
DePurpereWolf schreef:Wist ik maar wat Islamisering was...

We hebben het echter over Nederland. Zie jij een moslim lobby groep met enige kracht? Zie jij een politieke moslim partij? Zie jij Moslims die deur aan deur gaan om hun geloof te verspreiden?
Islamisering is islamiseren: het organiseren van de maatschappij volgens islamitische principes. Daarvoor is geen moslimpartij nodig. Lobbygroepen zijn er, maar liggen zoals gebruikelijk veelal met elkaar overhoop. Zending gebeurt subtieler, lees het stukje over Tilburg, het kan zonder meer model staan voor wat er zich in de rest van Nederland en daarbuiten afspeelt.
Ik zie best een probleem, maar ik zou graag een waarde aan dat probleem willen hangen. Op dit moment heb ik er niet zo'n probleem mee als de islam in Nederland onder de 10% blijft, iets wat de komende 25 jaar wel zo zal blijven.Ik zie best een probleem met integratie, maar geen probleem dat niet overbrugbaar is.
Dat jij een probleem signaleert is op zich al belangrijk. Je verwachtingen aangaande de verspreiding van de islam in Nederland en Europa is misschien wat naïef. Ik zie in ieder geval dat de islam als politieke kracht nu al enorme invloed heeft en al pogingen onderneemt om economiëen lam te leggen als de profeet beledigd wordt. Tot slot nog een artikel dat overigens al wat jaartjes teruggaat.

Helft moslims Nederland wil moslimpartij

(Bron:Nu.nl)

Uitgegeven: 10 december 2004 22:15

DEN HAAG - Iets meer dan de helft (51 procent) van de moslims in Nederland vindt dat er een moslimpartij moet komen. Een op de vijf moslims (20,9 procent) is tegen de oprichting van zo'n partij. Dit blijkt uit representatief onderzoek door het bureau Foquz Etnomarketing onder 488 moslims, in opdracht van het televisieprogramma Nova.

Als de moslims die een Nederlandse moslimpartij zeggen te steunen, ook daadwerkelijk op die partij zouden stemmen, kan de partij maximaal acht zetels behalen.

Bijna 30 procent van alle moslims vindt dat het programma van een moslimpartij op de sharia, de islamitische wetgeving, gebaseerd moet zijn, ruim eenderde (34,2 procent) vindt dat dat juist niet zo moet zijn. Van de respondenten die een moslimpartij wensen, vindt ruim de helft dat de partij de sharia in het programma moet overnemen en een op de vijf vindt van niet.

PvdA

De moslims in Nederland stemden bij de laatste verkiezingen in januari 2003 vooral op de PvdA (32,4 procent), of stemden niet (31,8 procent). GroenLinks haalde 12,5 procent, CDA 6,8 procent. Als er nu verkiezingen zonder moslimpartij zouden zijn, stijgt de PvdA onder de moslims naar 44,3 procent. 32 Procent weet niet wat ze gaan stemmen of wil het niet zeggen.

Van de ondervraagde moslims vindt 45 procent dat hun geloofsgenoten in de huidige Tweede Kamer niet opkomen voor de belangen van moslims. Ruim 27 procent vindt dat ze dat wel doen. De onderzoekers van Foquz keken ook naar de populariteit van de Amsterdamse wethouder Aboutaleb. 18 Procent zegt op hem te zullen stemmen als hij op de Tweede-Kamerlijst van de PvdA komt, 32 procent zal niet op hem stemmen en 50 procent weet het nog niet, kent Aboutaleb niet of wil het niet zeggen.

Beledigen

71 Procent van de ondervraagden vindt dat het beledigen van de islam harder moet worden aangepakt, 12 procent vindt van niet. De helft van de moslims in Nederland voelt zich even veilig of onveilig als voor de moord op Theo van Gogh, 45,5 procent voelt zich minder veilig sinds 2 november. Een ruime meerderheid (58 procent) heeft sinds de moord op Van Gogh minder vertrouwen in de regering, slechts 1,8 procent heeft nu meer vertrouwen.

====
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

ads

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Johan2

Het aantal autochtone Tilburgse mannen dat bewust voor het Islamitische geloof kiest, stijgt. Dat stelt islamoloog professor dr. Herman Beck. "Autochtonen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot de spirituele kant van de islam."
Weet je ook de aantallen? Peanuts. Trek er ook nog eens de moslims af die die de omgekeerde weg gaan en we houden helemaal niets over.

Maar al zou het zo zijn. Wat was je van plan er aan te doen? Verbieden of zwartmaken?

O ja, wat die moslimpartij betreft: In Vlaanderen was er een, gelieerd aan de AEL. Haalde niet meer dan 0.5% van de stemmen o.i.d., zelfs in Antwerpen!

Als ik verder zie wat er momenteel aan moslims in de nationale politiek actief is, dan valt daar meer gezond verstand aan te treffen dan bij Wilders en Verdonk c.s.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

de grijze muis

Johan2 schreef:En zelfs bij een interprotestants huwelijk, b.v. NH-Luth, moest de Luth partner beloven kinderen NH op te voeden.

. ..
Onzin, flauwekul, tenzij je een Gereformeerde Bonder bedoelt.

De Hervormde kerk kende meerdere doopformulieren. Bij gemende huwelijken werd degene gebruikt waar niet over de opvoeding van eventuele kinderen gesproken werd.
Johan2

Onzin, flauwekul, tenzij je een Gereformeerde Bonder bedoelt. De Hervormde kerk kende meerdere doopformulieren. Bij gemende huwelijken werd degene gebruikt waar niet over de opvoeding van eventuele kinderen gesproken werd.
Sorry, vorige week nog de Lutherse dame begraven die 60 jaar eerder alleen in de (reguliere, geen GB-) NHkerk mocht trouwen op voorwaarde dat ze dat beloofde. Dat men er in andere (b.v. VVH-) gemeenten andere mores op nahield, doet niet ter zake; het gaat om het principe.

En mijn RK moeder was volgens de pastoor voor eeuwig verdoemd toen ze mijn NH vader trouwde. Ook nog maar 50 jaar terug.
collegavanerik

Islamisering is islamiseren: het organiseren van de maatschappij volgens islamitische principes. Daarvoor is geen moslimpartij nodig. Lobbygroepen zijn er, maar liggen zoals gebruikelijk veelal met elkaar overhoop. Zending gebeurt subtieler, lees het stukje over Tilburg, het kan zonder meer model staan voor wat er zich in de rest van Nederland en daarbuiten afspeelt.
maarrrrrr
Moskeebezoek onder moslims neemt af

Onder Nederlandse moslims is er, zelfs in een betrekkelijk korte tijd van vier jaar (1998-2002), een duidelijke trend naar secularisatie, in de zin van verminderde religieuze participatie. In de genoemde periode is het moskeebezoek onder Turken bijvoorbeeld afgenomen van 44 tot 35 procent, staat in het vijfdelige onderzoeksrapport Moslim in Nederland van het Sociaal en Cultureel Planbureau.

Bij de Marokkanen liep het aantal moskeegangers in vier jaar tijd terug van 38 naar 23 procent. De secularisatie die zich al langer onder de Nederlanders voordoet, lijkt de moslimgemeenschap niet ongemoeid te hebben gelaten.

Onder Marokkanen is de voorkeur voor een islamitische school teruggelopen van 38 naar 23 procent. Bij Turkse Nederlanders daalt ook het gevoelsmatige belang van religie en de voorkeur is een islamitische partner. Turkse en Marokkaanse Nederlanders identificeren zich wel onverminderd sterk met de islam, maar bij de tweede generatie komt het moslim-zijn losser te staan van de religieuze praktijk.

Vooral jonge, hoger opgeleide en goed geïntegreerde moslims hechten minder aan de islam in het dagelijks leven. Velen uit de tweede generatie beschouwen hun godsdienst als een privé-zaak. Ruwweg eenderde van de moslims vindt dat religie ook in de publieke sfeer een rol moet spelen, al willen ze doorgaans wel de godsdienst weghouden van de politiek.

Slechts een heel klein deel van de Turkse en Marokkaanse jongeren is 'exclusionistisch' te noemen; zij vermengen religie en politiek en nemen het daarbij niet zo nauw met de democratische rechten en vrijheden. Praktiserende moslims verwachten, meer dan weinig of niet praktiserenden, dat meisjes vroeg trouwen, veel kinderen krijgen en afzien van een opleiding of baan.

Het SCP verwacht dat de trend naar een geseculariseerde, geïndividualiseerde en geprivatiseerde islambeleving zich voortzet. Toch moet rekening worden gehouden met een etnisch-religieuze frontvorming bij een kleine minderheid van Turken en Marokkanen die de Nederlandse samenleving als vijandig en discriminerend ervaren.

(Bron: NOS Nieuws)
Michel

De professor denkt dat Tilburg 'enkele tientallen' bekeerlingen telt. Over heel Nederland gezien zouden ongeveer 6.000 mensen op latere leeftijd moslim zijn geworden. "Harde cijfers zijn er niet, ook landelijk niet", relativeert hij.
Wel 6000 uit ongeveer 14.000.000. Dan zijn we dus over ruim 2300 jaar zijn we allemaal moslim. Daar ga ik echt wakker van liggen !
Helft moslims Nederland wil moslimpartij
Tja en ze hebben dat recht want we leven toch in een vrije democratie. De vraag is of je bang moet zijn. Ik denk het niet want er zijn nog steeds geen signalen dat de moslims in nederland uit zijn op een islamitische staat. Je kunt de nederlandse moslims niet vergelijken met de taliban-moslims in afghanistan. Daarbij moeten ze dan een meerderheid aan stemmen halen en dat is ook niet echt realistisch .

En ik denk zelfs dat als zo'n partij een extreme koers gaat varen dat de nederlandse moslims er niet eens op gaan stemmen.

Eigenlijk is het makkelijkst om alle mensen met alternatieven ideologien op te sluiten want dan hoeven we daar in ieder geval niet bang voor te zijn.

Of

We laten mensen met alternatieven ideologien hun gang gaan en we wachten met ingrijpen tot ze de wet overtreden.

Onze huidige maatschappij kiest voor de laatste en het lijkt wel of alle moslim basher's voor de eerste willen kiezen.
DePurpereWolf

Hildebrand schreef:Moslims hoeven niet uit het buitenland te komen. Ook Nederlanders schijnen zich steeds meer tot dit geloof aangetrokken te voelen, en zijn - zoals in onderstaand artikel valt te lezen - daarna vaak 'roomser dan de paus'. De trend is er een van groei.

De professor denkt dat Tilburg 'enkele tientallen' bekeerlingen telt.
Ik word nou al bang van enkele tientallen kruikezeikers.
Hoezo? Is Suriname een land waar de islam de dienst uitmaakt? Volgens Wikipedia is 40,7% christelijk, 19,9% hindoe en 13,5% moslim.
Je snapt niet wat ik bedoel, ik probeer Nederland met een ander land te vergelijken. Je kunt niet nederland met 6% moslims vergelijken met Iran. Punt uit.
Met officieel het boetekleed aantrekken geef je islamisten de indruk dat zij een kracht vertegenwoordigen waren wereldwijd rekening mee moet worden gehouden.
Wederom, welk boetekleed? Zoals ik al zei, er is geen probleem met verontschuldigen voor Mr. Wilders, er is een groot probleem voor verontschuldigen voor onze rechten van de mens, maar dat doen we helemaal niet. Dus blaas geen dingen op.
Dan wordt zo'n filmpje een verschrikkelijke omissie waarvoor diep door het stof gekropen moet worden, anders is de moslim niet te vermurwen het te vergeven. De islam raakt zeker meer geaccepteerd en het is sowieso de bedoeling dat de hele wereld onder de islam wordt gebracht.
Diep door het stof kruipen? Is het de bedoeling dat de wereld onder de islam wordt gebracht? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Dat is jou gevoel, maar daar kan ik geen waarde aan hechten
Heb ik hierboven eigenlijk al beantwoord ('De excuustruzerigheid...).
Beantwoord, maar niet beargumenteerd.
Yep, 6000 op 16 miljoen over een ongedefineerd tijdsvak en met de onderstreping dat het geen harde cijfers zijn. Maar in jou belevingswereld is een zending van 0.4% gebaseerd op losse cijfers zonder meer een model.
Dat jij een probleem signaleert is op zich al belangrijk. Je verwachtingen aangaande de verspreiding van de islam in Nederland en Europa is misschien wat naïef. Ik zie in ieder geval dat de islam als politieke kracht nu al enorme invloed heeft en al pogingen onderneemt om economiëen lam te leggen
Weer een verwijt zonder argument.
de grijze muis

Sorry, vorige week nog de Lutherse dame begraven die 60 jaar eerder alleen in de (reguliere, geen GB-) NHkerk mocht trouwen op voorwaarde dat ze dat beloofde. Dat men er in andere (b.v. VVH-) gemeenten andere mores op nahield, doet niet ter zake; het gaat om het principe....
Uiterst merkwaardig, kennelijk waren de echtelieden niet erg assertief, maar nogal volgzaam.

Men kon naar een ds van een andere modaliteit stappen binnen de reguliere Hervormde kerk, waar trouwens ook de Geref. Bond onderviel, die waren nog niet opgestapt of er uit gestapt en om een ander huwelijksformulier van de NH kerk vragen. Binnen die kerk was veel mogelijk immers, ook een halve eeuw terug. Een andere modaliteit behoorde nog steeds tot dezelfde Kerk, vaak kon men ook nog in hetzelfde kerkgebouw blijven kerken. Zo waren er ook verschillende doopformulieren, vooral gebruikelijk bij gemengden, waarin niets beloofd hoefde te worden.
Menheffrin

de grijze muis schreef:Uiterst merkwaardig, kennelijk waren de echtelieden niet erg assertief, maar nogal volgzaam.

Men kon naar een ds van een andere modaliteit stappen binnen de reguliere Hervormde kerk, waar trouwens ook de Geref. Bond onderviel, die waren nog niet opgestapt of er uit gestapt en om een ander huwelijksformulier van de NH kerk vragen. Binnen die kerk was veel mogelijk immers, ook een halve eeuw terug. Een andere modaliteit behoorde nog steeds tot dezelfde Kerk, vaak kon men ook nog in hetzelfde kerkgebouw blijven kerken. Zo waren er ook verschillende doopformulieren, vooral gebruikelijk bij gemengden, waarin niets beloofd hoefde te worden.
Weer wordt de mens en religie als een soort anomalie aan elkaar geknoopt. Mijn vader was van de Gereformeerde Bond en mijn moeder Gereformeerd. Toen ze trouwden gaf dat de nodige heisa en kwam de Gereformeerde kant niet opdagen. Mijn moeder werd een ‘Bonder’.

Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Je bent in de eerste plaats mens en daarna pas ….....…idioot of toch weer mens.
Hildebrand

Ik zag dat er in mijn vorige posting een stuk tekst is weggevallen. Hierbij het stukje alsnog.

De excuustruzerigheid van Balkenende is ingegeven door angst. De wetenschap dat belediging van de profeet voor een moslim heiligschennis is en er in kan resulteren dat een fatwa over de beledigende boosdoener wordt uitgesproken waardoor deze vogelvrij wordt verklaard en elke moslim wordt aangemoedigd indien mogelijk deze persoon van zijn hoofd te ontdoen, is reëel. Ter vergelijking, dagelijks wordt in het vrije westen het christendom over de hekel gehaald, maar hee, daarvoor zul je Balkenende nooit zijn excuses zien aanbieden, want vrijheid blijheid, nietwaar? En de bedrijven hoeven niet bang te zijn dat zij een deel van hun afzetgebied zullen verliezen.
Je snapt niet wat ik bedoel, ik probeer Nederland met een ander land te vergelijken. Je kunt niet nederland met 6% moslims vergelijken met Iran. Punt uit.
Jij snapte klaarblijkelijk niet wat ik bedoelde. Ik wilde een vergelijking trekken tussen landen waar de islam geen concurrentie meer kent, en ons land waar dit niet het geval is, maar wel de mogelijkheid bestaat dat dit eens werkelijkheid zal worden, en of dit een aantrekkelijk perspectief is.
Wederom, welk boetekleed? Zoals ik al zei, er is geen probleem met verontschuldigen voor Mr. Wilders, er is een groot probleem voor verontschuldigen voor onze rechten van de mens, maar dat doen we helemaal niet. Dus blaas geen dingen op.
Er is wel een probleem met het verontschuldigen voor iets wat Wilders mag doen. Men hoeft zich daar niet voor te verontschuldigen. Dat gebeurt ook niet richting christenen. Het is te gek voor woorden dat een man als Wilders - hoe je ook over hem denkt - in Nederland niet zonder bewaking over straat kan lopen omdat anders de kans groot is dat hij net als v. Gogh met een slagersmes tussen zijn ribben op het asfalt eindigt.
Diep door het stof kruipen? Is het de bedoeling dat de wereld onder de islam wordt gebracht? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Dat is jou gevoel, maar daar kan ik geen waarde aan hechten
Citaat uit Wikipedia: Islam

'Moslims zien 'heil' en 'redding' als een zaak van de hele wereldgemeenschap, de universele islam. Velen zeggen dan ook te streven (ook wel uiterlijke jihad genoemd) naar het realiseren van één wereldomvattende islamitische staat. Leven in één moslimgemeenschap, de oemma, geleid door moslims die kennis hebben van Gods wil, zou alle mensen helpen de wil van God op te volgen.'
Beantwoord, maar niet beargumenteerd.
Mijn argument is boven te lezen, dat was de vorige keer weggevallen.
Yep, 6000 op 16 miljoen over een ongedefineerd tijdsvak en met de onderstreping dat het geen harde cijfers zijn. Maar in jou belevingswereld is een zending van 0.4% gebaseerd op losse cijfers zonder meer een model.
Ik ben zo eerlijk alles te citeren en laat niets weg. Mijn stelling is dat de islam vaste voet in Nederland heeft gekregen en - volgens mij - terrein wint. Zolang het aantal moskeeën blijft toenemen kunnen we er van uitgaan dat het geen kortstondig iets is dat zijn hoogtepunt alweer gehad heeft. Eenzelfde ontwikkeling zien we ook in de rest van Europa. Kan het je geen fluit schelen? Soit.
Weer een verwijt zonder argument.
Het boycotten van producten uit Denemarken en Nederland zie jij niet als een - op dit ogenblik nog onbeholpen - poging deze beide landen economisch te treffen? Het signaal is in ieder geval voor Nederland al voldoende om verontschuldigingen aan te bieden. Nee, dan laat Denemarken zien toch iets meer inhoud te hebben.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.
Johan2

Moskeebezoek onder moslims neemt af ... een duidelijke trend naar secularisatie ... voorkeur voor een islamitische school teruggelopen ... hechten minder aan de islam in het dagelijks leven .... godsdienst als een privé-zaak ... Het SCP verwacht dat de trend naar een geseculariseerde, geïndividualiseerde en geprivatiseerde islambeleving zich voortzet. Toch moet rekening worden gehouden met een etnisch-religieuze frontvorming bij een kleine minderheid van Turken en Marokkanen die de Nederlandse samenleving als vijandig en discriminerend ervaren.
Precies. Als ik trouwens kijk naar de meeste moslims in Nederland, ben ik minder bang voor een Islamisering dan voor een Vertrossing van onze maatschappij door hun aanwezigheid.
Johan2

Uiterst merkwaardig
Kan zijn, maar wel realiteit. Ik zei trouwens het gaat om het principe, maar ik bedoelde uiteraard het gaat om de mentaliteit, de mentaliteit van ieder zijn eigen gelijk, zijn eigen school, zijn eigen melkboer etc. en mengen ho maar. (Functioneerde trouwens prima; sneeuwballengevechten met de katholieke school aan de overkant was bij mijn weten de ergste daad van agressie).
Johan2

Hildebrand schreef:Citaat uit Wikipedia: Islam

'Moslims zien 'heil' en 'redding' als een zaak van de hele wereldgemeenschap, de universele islam. Velen zeggen dan ook te streven (ook wel uiterlijke jihad genoemd) naar het realiseren van één wereldomvattende islamitische staat. Leven in één moslimgemeenschap, de oemma, geleid door moslims die kennis hebben van Gods wil, zou alle mensen helpen de wil van God op te volgen.'.
Hildebrand, ik laat je doorgaans met rust, omdat ik iedereen zijn eigen religie gun. Ik heb dus niet zoveel van je gelezen, maar ik durf er aardig wat om te verwedden, dat als ik in jouw schrijfsels ga wroeten, ik heel wat teksten tegen kan komen over de uniciteit van Jezus en diens belang voor de hele wereldgemeenschap, die redelijk vergelijkbaar zijn. Alleen ga jij er voetstoots vanuit dat bij de verbreiding van die boodschap nooit en bij die andere boodschap zo ongeveer altijd geweld gebruikt wordt.
DePurpereWolf

Hildebrand schreef:Ik zag dat er in mijn vorige posting een stuk tekst is weggevallen. Hierbij het stukje alsnog.

De excuustruzerigheid van Balkenende is ingegeven door angst. De wetenschap dat belediging van de profeet voor een moslim heiligschennis is en er in kan resulteren dat een fatwa over de beledigende boosdoener wordt uitgesproken waardoor deze vogelvrij wordt verklaard en elke moslim wordt aangemoedigd indien mogelijk deze persoon van zijn hoofd te ontdoen, is reëel. Ter vergelijking, dagelijks wordt in het vrije westen het christendom over de hekel gehaald, maar hee, daarvoor zul je Balkenende nooit zijn excuses zien aanbieden, want vrijheid blijheid, nietwaar? En de bedrijven hoeven niet bang te zijn dat zij een deel van hun afzetgebied zullen verliezen.
Het bang zijn is jou mening, maar niet terug te halen op een veronschuldiging voor de uitingen van een Nederlandse politicus. Je kunt niet aantonen dat de Nederlandse regering bang is en hun principes verandert door internationale druk.
Jij snapte klaarblijkelijk niet wat ik bedoelde. Ik wilde een vergelijking trekken tussen landen waar de islam geen concurrentie meer kent, en ons land waar dit niet het geval is, maar wel de mogelijkheid bestaat dat dit eens werkelijkheid zal worden, en of dit een aantrekkelijk perspectief is.
Er is geen mogelijkheid dat binnen de 20 jaar de Islam de grootste religie is. Verder is het erg suggestief dat ALLE moslims in nederland de wet zullen willen veranderen. Dit is juist het probleem van dit onderwerp, jij probeert aan te tonen dat Nederland in een Iran aan het veranderen is. Ik ben echter niet overtuigd en vind dat je overreageerd.
Er is wel een probleem met het verontschuldigen voor iets wat Wilders mag doen. Men hoeft zich daar niet voor te verontschuldigen.
Nee, maar het is wel normaal, dat als iemand je vraagt een film te stoppen om dat hij belegdigend is, je antwoord met mijn excuses, maar ik kan dat niet doen. Jij ziet dat als door het stof kruipen, ik zie dat als normale etiquette.
Dat gebeurt ook niet richting christenen. Het is te gek voor woorden dat een man als Wilders - hoe je ook over hem denkt - in Nederland niet zonder bewaking over straat kan lopen omdat anders de kans groot is dat hij net als v. Gogh met een slagersmes tussen zijn ribben op het asfalt eindigt.
Dat is inderdaad te gek voor woorden, maar volgens jou is de islamisering dus het zelfde als extremisme?
Citaat uit Wikipedia: Islam

Kom nou niet met een citaat af, dit is een politiek forum, geen filosofie, geen geschiedenis, dit doet er helemaal niet toe.
Ik ben zo eerlijk alles te citeren en laat niets weg. Mijn stelling is dat de islam vaste voet in Nederland heeft gekregen en - volgens mij - terrein wint. Zolang het aantal moskeeën blijft toenemen kunnen we er van uitgaan dat het geen kortstondig iets is dat zijn hoogtepunt alweer gehad heeft. Eenzelfde ontwikkeling zien we ook in de rest van Europa. Kan het je geen fluit schelen? Soit.
Als het mij geen fluit scheelden was ik er niet.

Dus: Islamisering is de islam krijgt vaste voet in Nederland.

Okee, dat kan mij inderdaad geen fluit schelen, ieder zijn geloof, zolang mij ze er niet mee lastig vallen.
Het boycotten van producten uit Denemarken en Nederland zie jij niet als een - op dit ogenblik nog onbeholpen - poging deze beide landen economisch te treffen? Het signaal is in ieder geval voor Nederland al voldoende om verontschuldigingen aan te bieden. Nee, dan laat Denemarken zien toch iets meer inhoud te hebben.
Dit gebeurt niet in Nederland, dit zijn bepaalde supermarkten in het middenoosten met een opgeteld omzet van een voetbalcantine. We hebben het hier over islamisering in Nederland, wat er in het verre oosten gebeurd, 'boycotten','vlagjes verbranden', kan me allemaal geen zier schelen.

Al zou ik wel graag zien dat de mensen die een bordje hebben met Death Holland (of wat dan ook) berecht worden voor doodsbedreiging. Maar dat is een compleet ander verhaal.

ads

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Rhiannon
Moderator
Social:

Als ik de stukjes lees van Hildebrand en anderen krijg ik zo langzamerhand het gevoel, dat er in Nederland een haatcampagne gevoerd wordt tegen een kleine minderheid. .... Wat is er gaande in het verdraagzaam nederland ? Het land waar iedereen welkom was, die vluchte voor de inquisitie.
Ik neem aan raf dat je ook doelt op mijn antwoord aan Hildebrand, een flink aantal postings terug. Nee, ik ben niet van plan enige haatcampagne te voeren tegen wie dan ook. Wat ik wel ben, is ... bang! Bang om niet meer op straat te kunnen komen, want hier in mijn buurt moet ik bijna wel een hoofddoek op, of een boerka aan, om niet bespuugd te worden en voor **** uitgemaakt te worden. Als ik boodschappen doe, dan moet ik ervoor zorgen dat ik een man bij me heb, want anders kom ik met mijn boodschappen niet heelhuids thuis, zonder althans een deel van mijn boodschappen kwijt te raken, want die worden uit mijn hand geschopt. Mijn dochter durf ik niet meer te vragen om bij me te komen, want zo'n jonge vrouw in deze buurt? Waarom moet ik, die hier ben getogen (geboren niet, want dat ben ik in het toenmalig Nederlands-Indië) plaats maken voor anderen, die weigeren om de Nederlandse taal te spreken, of die zo slecht spreken dat je ze nauwelijks kunt verstaan? En dan heb ik het niet over ouderen die de gelegenheid niet hebben gekregen om de taal te leren, maar over jongeren, kinderen vaak, die hier zijn geboren, derde-generatie vaak zelfs, die het nog hebben over 'die belletje' en zo'n zwaar accent hebben (expres?) dat ze niet te verstaan zijn.

Ik ga al helemaal niet meer in mijn uniform over straat, dan kom ik niet schoon op mijn werk. Ik ben geen racist, nooit geweest en hoop het ook nooit te worden, maar ik kan op dit moment geen hoofddoekje en baard meer zien! En wat er gaande is in verdraagzaam Nederland? Mensen kunnen en mogen zichzelf niet meer zijn, mensen worden niet in hun waarde gelaten en dat is niet begonnen met Wilders, nee, dat is al eerder begonnen. Dat is begonnen op het moment dat de regering de fout maakte om Marokkanen en Turken naar Nederland te halen en daar geen periode aan verbond waarbinnen ze het land weer uit moesten zijn. Daarna de gezinshereniging van families die uit de middeleeuwen in de twintigste eeuw terecht kwamen en in die middeleeuwen wilden blijven leven. En de linkse kerk alles maar met de mantel der liefde bedekken. Daarna het halen van bruiden en bruidegommen uit het thuisland en de dubbele nationaliteit. Daarom hebben we nu zo'n toevloed gekregen.

Om maar even in het wij-zij jargon door te gaan: wíj moeten hén in hun waarde laten (terecht), maar zíj laten óns niet in onze waarde (onterecht) (ik chargeer nu duidelijk heel erg). Wij zijn immer máár dhimmies en tegen ons mag van alles gedaan worden, zelfs gelogen.

En zie je raf, daarom ben ik bang. Ik wil gewoon vrij leven in mijn eigen land, waar mijn ouders voor gevochten hebben, waar mijn vader krijgsgevangen voor is geweest en waar moeder voor in een kamp heeft gezeten. En ik heb het idee dat me dat onmogelijk wordt gemaakt. Gek hè!
Contra principia negantem disputari non potest.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📊 Politicologie en Economie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!