Vlees eten is gewoon lekker! Wat kan mij het nou schelen dat die dieren een onmenselijk bestaan hebben? Ik maak een afweging: het welzijn van de dieren of mijn eigen wellust. Ik kies daarbij voor mezelf. Misschien klinkt dat heel egoistisch maar als je er over nadenkt is bijna iedereen in onze maatschappij regelmatig ontzettend egoistisch. Beweren dat je begaan bent met het lot van de dieren vind ik daarom ronduit hypocriet.
Ik heb eens een filmpje op youtube gezien, ik heb 'm even voor je opgezocht:
http://nl.youtube.com/watch?v=FV8C8U71vtM
Voor de mensen die nogal gevoelig zijn, kijk het maar niet.
Je moet trouwens wel een account hebben om het filmpje te bekijken, aangezien je geregistreerd moet staan als 18+. Gewoon even account maken met een 18+ geboortedatum.
Als je dit filmpje helemaal hebt gekeken, kijk je vast iétsje anders naar de keurige pakjes vlees die je ziet liggen op het einde van het filmpje. En geloof me, zo gaat dit met véél meer dieren. Misschien niet in Nederland, maar het gaat om het idee dat het toch nog gruwelijk fout gaat dankzij de vraatzucht van de mens.
Ik zeg nu niet dat de mens geen vlees meer mag eten. Ik ben zelf niet vegetarisch, maar de opmerking van Math vind ik weer net iets te.
Trouwens, alle vegetariërs die ik ken zien er nogal bleek uit enzo. Ik denk dat vlees toch wel noodzakelijk is voor een écht goede gezondheid. Zo veel als we nu eten is niet nodig, maar in mindere mate is het écht wel nodig.