Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Mannen...

Ik denk niet dat je ooit een redelijke, laat staan legitime, reden zult krijgen waarom mannen of vrouwen vreemd gaan.

Persoonlijk heb ik het een paar keer van dichtbij in mijn omgeving meegemaakt en toen vond het voornamelijk plaats omdat de gelegenheid zich voordeed. Geen opzet, geen bedoeling, het overkwam ze gewoon en ze hadden zich hier niet op voorbereid.

Als er al een aanleiding was dan was het dit: In elk geval was men ontevreden/teleurgesteld omdat het romantisch ideaal dat men zich had voorgesteld met de huidige partner veel kleurrijker en interessanter was dan de realiteit uiteindelijk bleek te zijn.

Je went aan de realiteit: Het wordt "gewoontjes" en veel mensen zijn daar niet op voorbereid; Ze blijven dromen over huisje, boompje, beestje waarbij elke dag even uniek en bijzonder zal zijn als toen ze voor het eerst verliefd werden. Maar als je dat wilt hebben zult je er ook elke dag hard aan moeten werken.

Als je de realiteit niet is wat je gedroomd had en de gelegenheid doet zich voor om weer verliefd te worden, om weer de spanning te voelen die men eens voelde: Het verborgen houden maakt het juist spannend. De stap om je er aan over te geven is dan niet zo groot meer.

Als beide partners zich voor dat ze hun keuze maken goed zouden voorstellen hoe de realiteit zal zijn, met alle leuk kanten maar ook met alle gewone kanten. Indien men zou overwegen of ze zelf en de persoon op wie ze verliefd wel klaar is voor een relatie: hebben ze de eigenschappen al ontwikkeld om in staat te zijn om samen door het leven te kunnen gaan?

Je mag aannemen dat mensen die zonder dit te overwegen een relatie moet jouw aangaan evenzo sneller een relatie met een andere aangaan dan iemand die het diep en uitvoerig overwogen heeft.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Victory
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: di 13 feb 2007, 20:09

Re: Mannen...

Dus als de man hals overkop verliefd raakt & snel met haar is gaan trouwen de kans ook bestaat dat hij hals overkop zou gaan vreemd gaan .. en zo niet bestand is tegen nieuwe romantiek..?

quote op de vorige member ;Je mag aannemen dat mensen die zonder dit te overwegen een relatie moet jouw aangaan evenzo sneller een relatie met een andere aangaan dan iemand die het diep en uitvoerig overwogen heeft.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Mannen...

Dus als de man hals overkop verliefd raakt & snel met haar is gaan trouwen de kans ook bestaat dat hij hals overkop zou gaan vreemd gaan .. en zo niet bestand is tegen nieuwe romantiek..?
Van wat ik in mijn omgeving heb gezien is dat zeker het geval en geldt dit voor beide geslachten vrijwel evenveel. Het verschil is volgens mij vooral gekoppeld aan hoe waarschijnlijk het is dat ze de gelegenheid krijgen om vreemd te gaan.

Als ik even nadenk... Van de ongeveer 20 echtscheidingen of bijna-echtscheidingen die ik tot nu toe gezien heb zijn hiervan meer dan de helft wegens overspel en tot nu toe zie ik niet echt een verschil tussen mannen en vrouwen, ze gaan alle twee even vaak vreemd. Vooral de werk omgeving lijkt de gelegenheid te vormen voor de meeste mensen. [De rest van de echtscheidingen waren wegens "ik hou niet meer van jouw", verslaving van een of beide partners, en 2 gevallen van huiselijk geweld; vrijwel altijd in combinatie met financiële problemen.]

Aan de andere kant ken ik mensen die 50 jaar getrouwd zijn zonder ooit een andere te hebben overwogen.... maar dan moet ik ook opmerken dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze ooit in de gelegenheid waren om vreemd te gaan ;-)
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Benm
Artikelen: 0
Berichten: 12.260
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 01:23

Re: Mannen...

Ik denk niet dat je ooit een redelijke, laat staan legitime, reden zult krijgen waarom mannen of vrouwen vreemd gaan.


Dat denk ik eerlijkgezegd ook niet. Vreemdgaan wordt in onze samenleving veroordeeld, maar je kunt je afvragen of levenslange monogamie eigenlijk wel het natuurlijke gedrag voor de mens is... en dan nog, de moderne maatschappij is zo anders dan de omstandigheden slechts enkele generaties terug dat je er weinig zinnigs over kunt zeggen.
Victory through technology
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Mannen...

Daarbij is "natuurlijk gedrag" ook niet alles... elkaar de schedels inslaan is ook natuurlijk gedrag, maar ik ben blij als mensen zich kunnen beheersen.

Monogamie is een vrij recent, vooral christelijk, gebruik. Voordien hadden mannen regelmatig meerdere vrouwen. Maar dit is niet te vergelijken met vreemdgaan. Ze hadden een formele wettige openbare relatie.

Vooral het aspect van geheimhouding maakt het zo bezwaarlijk.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Benm
Artikelen: 0
Berichten: 12.260
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 01:23

Re: Mannen...

Of de algemene bezwaren tegen dergelijk gedrag maken de geheimhouding juist noodzakelijk - dat is ook maar van welke kant je het bekijkt.
Victory through technology
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: Mannen...

Sex is gewoon lekker en de penis is een soort zintuig. Als je elke dag pizza eet wil je na een tijdje ook weleens wat anders.
stoker
Artikelen: 0
Berichten: 2.746
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 12:04

Re: Mannen...

het is 'seks', niet 'sex', dat is engels.
Gebruikersavatar
Miels
Artikelen: 6
Berichten: 15.202
Lid geworden op: di 14 jan 2003, 12:26

Re: Mannen...

Een goede discussie over vreemdgaan is ook al hier geweest:

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=24244

Gelieve dit door te nemen en eventuele nog openstaande vragen daar te stellen
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

ads

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

albert davinci
Artikelen: 0
Berichten: 3.165
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 17:25

Re: Mannen...

het is 'seks', niet 'sex', dat is engels.
Ik heb een discussie hierover gestart in taalkunde.

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=70750
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!