Als die dat niet gedaan heeft zou ik zeggen: vraag het hem.Chriis schreef:
Tja, waarom heeft God mij dan niet geroepen?, waar heb ik dat aan verdient?
Ja. Als je een antwoord hebt, dan zal die vraag niet meer bij je spelen lijkt me. Je hebt een vraag omdat je geen antwoord hebt.OSF schreef:
Eerst over vragen nu over antwoorden hebben...
Ik heb je medelijden niet nodig. Ook niet van anderen.Het valt allemaal niet mee hè? dat geloven?, ik heb het met je te doen.
Zou zo maar kunnen dat je dat van iemand gelezen hebt.Ergens anders las ik weer van een gelovige dat hij verzekerd was van een plek in de Hemel, en dat geloven zijn leven verlicht.
Als er ergens verdeeldheid is, dan is het wel onder de gelovigen.
Klopt. Onder de mens in het algemeen zelfs.
Klopt. Dat denk ik. Maar dat is natuurlijk iets anders dan dat het een encecopedie is waar ik elk antwoord uit kan halen.En jij denkt natuurlijk dat jij wél de waarheid kan vinden in die Geschriften.
Nee, ik vind het helemaal niet zo zwaar. Ik stelde alleen dat het voor mij gemakkelijker is om atheïst te worden wat betreft die vragen.Het geloven is zwaar, en het roept enorm veel vragen op,
Misschien?zou het dan misschien zo zijn dat het gewoon niet waar is?
Als ik inbeeld dat ik een vogel ben, dan roept dat bij mij ook enorm veel vragen op...... Misschien zou het dan zo zijn dat ik geen vogel ben.
Het lijkt me sterk dat je een vogel zou zijn. Als je je dat gaat inbeelden raad ik je een psycholoog aan.
[quote[Maar ik begrijp je toch niet, hè[/quote]
Geen idee. Je begreep iig mijn post niet. Dat kan aan jou liggen, of dat kan aan mijn schrijven liggen.
Maar in een andere post heb ik die punten verduidelijkt.
Klopt. We leven nu, en dit leven roept mij ook vragen op. Ik heb niet gezegd dat ik die vragen niet zou hebben.Alsof het leven zelf geen vragen oproept en antwoorden vraagt voor allerlei situaties. We leven hier-en-nu en niet in het jaar 0, of in het na-de-dood.
Zou zo kunnen.Maar jij begrijpt mij toch niet.
Puzzels