Ik denk er elke dag aan en nog steeds niet gek. Alhoeweleew schreef:Ik heb het af en toe ook
En dat gaat dan aleen over de zin van het leven en het nut van het heelal.
En als je daar over na gaat denken word je echt helemaal gek.
Moderator: Rhiannon
Ik denk er elke dag aan en nog steeds niet gek. Alhoeweleew schreef:Ik heb het af en toe ook
En dat gaat dan aleen over de zin van het leven en het nut van het heelal.
En als je daar over na gaat denken word je echt helemaal gek.
huh ik heb me anders laten wijsmaken dat migraine bij sporters voorkomt en dat het net is dat je vaten in je kop vernauwen, en dat het bloed niet doorkan, te weinig zuurstof in je kop en zo krijg je koppijn en beschadiging!!Tijd schreef:Die pilletjes (druppeltjes) zou wel es Haldol kunnen wezen. Bestaat al sinds de jaren 60 van vorige eeuw en de Russen gebruik(t)en het om intellectuelen geestelijk af te vlakken in de Goelag![]()
Als je het lang genoeg inneemt (enkele maanden) dan is er geen weg terug.
Over die migraine klopt het wel wat je beschrijft. Meestal krijg je hoofdpijn dor het uitzetten van bloedvaten in de hersenen. Je schedeldak kan niet uitzetten, dus drukt het uitgezette hersenvolume tegen je hersenvliezen, wat pijn veroorzaakt. Dus als die anti-migraine medicatie je bloedvaten laat vernauwen, dan neemt je hersenvolume af en is ook meteen de meningiale prikkeling weg![]()
Mja, je hebt gelijk. Ik was verkeerd. Bij migraine is het door bloedvatvernauwing. Bij hoofdpijn echter zou het ook meningiale prikkeling kunnen zijn door verwijding van vaten. maar dat zou ik voor de zekerheid even moeten opzoekenAnonymous schreef:huh ik heb me anders laten wijsmaken dat migraine bij sporters voorkomt en dat het net is dat je vaten in je kop vernauwen, en dat het bloed niet doorkan, te weinig zuurstof in je kop en zo krijg je koppijn en beschadiging!!Tijd schreef:Die pilletjes (druppeltjes) zou wel es Haldol kunnen wezen. Bestaat al sinds de jaren 60 van vorige eeuw en de Russen gebruik(t)en het om intellectuelen geestelijk af te vlakken in de Goelag![]()
Als je het lang genoeg inneemt (enkele maanden) dan is er geen weg terug.
Over die migraine klopt het wel wat je beschrijft. Meestal krijg je hoofdpijn dor het uitzetten van bloedvaten in de hersenen. Je schedeldak kan niet uitzetten, dus drukt het uitgezette hersenvolume tegen je hersenvliezen, wat pijn veroorzaakt. Dus als die anti-migraine medicatie je bloedvaten laat vernauwen, dan neemt je hersenvolume af en is ook meteen de meningiale prikkeling weg![]()
Nou, ben er net een half jaar achter dat ik hoogbegaafd ben en ben nu ook lid van Mensa. Het probleem dat hier beschreven wordt komt mij heel bekend voor (helaas). Ik wordt gek van de gedachten in mijn hoofd. Meestal zijn het geen negatieve gedachten, maar is het meer alsof ik een boek zit te lezen, terwijl ik dat niet doe (moeilijk uit te leggen).Ik moest ook altijd aan van alles en nog wat denken, in mijn puberteit smeekte ik ook om eens een moment van rust in mijn hoofd (ik las dat hier ook van iemand). Ook dacht ik dat ik autistisch was, omdat ik de wereld om mij heen vaak niet begreep. Als anderen het schijnbaar leuk hadden vond ik er vaak geen reet aan. Dan voel je je vanzelf een rare.