Moderator: Rhiannon
Maar heeft het ook voordelen? Kun je bijvoorbeeld getallen beter onthouden, zie je een telefoonnummer dan als een soort regenboog.
Nou ja, bewijs. Ik geloof het wel, maar het is iets wat ik me nooit echt gerealiseerd heb. Bizar idee... Die mensen zullen nooit weten wat kleur is. Je kunt het ze niet eens uitleggen. Gras is groen... Hoe denken ze dan dat gras eruit ziet? Kunnen ze dat visualiseren of ontbreekt ook dat stuk? Daarmee komen we terug op een eerdere stelling. Ze zullen net als Jessy zei vast wel een voorstellingsvermogen hebben, maar kunnen ze ook visualiseren?Ik heb laatst nog een blinde vrouw op tv horen zeggen dat ze alleen in geluid, gevoel en in reuk droomt. Genoeg bewijs?
Wat de frequentie van elektromagnetische golven betreft, kunnen kleuren even of oneven zijn.Ken iemand die vindt dat er even en oneven kleuren zijn.
lapino, deze volgorde lijkt verdacht veel op de kleurencode van de weerstanden in de elektronica:Lapino schreef:0 zwart
1 bruin
2 rood
3 geel
4 oranje
5 geel
6 groen
7 blauw
8 violet
9 grijs
10 wit
Dit heb ik meestal als ik aan kleuren denk...
vreemd
dit mag je uitleggen... is 456,8 nm even of oneven?Wat de frequentie van elektromagnetische golven betreft, kunnen kleuren even of oneven zijn.Ken iemand die vindt dat er even en oneven kleuren zijn.![]()