Niets na het overlijden of eeuwig gelukkig zijn... Zoveel maakt het ook niet uit, toch?
Inderdaad dat lijkt bijna op het zelfde. ... ik geloof dus in geen van beiden ... ik denk eerder dat ons menszijn hier op aarde een onderdeel is van een hele lange evolutie weg ... waarvan het echte einde niet bekend is.
Dit betekend dat er je vele denkbeelden er op los kan laten ... over het hoe en wat .... het bijbel verhaal zie ik als een onderdeel daarvan geschreven door de mens van die tijd en in de loop der eeuwen aangepast naar behoefte van de toenmalige inzichten en belangen. Dus zijn er vele beschrijvingen en sage's als wel mondelingen doorgegeven denkbeelden hierover ontstaan ...en zelf denk ik dat er best hier en daar een ietsje waarheid in zit .
Ik vind het een onderschatting van het leven om aan te nemen dat alles niets verder inhoud dan het huidige leven van de mens. Persoonlijk vind ik zo ook dat de reincarnatie gedachte een zinvolle gedachte is wat veel kan verklaren wat nu als onzinnig en verkeert, onbegrepen of oneerlijk wordt beschouwd.
groetjes, janos
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.