Puzzel Puzzels

🕰️ In welke tijd zou je het liefst geleefd hebben?

1. 🌊 **Oertijd van het leven**
Geen stemmen
0
2. 🧍‍♂️ **Steentijd**
Geen stemmen
0
3. 🏺 **Oudheid**
Geen stemmen
0
4. ⚔️ **Middeleeuwen**
Geen stemmen
0
5. 🏰 **Renaissance**
Geen stemmen
0
6. 🔬 **Verlichting & Revolutie**
Geen stemmen
0
7. 🏭 **Industrialisatie**
Geen stemmen
0
8. 🪖 **Eerste helft 20e eeuw**
Geen stemmen
0
9. 📺 **Jaren '50 t/m '90**
100%
3
10. 🚀 **Toekomst**
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 3
Assassinator
Artikelen: 0

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

Ten eerste: je hebt 1337 posts! Je bent leet :)

Kan ook dat dat niet gebeurd, net zo makkelijk als dat het wel gebeurd :) Maar de topic vraag: in welke tijd zou jij het liefst geleeft hebben, dus die tijd is al voorbij :) En 10.000 jaar in de toekomst is nog niet gebeurd. Ik weet trouwens niet waar die mening op gebaseerd is, maar ik zou zeggen vries je in en wacht af. Ik heb zelf over de toekomst geen mening, omdat je zo'n mening nooit kan onderbouwen hoe dan ook.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Hoofd

Doe mij ook maar de Klassieke Oudheid, Griekenland. In Athene lijkt me mooi. Vanuit de Acropolis over de bloeiende stad heen kijken.

Het liefst zou ik filosoof zijn geweest, als het even kan de rechterhand van Plato of Socrates. Haleluja... Dat zou mooi zijn.

Ik zal de moderne luxe natuurlijk wel missen, maar goed, wat je niet kent kan je ook niet missen dus wat dat betreft wil ik ook dat ik niet beter weet dan dat ik in die tijd leef.

Daarbij, een forum is in die tijd uitgevonden, dus wie weet hebben ze daar ook wel zoiets als dit forum :) :grin: ... hehe...
Als ik steeds weer nieuwe antwoorden vind,

kan ik niets zeker weten.

Maar zoek ik niet door naar nieuwe antwoorden,

dan weet ik zeker dat ik niets zeker weet.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

BlueHue

Hoofd schreef:Doe mij ook maar de Klassieke Oudheid, Griekenland. In Athene lijkt me mooi. Vanuit de Acropolis over de bloeiende stad heen kijken.

Het liefst zou ik filosoof zijn geweest, als het even kan de rechterhand van Plato of Socrates. Haleluja... Dat zou mooi zijn.

Ik zal de moderne luxe natuurlijk wel missen, maar goed, wat je niet kent kan je ook niet missen dus wat dat betreft wil ik ook dat ik niet beter weet dan dat ik in die tijd leef.

Daarbij, een forum is in die tijd uitgevonden, dus wie weet hebben ze daar ook wel zoiets als dit forum [rr] :grin: ... hehe...
JA NATUURLIJK, "Plato's Tijd" maar weet U wel wat U zegt ???

De rechterhand van Plato of Socrates was natuurlijk( Behalve Aristoteles die als"Heilige Geest "fungeerd in het RKatholieke-Christendom.) een generaal die we kennen onder de naam XENOPHON.

XENOPHON, heeft in 401 te Cunaxa bij Babylon met zijn 10.000 lichte Hop Hoplieden de 20.000"onsterfelijke"gouden lijfwachten van de perzische Keizer Artaxerxes-2 verslagen. Helaas kreeg zijn opdrachtgever de broer van de keizer:"Cyrus-3 junior door zijn overwinningsvreugde een fatale hartaanval en moest Xeonphon onverrichtterzake weer terug naar Griekenland. en Athene

Tijdens de Afwezigheid van het Athense leger ( of zo, iets met Psycha 'Fairness' erin ) de Delische zeebond ontbonden en 30 perzische "TYRANNEN" met een schrtikbewind in de Atheense Senaat(=Prytaneia.)ingesteld. . . . Athene beneden de Acropoliswerd platgebrand ( 399) en Socrates vergiftigd en Plato verbannen( voor 18 jaar naar Egypte en Syracuse.)

U wilde dus vanuit de ATHEENSE ACROPOLOS genaamd de" heuvel van Venus" naar de bloedende Stad kijken ???

" Onze lieve heer heeft rare Kostgangers " groetjes, van: "BlueHue"

PS

kent U nog het kindersprookjes verhaal van maarten Toonder uit Uw Jeugd? uit de3 Donals Duck: het verhaal over de"Wiseljas" Ook HEER BOMMEL was niet tevreden met zijn eigen tijd en wilde daarom steeds van Jas veranderen, maar wat bleek, of hij nu een romeins keizerharnas of Faraoh hoofdkroon droeg steeds wulden jaloerse raadslieden hem met de "Beste bedoelingen" hem vroegtijdig naar de Hemel helpen. . . . ACH zegt Kapitein Francis Drake in het Blake and Mortimer Album: "DE TIJDMACHINE" of men nu in het verleden of in de Toekomst leef: Het HEDEN schijnt de beste tijd te zijn.
Rogier.V

Zo'n 2000 jaar voor Christus als farao van het Egyptische rijk :-) . Lijkt mij wel relaxed als ook maar alles voor je gedaan word (maar wel saai..)
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
BlueHue

Zo'n 2000 jaar voor Christus als farao van het Egyptische rijk :-) . Lijkt mij wel relaxed als ook maar alles voor je gedaan word (maar wel saai..)

EENS KIJKEN: 2.000 voor Christus tijdens de Burgeroorlog tussen de Farao's van Noord en Zuid-Egypte, toen Farao Menes-1 de eerste Egyptische Dynastie stichtte AHA - ACHORIS- HOR- MENES, zijn voorgangers heeft-ie vermoord, zat jij daar ook tussen?
Rogier.V

EENS KIJKEN: 2.000 voor Christus tijdens de Burgeroorlog tussen de Farao's van Noord en Zuid-Egypte, toen Farao Menes-1 de eerste Egyptische Dynastie stichtte AHA - ACHORIS- HOR- MENES, zijn voorgangers heeft-ie vermoord, zat jij daar ook tussen?

Ik wás die farao Menes-1 [rr]
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
Michael Tuk

qrnlk schreef:Ik moet zeker uitleggen waarom ik 10000 jaar in de toekomst wel ideal zou vinden?

Persoonlijk denk ik dat rond die tijd de mensheid al weer verzoend is met god en dat deze planeet weer hersteld is om te voldoen aan gods voornemen. Dood, ziekte en zo zijn voorbij. Mensen zijn weer zoals we eens bedoeld waren: Gezond en niet langer beperkt door onze eigen tekortkomingen.
Een mooi, idealistisch, maar helaas onrealistisch toekomstbeeld.

Over 10.000 jaar zitten we midden in een ijstijd, tenminste, als de klimatologische klok ons niet voorliegt.

In Europa zullen de noordelijke staten vernietigd zijn en de zuidelijke staten voor het grootste deel onbewoonbaar. De nazaten van de meeste europeanen hebben zich in Afrika en het Midden-Oosten gevestigd, wat echter niet zonder slag of stoot ging.

Het voortdurende onvermogen van de oorspronkelijke bewoners van deze gebieden om met het 'westen' te kunnen concurreren op allerlei gebied, resulteerde van afgunst tot afkeer en bereikte een climax tijdens de onstuitbare toestroom van de vluchtende noordelingen.

Ze werden beschouwd als zeer onwelkome emigranten.

Hun afwijzing betekende een regelrechte oorlogsverklaring en daarmee begon een nieuw soort kolonisatie, vele malen wreder dan in de negentiende en twintigste eeuw. Tijdens deze klimatologische katastrofe zonder weerga in de menselijke geschiedenis, bestonden internationale wetten en rechten nu eenmaal niet meer.

Het was een ongelijke strijd tegen de oppermachtige technologische superioriteit van de verdreven noordelingen, wat akelige gevolgen had: de oorspronkelijke bewoners werden vrijwel volledig uitgeroeid.

Zou het werkelijk zo kunnen gaan tijdens een nieuwe ijstijd? Wanneer we de menselijke geschiedenis overzien, zit ik er misschien niet eens zo ver naast.
Wat niet kan bestaat niet.
Franske

Engeland halverwege de 19e eeuw. Liefst in het Victoriaanse Londen als industrieel of wetenschapper.
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)
Phys

Ten tijde van de Romeinen op het hoogtepunt. De vele teksten die ik heb vertaald gaven een machtig, soms paradijselijk gevoel weer (dat is: als het niet over slaven, oorlogen, verkrachtingen, manipulaties en martelingen ging :) ). Lekker aanliggen in de Thermae, redevoeringen op het Forum door welbespraakte mannen, in het zonnetje: heerlijk!

Ook de Griekse tijd trekt me wel.

Andere keuze zou zijn tijdens de hippie-tijd, gewoon in Nederland. Opgroeien terwijl je Pink Floyd groot ziet worden, ze live aanschouwen, vrijheid, drugs, seks. Dat lijkt me wel wat :)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
lucifer

hmm een kijkje nemen in feodaal Japan van plusminus 1500... Ik zou weleens willen zien of die japanners nu werkelijk zulke fanatieke en gedisciplineerde mensen waren als wordt beweerd
Adde parvum parvo magnus acervus erit.
Heezen

Kun je dat ook toelichten Heezen :)
Ja hoor :)

Ik had de 16e eeuw opgeschreven, aangezien dan wetenschap kunst, cultuur op zijn hoogtepunt kwam ( renaissance) en de gewelddadige en primitieve middeleeuwen tot een eind kwam :)

En het liefst ergens als in Istanbul, die nog maar net was veroverd en een kunst en wetenschaps centrum werd onder de Ottomanen :)
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.
Assassinator

Daar zit zeker wel wat in :)

@lucifer: Ik ook wel :) En dan een ninja zijn, ik ben gek op ninja's (zie mijn nickname :) )
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Hoofd

BlueHue schreef:JA NATUURLIJK, "Plato's Tijd" maar weet U wel wat U zegt ???

De rechterhand van Plato of Socrates was natuurlijk( Behalve Aristoteles die als"Heilige Geest "fungeerd in het RKatholieke-Christendom.) een generaal die we kennen onder de naam XENOPHON.

XENOPHON, heeft in 401 te Cunaxa bij Babylon met zijn 10.000 lichte Hop Hoplieden de 20.000"onsterfelijke"gouden lijfwachten van de perzische Keizer Artaxerxes-2 verslagen. Helaas kreeg zijn opdrachtgever de broer van de keizer:"Cyrus-3 junior door zijn overwinningsvreugde een fatale hartaanval en moest Xeonphon onverrichtterzake weer terug naar Griekenland. en Athene

Tijdens de Afwezigheid van het Athense leger ( of zo, iets met Psycha 'Fairness' erin ) de Delische zeebond ontbonden en 30 perzische "TYRANNEN" met een schrtikbewind in de Atheense Senaat(=Prytaneia.)ingesteld. . . . Athene beneden de Acropoliswerd platgebrand ( 399) en Socrates vergiftigd en Plato verbannen( voor 18 jaar naar Egypte en Syracuse.)

U wilde dus vanuit de ATHEENSE ACROPOLOS genaamd de" heuvel van Venus" naar de bloedende Stad kijken ???

" Onze lieve heer heeft rare Kostgangers " groetjes, van: "BlueHue"

PS

kent U nog het kindersprookjes verhaal van maarten Toonder uit Uw Jeugd? uit de3 Donals Duck: het verhaal over de"Wiseljas" Ook HEER BOMMEL was niet tevreden met zijn eigen tijd en wilde daarom steeds van Jas veranderen, maar wat bleek, of hij nu een romeins keizerharnas of Faraoh hoofdkroon droeg steeds wulden jaloerse raadslieden hem met de "Beste bedoelingen" hem vroegtijdig naar de Hemel helpen. . . . ACH zegt Kapitein Francis Drake in het Blake and Mortimer Album: "DE TIJDMACHINE" of men nu in het verleden of in de Toekomst leef: Het HEDEN schijnt de beste tijd te zijn.
Tsjah, zo had ik het nog nooit bekeken... Maar ach, ik ben blij dat ik in deze tijd leef en kan dromen over tijden waar in graag in zou willen leven, ookal ken ik die totale maatschappij en historie niet.
Als ik steeds weer nieuwe antwoorden vind,

kan ik niets zeker weten.

Maar zoek ik niet door naar nieuwe antwoorden,

dan weet ik zeker dat ik niets zeker weet.
*gast_ilse1_*

Ik zou 2 dingen graag willen:

1) terug naar het jaar 0, de geboorte en kruisiging van Jezus meemaken om te kijken wat er nu daadwerkelijk gebeurd is en om uit te vinden wat daar nog van terug te vinden is in onze cultuur.

2) terug naar gisteren, want volgens mij kun je met de wetenschap van vandaag, gisteren erg rijk worden op de beurs :-D

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

maar

Mij lijkt de middeleeuwen wel wat,

toen was de technologie nog niet zo ver en de klederdracht was toen heel mooi,

behalve het feit dat mensen zo snel ziek werden en dood gingen

groeten maar

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!