Kan ook dat dat niet gebeurd, net zo makkelijk als dat het wel gebeurd
JA NATUURLIJK, "Plato's Tijd" maar weet U wel wat U zegt ???Hoofd schreef:Doe mij ook maar de Klassieke Oudheid, Griekenland. In Athene lijkt me mooi. Vanuit de Acropolis over de bloeiende stad heen kijken.
Het liefst zou ik filosoof zijn geweest, als het even kan de rechterhand van Plato of Socrates. Haleluja... Dat zou mooi zijn.
Ik zal de moderne luxe natuurlijk wel missen, maar goed, wat je niet kent kan je ook niet missen dus wat dat betreft wil ik ook dat ik niet beter weet dan dat ik in die tijd leef.
Daarbij, een forum is in die tijd uitgevonden, dus wie weet hebben ze daar ook wel zoiets als dit forum [rr]... hehe...
Zo'n 2000 jaar voor Christus als farao van het Egyptische rijk. Lijkt mij wel relaxed als ook maar alles voor je gedaan word (maar wel saai..)
EENS KIJKEN: 2.000 voor Christus tijdens de Burgeroorlog tussen de Farao's van Noord en Zuid-Egypte, toen Farao Menes-1 de eerste Egyptische Dynastie stichtte AHA - ACHORIS- HOR- MENES, zijn voorgangers heeft-ie vermoord, zat jij daar ook tussen?
Een mooi, idealistisch, maar helaas onrealistisch toekomstbeeld.qrnlk schreef:Ik moet zeker uitleggen waarom ik 10000 jaar in de toekomst wel ideal zou vinden?
Persoonlijk denk ik dat rond die tijd de mensheid al weer verzoend is met god en dat deze planeet weer hersteld is om te voldoen aan gods voornemen. Dood, ziekte en zo zijn voorbij. Mensen zijn weer zoals we eens bedoeld waren: Gezond en niet langer beperkt door onze eigen tekortkomingen.
Ja hoorKun je dat ook toelichten Heezen![]()
Tsjah, zo had ik het nog nooit bekeken... Maar ach, ik ben blij dat ik in deze tijd leef en kan dromen over tijden waar in graag in zou willen leven, ookal ken ik die totale maatschappij en historie niet.BlueHue schreef:JA NATUURLIJK, "Plato's Tijd" maar weet U wel wat U zegt ???
De rechterhand van Plato of Socrates was natuurlijk( Behalve Aristoteles die als"Heilige Geest "fungeerd in het RKatholieke-Christendom.) een generaal die we kennen onder de naam XENOPHON.
XENOPHON, heeft in 401 te Cunaxa bij Babylon met zijn 10.000 lichte Hop Hoplieden de 20.000"onsterfelijke"gouden lijfwachten van de perzische Keizer Artaxerxes-2 verslagen. Helaas kreeg zijn opdrachtgever de broer van de keizer:"Cyrus-3 junior door zijn overwinningsvreugde een fatale hartaanval en moest Xeonphon onverrichtterzake weer terug naar Griekenland. en Athene
Tijdens de Afwezigheid van het Athense leger ( of zo, iets met Psycha 'Fairness' erin ) de Delische zeebond ontbonden en 30 perzische "TYRANNEN" met een schrtikbewind in de Atheense Senaat(=Prytaneia.)ingesteld. . . . Athene beneden de Acropoliswerd platgebrand ( 399) en Socrates vergiftigd en Plato verbannen( voor 18 jaar naar Egypte en Syracuse.)
U wilde dus vanuit de ATHEENSE ACROPOLOS genaamd de" heuvel van Venus" naar de bloedende Stad kijken ???
" Onze lieve heer heeft rare Kostgangers " groetjes, van: "BlueHue"
PS
kent U nog het kindersprookjes verhaal van maarten Toonder uit Uw Jeugd? uit de3 Donals Duck: het verhaal over de"Wiseljas" Ook HEER BOMMEL was niet tevreden met zijn eigen tijd en wilde daarom steeds van Jas veranderen, maar wat bleek, of hij nu een romeins keizerharnas of Faraoh hoofdkroon droeg steeds wulden jaloerse raadslieden hem met de "Beste bedoelingen" hem vroegtijdig naar de Hemel helpen. . . . ACH zegt Kapitein Francis Drake in het Blake and Mortimer Album: "DE TIJDMACHINE" of men nu in het verleden of in de Toekomst leef: Het HEDEN schijnt de beste tijd te zijn.