Puzzel Puzzels
Jan van de Velde
Artikelen: 0

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Het gevoel van Ruben herken ik wel. Een jaar geleden stond er hier in huis nog een 400 MHz PC met windows 98 die tot de zomer de deadlines nog net haalde. Vorige week heb ik de vervanger hiervan, een 800 MHz met XP-SP2 van Folding afgehaald. Met zijn 3-4 uurtjes per dag gaat zelfs deze nu ook ruim over de deadlines. Een beetje oudere machine met modernere (=zwaardere) programma's heeft toch nét niet genoeg over om, behalve als hij 24/7 draait nog zinvol mee te kunnen werken lijkt het. Als je zo eens op het Folding Forum rondzwerft begint dat ook wel een beetje te lijken op een sport voor tweakers en overclockers. Vind ik best wel een beetje zonde.

Nou is het natuurlijk toch een bijna onontwijkbare trend geworden dat de ontwikkelingen in de computerwereld (en eigenlijk in de wereld in het algemeen) een beetje zó zijn dat dat wat kán dan ook maar meteen moet. Het zal wel een teken van de tijd zijn.... [rr] ...
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Ger

Mag ik dat dan weer een beetje afzwakken? [rr]

Mijn vorige kast was er één met techniek uit 2000/2001 zo'n beetje. Het enige wat ik er aan opgeschroefd heb is een ander geheugenkaartje. En ik had er gewoon Windows XP Pro SP2 op staan. Draaide als een zonnetje, had niet meer nodig dan het normale onderhoud. De enige reden dat ik hem de deur uit heb gedaan (paar maanden terug) is dat ik een laptop met veel betere specificaties in de schoot geworpen kreeg en ik die oude kast dus niet meer nodig had. En ik leverde met die bak toch gemiddeld een WU'tje per week af.

Die oude kast staat nu trouwens nog steeds lekker te werken bij het broertje van mijn ex-huisgenoot. Zónder folding, dat dan weer wel. Helaas heb ik daar geen macht over. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

made in flanders

Voordat je je laptop uitzet, zette je dan eerst F@H zelf uit? Dit scheelt namelijk wel. Als je hem niet eerst uitzet, dan is F@H de volgende keer langzamer...
Nee, normaal sluit ik enkel mijn laptop af en folding@home niet. Maar ik heb het altijd al zo gedaan, dus ik begrijp niet hoe het nu plots anders kan zijn.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!
Jan van de Velde

Voordat je je laptop uitzet, zette je dan eerst F@H zelf uit? Dit scheelt namelijk wel. Als je hem niet eerst uitzet, dan is F@H de volgende keer langzamer...
Nee, normaal sluit ik enkel mijn laptop af en folding@home niet. Maar ik heb het altijd al zo gedaan, dus ik begrijp niet hoe het nu plots anders kan zijn.
ik deed dat ook altijd, totdat ik in december ellende kreeg met die 18-nogwat en daarna die 212x-serie, en nu geeft die 3030-3040 serie hetzelfde resultaat. Het verschil tussen draaien zónder en mét SSE-boost is voor deze moleculen blijkbaar enorm groot. De nieuwe machine van mijn dochter heeft nergens last van, mijn twee oudere machines hebben beiden dit probleem. Zou er in de loop van de tijd een stukje instabiliteit in die machines kruipen met alle rotzooi die je ongevraagd op het internet bij elkaar veegt???
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
DePurpereWolf

Tja, het folding"home project is ook zo massa, dat is als water naar de zee brengen. Ik ging eens kijken of er ook kleinere projectjes waren, en er is een heus nederlands distributed computing project via de universiteit van Leiden: http://boinc.gorlaeus.net/ Mischien is dat wel interessant.

Het Leidens-project maakt gebruik van BOINC, dat is software for distributed computing (DC). Ik vraag me af of folding"home daar ook gebruik van maakt. Het is mischien een meer gebruiksvriendelijkere DC software. Hier een link: http://boinc.berkeley.edu/download.php

Maar ja, ik zal daar eens naar kijken als mijn internet arriveert.
Jan van de Velde

Die Italianen met wie we een tijd terug een nek-aan-nekrace hadden en die we uiteindelijk voorbijgingen, hijgen weer in onze nek.... :) ...
FlorianK

Ik heb geen zin om 71 pagina's tekst door te spitten... Het zal vast wel eens gevraagd zijn, maar dan doe ik het nu weer:

Ik heb het geïnstalleerd en zo'n 24 uur continu gedraaid. Maar hij heeft nog niks 'gevonden'... Hoe lang duurt dat ongeveer?
dus.
Jan van de Velde

Wát heeft hij nog niet gevonden?
FlorianK

Of afgemaakt, of... tja... ik weet eigenlijk niet eens wat het programma doet.

Maar bij 'Finished WU's' staat nog steeds none.
dus.
PdeJongh

FlorianK schreef:Of afgemaakt, of... tja... ik weet eigenlijk niet eens wat het programma doet.

Maar bij 'Finished WU's' staat nog steeds none.
Daar komt pas '1' te staan zodra je je WU binnen de door F@H bepaalde tijd (verschilt per WU) af hebt. Ik had daar ook heel lang 'none' staan, terwijl ik al wel meerdere WU's (alleen niet compleet) gevouwd had. Pas na m'n eerste WU die ik binnen de tijd gevouwen had, kwam er '1' te staan.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Jan van de Velde

Ik heb geen zin om 71 pagina's tekst door te spitten... Het zal vast wel eens gevraagd zijn, maar dan doe ik het nu weer:
http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=50165

De belangrijkste zaken even kort op een rijtje voor mensen die begrijpelijk geen zin hebben om 70 pagina's te gaan doorspitten.
Ger

Is er iemand die geprobeerd heeft om Folding op een niet-systeempartitie of -schijf te zetten? Ik merk namelijk dat als ik systeemherstel uitvoer, ik ook het werk van Folding kwijt ben. Sterker nog, hij gaat lekker door met een WU'tje waar hij destijds mee bezig was, ook al heb ik die misschien al lang ingeleverd. Da's natuurlijk niet de bedoeling.

Als ik er echter zo even over nadenk heeft Folding totaal niets te zoeken in de Windows of system32-map. Maar omdat het in Program Files staat, wordt het samen met de andere programma's gereset tot de status van het betreffende herstelpunt. Ik zit nu niet thuis, dus kan ik het niet proberen, maar misschien dat iemand anders al geprobeerd heeft om het een eigen map te geven op bijvoorbeeld een D-schijf? Dus bijvoorbeeld D:Folding@Home ipv C:Program FilesFolding@Home
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Ger

Hmm... ik sta voor een dilemma. Ik ben met het beheer van een ander forum bezig om daar een soortgelijke folding-actie op te zetten. Natuurlijk zou ik dan het goede voorbeeld moeten geven door aan dat team bij te dragen. Waarschijnlijk gaat dat dus ten koste van de puntjes voor WSF, maar komt het ten goede aan het "hogere" doel van folding: namelijk een flinke partij CPU's erbij.

Kunnen jullie me wel vergeven, toch?
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
PdeJongh

Ger schreef:Hmm... ik sta voor een dilemma. Ik ben met het beheer van een ander forum bezig om daar een soortgelijke folding-actie op te zetten. Natuurlijk zou ik dan het goede voorbeeld moeten geven door aan dat team bij te dragen. Waarschijnlijk gaat dat dus ten koste van de puntjes voor WSF, maar komt het ten goede aan het "hogere" doel van folding: namelijk een flinke partij CPU's erbij.

Kunnen jullie me wel vergeven, toch?
Als je later maar weer wegsneaked :) Het is voor het goede doel, dus het zij je vergeven :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

ads

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Jan van de Velde

Ik ben met het beheer van een ander forum bezig om daar een soortgelijke folding-actie op te zetten.
Gaan eiwitten en zwaarden wel samen eigenlijk?? :)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!