Klopt, we hebben echter geen flauw idee hoe we zelf zo'n kromming zouden kunnen veroorzaken.jlx schreef:Zelf ben ik een leek dus correct me if i am wrong [rr]
Stel je hebt punt A en licht doet er 1 jaar over om naar punt B te reizen.
Gebruik makend van de kromming van de ruimte is het mogelijk om er minder dan 1 jaar over te doen om van punt A naar B te komen toch? Attans volegns mij was dat in theorie mogelijk. Worm holes of hoe het ook heten mag, of snij ik nu een compleet nieuw onderwerp aan. Je gaat in feite nog steeds niet sneller dan het licht want je neemt gewoon een shortcut.
Code: Selecteer alles
Now the entanglement part of the situation is this: each of the paired photons apparently affects the quantum state of the other, even over large distances. For example, if you expose one of the photons to a magnet and watch its direction of motion you can tell if its spin up or spin down. The very act of interfering with the one photons direction will affect its partner, which will instantaneously acquire a quantum state opposite to its partners measured quantum state.
This is an example of what Einstein called spooky action at a distance. This was the part of quantum mechanics he refused to believe, because action at a distance violates the theory of special relativity by implying faster-than-light communication between the two particles.Wat is er nu paradoxaal aan de EPR-paradox? We hebben twee deeltjes gemaakt waarvan we weten dat hun snelheden tegengesteld zijn. Nu kun je ver weg van de bron de snelheid van een van de deeltjes meten. Voordat de meting plaatsvindt, is de snelheid van beide deeltjes onbepaald. Tijdens de meting kiest het ene deeltje een snelheid. Aangezien echter de snelheden van beide deeltjes tegengesteld zijn, moet het andere deeltje op hetzelfde moment de tegengestelde snelheid kiezen. Dat andere deeltje is op dat moment echter al een heel eind weg. Door de meetactie beïnvloed je dus instantaan (met een oneindige snelheid) de toestand van een ververwijderd deeltje. Dat lijkt in strijd met de relativiteitstheorie, die immers vertelt dat elke vorm van beïnvloeding aan een maximale snelheid, namelijk die van het licht, gebonden is. Die oneindig snelle beïnvloeding blijkt echter schijn, of althans in zoverre niet echt dat je haar niet kuntgebruiken om er informatie mee over te sturen. Nog steeds is elke signaalsnelheid gebonden aan het maximum van de lichtsnelheid, zodat de kwantummechanica op dat gebied niet strijdig is met de relativiteitstheorie. Het gaat te ver om hier te bespreken wat voor beïnvloeding dat dan wel is, en tot welke soort interpretaties die aanleiding kan geven.
Dat is gewoon niet waar. Massa kan worden omgezet in electromagnetische straling, dat wil niet zeggen dat massa ook uit electromagnetische straling bestaat.omdat alle moleculen uiteindelijjk uit LICHT bestaan zul je niet sneller kunnen, of je zou uiteen vallen.
De lichtsnelheid, zijnde de snelheid van licht in vacuum is altijd constant. Voor alle andere gevallen is het afhankelijk van het materiaal.edit: wetenschappers hebben ontdekt dat de lichtsnelheid niet constant is, maar kan veranderen.
Er zijn wetenschappers die dit beweren ja, maar dit zijn ZEER omstreden theoriën.edit: wetenschappers hebben ontdekt dat de lichtsnelheid niet constant is, maar kan veranderen.
Tja, kan het niet zijn dat varkens eigenlijk kunnen vliegen? Net zoals bij communicatie sneller dan het licht is er nog nooit ook maar enige aanwijzing geweest dat dit mogelijk is... en het daarom maar gaan hebben over niet detecteerbare varkens lijkt me zinloos. For all intents and purposes: Informatie kan niet sneller dan het licht (in vacuum) tot het tegendeel bewezen is.Kan het niet zijn dat inderdaad massa niet sneller kan reizen als het licht maar informatie wel ?