De discussie die jij zoekt past hier niet. Ik begrijp de verwarring wel, topicstarter heeft verder geen uitleg aan de poll gegeven. Maar de topic is in het filosofieforum geplaatst met bepaalde keuzemogelijkheden wat duidelijk maakt dat de vraag "waar komt de mens vandaan?" een vraag is die niet letterlijk genomen kan worden, d.w.z. waarbij de bedoeling niet ligt bij het vinden van een eenduidig antwoord. De discussie heeft zich inmiddels verder ontwikkeld en uit die ontwikkeling vloeit voort dat deze vraag een bepaalde onderliggende kernvraag heeft: "wat maakt de mens een mens?". De bezwaren die hier gegeven worden m.b.t. de evolutietheorie zijn dientengevolgen van een andere (hogere/meta) orde en gaan daarom niet in op de evolutietheorie zelf.het ontstaan van de mens is dan ook geen theologisch/religeus onderwerp en toch wordt het voorgedaan alsof het zo is, raar, ik snap ook niet waarom want het is een natuurkundig verschijnsel (in de ruime zin van het woord [rr] ) wat we nu nog steeds waarnemen. maja, dat is weer 1 van de 3 vragen die ik stelde, waar ik overigens nog geen antwoord op het gekregen![]()
Lees eens onderstaande topics door. Het "soort" bezwaren dat jij wilt zien komt in die topics wel aan de orde maar het wordt ook gelijk duidelijk dat, als je een wetenschappelijke discussie over de evolutietheorie wilt voeren (die op het WSF als geldige theorie wordt beschouwd) dan kan dat alleen maar tot iets leiden of nieuwe inzichten geven als iedereen die aan die discussie deelneemt ook daadwerkelijk op de hoogte is van de E.T. en de wetenschappelijke ontwikkelingen daaromtrent. Hier, in deze topic, is deze kennis niet perse vereist, je kunt bezwaren tegen de evolutietheorie in het algemeen hebben. De bezwaren die hier genoemd worden richten zich trouwens niet tegen de evolutietheorie zelf, maar meer tegen de manier waarop bepaalde personen (Dawkins, Morris) daarmee omgaan.
evolutie als geloof deel II evolutie als geloof
Alternatieve theorieën voor de evolutietheorie
David Sorensen: "er klopt niets van"
Puzzels