Dat beweer ik ook niet. Maar de genoemde 'noodsituaties' vind ik stuk voor stuk een slappe smoes. P.S. Volgens wikipedia heeft alleen de vrouw beslissingsbevoegdheid om een abortus te laten plegen, de man heeft daar geen enkele zeggenschap over. Dus als de man het niet wil en de vrouw wel, dan gebeurt het dus ook. Op deze manier wordt wel bewerkstelligd dat een ongeboren kind doodgemaakt wordt tegen de wil van de man... Dat is toch geen goede ontwikkeling in onze samenleving?
Als dat niet zo zijn zou het helemaal lekker worden zeg!!! Als de vrouw het niet wil (Bedenk er nog even voor de extreme gevallen bij dat ze misschien wel verkracht is door die vent ook, en t nu iig uit is, of wat ook) maarja, die vent blijft wel de vader, en ze moeten allebei "ja" beslissen voor een abortus, en hij wil het kind, dan is zij dus gedoemd tot het krijgen van dat kind?
Ik vind dat het recht tot beslissen wat er in je eigen buik gebeurt een heel fundamenteel recht voor de vrouw, als je dat weghaalt vind ik het juist niks met gelijke rechten te maken hebben, maar met onderdrukking en misbruik van de vrouw!
oke dit is off topic, maar ik vind het wel even een bizarre gedachtengang