Over ruim een jaar hoop ik mijn VWO N&T diploma op zak te hebben, zodat ik Luchtvaart & Ruimtevaarttechnieken op de TU Delft kan gaan studeren. Zo ben ik gewoon eens op een vraagje gekomen :
Wat voor wiskunde krijg je allemaal met de opleiding L&R? Krijg je dan soortgelijke dingen als Goniometrie, kansberekening, beredeneren oid?
Als iemand hier meer van af weet, graag antwoord
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^
Analyse (allerlei functies, complexe getallen, integralen, rijen en reeksen, vectorvelden, stokes/gauss/green theorems), lineaire algebra, differentiaalvergelijkingen, partiele differentiaalvergelijkingen, numerieke analyse, een beetje Fourier- en Laplacetransformaties.
Als je wilt ook nog complexe analyse en meer over Fourier en Laplace. Ook meer over numerieke analyse, trouwens (keuzevakjes).
En natuurlijk de vakken waarin deze wiskunde daadwerkelijk ergens voor gebruikt wordt: mechanica (statica+dynamica), aerodynamica, sterkteleer, trillingen, astrodynamica, thermodynamica, elektriciteit&magnetisme.
[edit]: Oh, kansberekening is ook een vakje ja. Speelt echter niet zo'n heel grote rol in de rest van de studie moet ik zeggen (althans, voor mij was dat niet het geval).