Ik vroeg me al een tijdje af.. Wat was er geweest als de mens er niet was ? zou de aarde dan wel bestaan.. of zal er een diersoort ver ontwikkelen op hoger niveau dan nu of... vul maar in.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen
Moderator: Rhiannon
Om zo precies mogelijk te zijn: daar kun je volgens mij geen zinnig woord over zeggen. 8)Goldenlastra schreef:Hallo,
Ik vroeg me al een tijdje af.. Wat was er geweest als de mens er niet was ? zou de aarde dan wel bestaan.. of zal er een diersoort ver ontwikkelen op hoger niveau dan nu of... vul maar in.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen![]()
Welke soorten zouden er dan meer ontwikkelingsmogelijkheden gehad hebben, is dat de vraag? Dieren die zich op het land bevinden, in principe alle soorten. De mens bestaat nog maar erg kort he, de meeste diersoorten zijn veel ouder. Van alle soorten zouden er wel meer zijn (tuurlijk in andere verhoudingen dan we nu kennen) , maar dat enige andere soort zich qua bewustzijn zó geëvolueerd zou hebben als de mens dat heeft, geloof ik niets van. De ontwikkeling van de mens blijft een hoogst uniek gebeuren als je het mij vraagt.Goldenlastra schreef:Hallo,
Ik ben benieuwd naar jullie meningen![]()
Als deze discussie er niet was dan was de mens er niet.Als de mens er niet was dan was deze discussie er niet.
tot nu toe is de mens inderdaad een unieke tak in de evolutieboom, maja waar eindigt die he? en we kennen ook maar 1 tak, de tak van onze planeet, wie weet wat voor takken er op de andere planeet zijn, op de onze is dat primaat (als hoogste uitkomst op dit moment) maar dat kan net zo goed insectachtig zijn, reptielachtig of iets totaaaaal onbekends. tot die tijd, gewoon afwachten en geen voorbarige conclusies trekken
Als deze discussie er niet was dan was de mens er niet.wombat schreef:Als de mens er niet was dan was deze discussie er niet.