Puzzel Puzzels
curious
Artikelen: 0

Re: god ben jezelf

uiteraard bestaat god als denkbeeld! en in alle invloeden die zich met dat overgeleverde denkbeeld in de cultuur hebben doen gelden. http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...ghlight=#207283

ps, ik ben wel gewend dat mensen uiterst giftig kunnen worden wanneer je goden en godsbeelden eenvoudig voor wat ze zijn, als producten van de menselijke geest in beschouwing neemt. Ben heel wat gewend hoor Assassinator. Johan vind ik hierboven nog heel beleefd reageren eigenlijk. Zou ik het bovenstaande hardop beweren in een streng islamitisch land als Iran werd ik vermoedelijk levend gevild.

De upanishaden heb ik nog eens op de UVA college over gehad. Sorry Johan, boeit me niet. Hier een link voor anderen, is misschien makkelijk: http://www.ohmnet.nl/ohmvaniartikel_OHM.as...Count=7&oId=133
just curious

ads

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Johan2

*zucht* vanwaar altijd die negatieve dingen over anderen Johan (ja dit Jij "curious"? Lijkt me stug. ) moet dat nou? anyway, ik zie wel weinig verschil tussen die 2 uitspraken ja.
Kijk assas., dat c's bijdrage, getuige zijn opmerking over het doen en laten van theologen en theosofen, niet echt blijk geeft van veel kennis van zaken, reken ik hem niet aan, maar wel de aanmatigende arrogantie die uit zijn schrijven spreekt. C. voelt zich namelijk niet "boven god staan", maar boven mensen die in god geloven. Zijn opvatting over god verschilt niet zoveel van de mijne, wel zijn opvatting over mensen die er een ander godsbeeld op na houden.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Henriette

Niemand kan met zekerheid zeggen dat er zoiets als een God is en wat de eigenschappen dan zouden zijn.

Maar aan de andere kant kan je ook niet bewijzen dat er geen God is...

Ik weet alleen dat de meest intelligente wetenschappelijke houding is om open te staan voor wat je voor onmogelijk houdt (met zo min mogelijk bias tegemoet treden).

Ik ontken geen bestaan van God. Ik heb verders geen idee wat God is... het gaat me in dat opzicht niet om wetenschappelijke antwoorden (daar is de wetenschap voor) maar meer om levensvragen.

En als God iets is dat tussen mensen gegroeid is, en waar iedereen weer op z'n eigen manier tegenaankijkt... wat ik me heel goed kan voorstellen, dan vind ik dat ook best een intrigerend idee. Doet niks aan God af.

We zijn immers slim genoeg hier (dacht ik...) om te beseffen dat de mens (voor een groot deel) z'n eigen werkelijkheid creeert.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!