Ik kan je er wel van verzekeren dat de Aarde een bijna inertiaal stelsel is en centripetaal en coriolis kracht voor ons geval zeker te verwaarlozen zijn.
Dat ben ik met je eens. Het maakt volgens mij ook niet uit of de Aarde een inertiaal stelsel is. Het gaat erom dat wij ronddraaien, en de sterren niet (dat zouden ze ook niet met die snelheid kunnen gok ik).
Jouw paradox is als volgt: er zijn twee situaties:
1) er is een ster en 1 lichtjaar verder ben jij. De relatieve beweging onderling is nul, alleen draai jij langzaam een rondje in een jaar (niks aan de hand).
2) jij staat stil en 1 lichtjaar verder draait een ster in een jaar een rondje om je heen. De ster gaat hierbij veel sneller dan de lichtsnelheid en dat zou niet mogen volgens de SRT
Nu concludeer jij dat 1) plaatsvindt, en dat situatie 1) gelijk is aan 2) dus dat dit een probleem geeft (schending SRT).
Echter, situatie 1) vindt wel plaats, maar is ongelijk aan situatie 2). Je kunt niet concluderen dat omdat 1) dus 2), omdat (vanwege absolute rotatie) situatie 1) en 2) wel degelijk van elkaar te onderscheiden zijn.