Moderator: physicalattraction
omdat die antimaterie gecreëert wordt bij bepaalde reacties, bvNee, dat was mijn opmerking. De hamvraag voor mij is hoe het komt dat er Uberhaupt nog antimaterie wordt aangetroffen in zo'n antimaterievijandige omgeving. Maar ik begrijp uit je antwoord dat dat geen eenvoudige vraag is. Evengoed bedankt voor je antwoord.
Ali Bahbah schreef:materie en antimaterie. Deze heffen elkaar op tot niets zodra ze met elkaar in aanraking komen, dat is de algemeen aanvaarde theorie.
Wat ik me afvraag is of het in de praktijk wel mogelijk is dat ze met elkaar kontakt kunnen maken en elkaar vernietigen, is er wel eens over de mogelijkheid gedacht dat deze twee elkaar in principe afstoten?
Begrijp ik het goed dat er wel anti fermionen bestaan maar geen anti-bosonen?
shimmy schreef:Ali Bahbah schreef:materie en antimaterie. Deze heffen elkaar op tot niets zodra ze met elkaar in aanraking komen, dat is de algemeen aanvaarde theorie.
Wat ik me afvraag is of het in de praktijk wel mogelijk is dat ze met elkaar kontakt kunnen maken en elkaar vernietigen, is er wel eens over de mogelijkheid gedacht dat deze twee elkaar in principe afstoten?
Geen expert, maar was het niet zo dat gesteld wordt dat er in den beginne een enorm annihilatie proces moet zijn geweest om de achtergrondstraling van vandaag te kunnen verklaren.
bstard schreef:Begrijp ik het goed dat er wel anti fermionen bestaan maar geen anti-bosonen?
Neen, sommige bosonen zoals het Z°-deeljte en het foton hebben idd geen antideeltje, of, equivalent, zijn hun eigen antideeltje. Andere bosonen zoals de gluonen of de W+/- deeltjes hebben wel degelijk antideeltjes.
bepaalde deeltjes bestaan uit een gebonden toestand van een quark en zijn antiquark, en dus zijn ze hun eigen antideeltjeHoe is dat mogelijk dat een deeltje zijn eigen anti- kan zijn? Ik heb geprobeerd dit op 't net te vinden maar nergens een (goeie) uitleg voor gevonden.
bepaalde deeltjes bestaan uit een gebonden toestand van een quark en zijn antiquark, en dus zijn ze hun eigen antideeltjebstard schreef:Hoe is dat mogelijk dat een deeltje zijn eigen anti- kan zijn? Ik heb geprobeerd dit op 't net te vinden maar nergens een (goeie) uitleg voor gevonden.
Als je vraag is hoe de deeltjes zelf zijn ontstaan, dan is een mogelijk antwoord het volgende:Hoe kan door de 'oerknal' materi en anti materie zijn ontstaan dat vervolgens gelijk geanhileerd is. waaruit ontstonden de materie en antimaterie?
Hmm, ik vind het een beetje vaag. Maargoed ik ga dit jaar beginnen natuurkunde studeren dus het zal snel wat duidelijker worden![]()
snel is denk ik niet het gepaste woord
, ik zit in mijn 2e jaar fysica, en wij hebben nog niets van kwantumveldtheorieën gezien, en ik weet niet oof we dat gaan zien, en waarschijnlijk toch niet uitgebreid