Puzzel Puzzels
John Nash
Artikelen: 0

Piso-familie schreef bijbel

Het schijnt dat het nieuwe testament door de Piso-familie is geschreven om controle en macht over de mensen in stand te houden.

Klik

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

PNCO

Re: Piso-familie schreef bijbel

Hahaha dat zou wel een boel verklaren zeg... (die text dus :roll: )
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Assassinator

tsja, de bijbel heeftin de afgelopen 2k jaar zoveel aanpassingen en herschrijvingen meegemaakt dat de echte tekst nagenoeg verdwenen is, denk ik. desalniettemin blijft de boodschap overeind staan, de harde kern van de bijbel dus :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
gewoon

John Nash schreef:Het schijnt dat het nieuwe testament door de Piso-familie is geschreven om controle en macht over de mensen in stand te houden.

Klik

Tja, dat ze daar nu maar opkomen... :roll:
Johan2

John Nash schreef:Het schijnt dat het nieuwe testament door de Piso-familie is geschreven om controle en macht over de mensen in stand te houden.

Klik
Was jij ook niet de persoon die lange tijd een plaatje van de twin towers met de tekst inside job als avatar gebruikte?

Nou, dan is dit fantasietje in ieder geval een stuk onschuldiger, maar daarom niet minder gestoord.

Fantaseer lekker verder, John.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)
PNCO

Johan2 schreef:Was jij ook niet de persoon die lange tijd een plaatje van de twin towers met de tekst inside job als avatar gebruikte?

Nou, dan is dit fantasietje in ieder geval een stuk onschuldiger, maar daarom niet minder gestoord.

ja zo komen we ook verder Johan :roll:
John Nash

Was jij ook niet de persoon die lange tijd een plaatje van de twin towers met de tekst inside job als avatar gebruikte?
Correct.
Johan2 schreef:Nou, dan is dit fantasietje in ieder geval een stuk onschuldiger, maar daarom niet minder gestoord.

:roll:

Zelf ben ik er nog altijd van overtuigd dat de Bijbel en het Gristendom gebaseerd zijn op Astro-Theologie.

Maar ik zal maar niet het lef tonen wederom te zeggen dat Jezus symbolisch is voor de Zon.
PNCO

John Nash schreef:Zelf ben ik er nog altijd van overtuigd dat de Bijbel en het Gristendom gebaseerd zijn op Astro-Theologie.

Maar ik zal maar niet het lef tonen wederom te zeggen dat Jezus symbolisch is voor de Zon.

Dit soort info bedoel je John?
John Nash

Ehm deels, wellicht. Ik had het meer over minder-spirituele vergelijkingen.Dus puur vergelijkingen die de stelling moeten onderbouwen.

Al moet ik zeggen dat dat topic van je er wel interessant uitziet. :roll:
The Don

Ik zie geen gedegen argument voor de theorie, zou je een link kunnen plaatsen naar wetenschappelijke onderzoeken?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Henriette

Is dit niet gewoon een beetje onzin?
qrnlk
Lorentziaan

dit is gewoon onzin.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Apeiron

tsja, de bijbel heeftin de afgelopen 2k jaar zoveel aanpassingen en herschrijvingen meegemaakt dat de echte tekst nagenoeg verdwenen is, denk ik. desalniettemin blijft de boodschap overeind staan, de harde kern van de bijbel dus :P

Oh, ik dacht dat je de harde kaft bedoelde :roll:
Toeval bestaat niet, er zijn alleen ervaringen
Apeiron

Klik
Klopt inderdaad, afstammelingen van deze familie bouwden vervolgens de toren van Piso -a!-

Het lijkt me dat het tweede aspect ''controle en macht over de mensen in stand te houden'' kenmerkend is voor religie. Hoewel dit ook individueel kan zijn.
Toeval bestaat niet, er zijn alleen ervaringen

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

qrnlk
Lorentziaan

De oorspronkelijke tekst van de bijbel is geschreven over een periode van ongeveer 1600 jaar tussen 1500 BCE tot 100 CE in 3 verschillende talen. Er zijn genoeg fragmenten en afschriften bewaard gebleven om met redelijke zekerheid de oorspronkelijke tekst vast te stellen (met enkele duidelijk uitzonderingen hier en daar).

Er zijn pogingen geweest om de tekst aan te passen, deze pogingen zijn meestal makkelijke genoeg aan te tonen. Een beroemd voorbeeld is Newton's An Historical Account of Two Notable Corruptions of Scripture.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!