Het middeleeuwse godsbeeld voldoet niet aan de normen van de vrijzinnige christen.
Welke middeleeuwse normen voldoen wel aan hedendaagse normen? Waarom mag iedereen zich ontwikkelen, maar moeten gelovigen blijven stilstaan in de tijd?
Jij, Vermeersch en Windsurfer draaien voortdurend in het zelfde kringetje rond. Jullie fundamentalisme is even gruwelijk als het fundamentalisme dat je gelovigen wilt aanpraten.
Ik gebruikte de term 'het christendom' in antwoord op de post van assassinator, dus een beetje onlogisch om mij die term aan te gaan rekenen als zou ik niet weten dat er nogal wat verschillende stromingen zijn. Dat weet ik bovendien heel goed, dus daar vergallopeer je je behoorlijk door mij in een hokje te willen duwen.
Wellicht dat de de term 'het christendom' daar overneemt van Ass., maar dat 'het Christendom'
geen duimbreed toegeeft zijn toch echt jouw woorden. Zelfs als je het, zoals Ass. beperkt tot '
de katholieke kerk even voor het gemak ok', dan klopt je verhaal niet. Dus inderdaad, ja, ik duw jou in dat hokje; geheel terecht lijkt me zo. Mocht je het er niet mee eens zijn dan zou je wellicht nog eens kunnen proberen te formuleren wat je nu eigenlijk
wel wilde zeggen.
Het artikel van Vermeersch is daarnaast behoorlijk sterk qua argumentatie, en als jij argumenten daar tegenin kan brengen die hout snijden, hoor ik ze graag want je zou de eerste zijn!
Vermeersch' stuk is niet meer dan een holle luchtbel. Als iemand al begint met het verheffen van één (
zijn) godsbeeld tot
het godsbeeld, waarvan verder
niet afgeweken kan worden, dan heeft verder discussieren verder weinig zin, denk je ook niet?
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)