Puzzel Puzzels
DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Atomen Bestaan uit Ruimteschepen

beste Harriechristus, een quote uit het filosofie forum bijsluiter:
Filosofie is op logica en redenatievorm gebaseerd, op deze manier worden metafysische, of gevoelsvragen objectief bekeken, en beantwoord.
Jou theorie hypothese is niet op logica gebaseerd en onmogelijk te testen vandaar kan ik zeggen dat je wel filosofeert, maar dat je het niet goed doet.

Je kunt je eigen niet verbergen achter het feit dat als je filosofeert je zomaar mag zeggen wat je wilt, dat maakt het verschil tussen een goede filosoof en een slechte, de goede baseert zijn hypotheses op logica.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

1207

Een menselijk oordeel kan juist en objectief zijn. Dat alles gelijkwaardig zou zijn is juist een modern slecht oordeel.
menselijk oordeel wel maar geen waardeoordeel zoals smaken of goed slecht categorie (hetgeen jij stelt)
Filosofie is de hoogste vorm van wetenschap en de hoogste vorm van bewustzijn. En een goed heelal is een bewust denkend heelal en in die ruimteschepen in de microkosmos wonen dan ook hogere denkende wezens.
maar wanneer ga je dit aantonen? of blijf je bij je statement dat wetenschap maar moet bewijzen dat jij gelijk hebt?
Als jij ruimteschepen niet eens goed kunt schrijven, waarom zou ik het dan precies moeten definiëren? Het is helemaal niet zo belangrijk dat precies te definiëren, want iedereen weet wat er mee bedoeld wordt. Precies definiëren is meestal omslachtige en onnodige ******.Goed voor amateurwetenschappers zoals jij, die niks beters te doen hebben.
excuses voor de typfout. ik vraag het je opnieuw. een sluitende definitie voor jouw ruimteschepen. over welk model spreken we bvb?

Precies definiëren is essentieel om te weten waar je over praat.
En de wetenschap is dan blijkbaar onpersoonlijk: dat is juist haar grote tekortkoming, namelijk dat ze niet persoonlijk en menselijk kan denken.
ipv jouw claims te onderbouwen begin je meer en meer aan wetenschapbashing te doen. hint: zonder wetenschap kon jij je ideetjes nu niet op internet verspreiden.

2e hint. indien wetenschap het fout zou hebben betekent dat niet dat jij gelijk hebt
Ik heb medelijden met jou omdat je meent een oordeel te kunnen vormen over mijn atoomtheorie na slechts 5 minuten "nadenken", waar ik al 40 jaar mee bezig ben.
jouw basisaanname is net zoals bij god. verwachten dat ik blind slik dat atomen uit ruimteschepen zouden bestaan.

zolang je dit niet emprisch hard kunt maken (geen toogfilosofie) is heel de verdere uitleg waardeloos
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

harriechristus

DePurpereWolf schreef:beste Harriechristus, een quote uit het filosofie forum bijsluiter:
Filosofie is op logica en redenatievorm gebaseerd, op deze manier worden metafysische, of gevoelsvragen objectief bekeken, en beantwoord.

Jou theorie hypothese is niet op logica gebaseerd en onmogelijk te testen vandaar kan ik zeggen dat je wel filosofeert, maar dat je het niet goed doet.
Mijn atoomtheorie plus godsbegrip is gebaseerd op de logica van Hegel als dialectiek en in eenheid met de natuurkunde. En als je meent dat er ergens iets niet klopt moet je met argumenten komen, want wat je nu zegt is totaal inhoudloos en kan ik ook niks mee.
Je kunt je eigen niet verbergen achter het feit dat als je filosofeert je zomaar mag zeggen wat je wilt, dat maakt het verschil tussen een goede filosoof en een slechte, de goede baseert zijn hypotheses op logica.
Een hypothese die gebaseerd zou zijn op logica is geen hypothese meer.

En mijn atoomtheorie is geen hypothese, maar een volkomen door en door logische redenatie.

De wetenschap daarentegen werkt wel met hypotheses, omdat ze datgene wat ze beweert niet door en door kan beredeneren.

1 - omdat ze Hegel niet kent.

2 - omdat datgene wat ze beweert ook niet klopt, dwz haar materialistische visie klopt niet.

3 - omdat ze mijn atoomtheorie niet wil kennen.
Brinx
Lorentziaan

Harriechristus, bedoel je dat in die oneindige regressie van schalen iedere grotere schaal is gevormd door de voorgaande kleinere schaal, en dat onze elementaire deeltjes de ruimteschepen zijn op die kleinere schaal?

Daaruit maak ik op dat dat proces van ruimteschepen bouwen een proces is dat nog steeds aan de gang is: wij zijn als het ware nu 'aan de beurt' om de volgende schaal op te bouwen. Klopt dat?

Omdat de 'ketting' van beschavingen binnen beschavingen oneindig veel schakels heeft, is er geen begin-beschaving aan te wijzen. Maar het proces van 'schaalvergroting', zoals ik het maar even zal noemen, is wel een proces dat een duidelijke richting heeft: telkens wordt een grotere schaal gevormd uit de vorige schaal, en het is dus geen statisch geheel maar ontwikkelt zich continu. Klopt die interpretatie tot zover?
harriechristus

Een menselijk oordeel kan juist en objectief zijn. Dat alles gelijkwaardig zou zijn is juist een modern slecht oordeel.
menselijk oordeel wel maar geen waardeoordeel zoals smaken of goed slecht categorie (hetgeen jij stelt)
Smaken verschillen, maar mijn atoomtheorie is de eeuwig en oneindige waarheid voor iedereen.
maar wanneer ga je dit aantonen? of blijf je bij je statement dat wetenschap maar moet bewijzen dat jij gelijk hebt?  
Het filosofisch bewijzen is alleen voor de hogere geesten, en het feitelijk bewijzen is voor het lagere volk van wetenschappers en die moeten tenslotte ook wat te doen hebben.
Precies definiëren is essentieel om te weten waar je over praat.
Zoek het dan zelf maar even op in de van Dale als je niet weet wat een ruimteschip is.
En de wetenschap is dan blijkbaar onpersoonlijk: dat is juist haar grote tekortkoming, namelijk dat ze niet persoonlijk en menselijk kan denken.
ipv jouw claims te onderbouwen begin je meer en meer aan wetenschapbashing te doen. hint: zonder wetenschap kon jij je ideetjes nu niet op internet verspreiden.

2e hint. indien wetenschap het fout zou hebben betekent dat niet dat jij gelijk hebt
Ach, die arme wetenschap: ik zou er haast medelijden mee krijgen, want ze hebben het al zo moeilijk. En die laatste domme opmerking heb ik nu al zo vaak gehoord, dat ik er maar geen antwoord meer op geef.
Ik heb medelijden met jou omdat je meent een oordeel te kunnen vormen over mijn atoomtheorie na slechts 5 minuten "nadenken", waar ik al 40 jaar mee bezig ben.
jouw basisaanname is net zoals bij god. verwachten dat ik blind slik dat atomen uit ruimteschepen zouden bestaan.

zolang je dit niet emprisch hard kunt maken (geen toogfilosofie) is heel de verdere uitleg waardeloos
Tja, als je het denken niet is gegeven, dan zul je heel lang moeten wachten tot een wetenschapper het empirisch hard kan maken voor jou.
harriechristus

Harriechristus, bedoel je dat in die oneindige regressie van schalen iedere grotere schaal is gevormd door de voorgaande kleinere schaal, en dat onze elementaire deeltjes de ruimteschepen zijn op die kleinere schaal?
Dat klopt.
Daaruit maak ik op dat dat proces van ruimteschepen bouwen een proces is dat nog steeds aan de gang is: wij zijn als het ware nu 'aan de beurt' om de volgende schaal op te bouwen. Klopt dat?
Dat klopt ook.
Omdat de 'ketting' van beschavingen binnen beschavingen oneindig veel schakels heeft, is er geen begin-beschaving aan te wijzen. Maar het proces van 'schaalvergroting', zoals ik het maar even zal noemen, is wel een proces dat een duidelijke richting heeft: telkens wordt een grotere schaal gevormd uit de vorige schaal, en het is dus geen statisch geheel maar ontwikkelt zich continu. Klopt die interpretatie tot zover?
En dat klopt ook nog steeds.

:roll:
Brinx
Lorentziaan

Als ik je verhaal tot zover goed begrijp bevinden al deze schalen zich gewoon in hetzelfde universum, namelijk het 'onze'. De wezens op de schalen kleiner dan de onze zijn gewoon heel klein, maar maken net als wij deel uit van dit zelfde heelal.

Als ik het verder goed begrijp komt er ook nooit een einde aan dit proces van schaalvergroting. Volgens je stelling moet het heelal dus wel oneindig groot zijn, omdat met een eindige hoeveelheid massa er op een gegeven moment geen schaalvergroting meer mogelijk zou zijn. Is dat ook correct?
harriechristus

Als ik je verhaal tot zover goed begrijp bevinden al deze schalen zich gewoon in hetzelfde universum, namelijk het 'onze'. De wezens op de schalen kleiner dan de onze zijn gewoon heel klein, maar maken net als wij deel uit van dit zelfde heelal.
Dat klopt.
Als ik het verder goed begrijp komt er ook nooit een einde aan dit proces van schaalvergroting. Volgens je stelling moet het heelal dus wel oneindig groot zijn, omdat met een eindige hoeveelheid massa er op een gegeven moment geen schaalvergroting meer mogelijk zou zijn. Is dat ook correct?
En dat klopt ook.

:roll:
Brinx
Lorentziaan

Wordt het gedrag van de 'materie' op onze schaal compleet bepaald door wat de kleinere schalen doen, of is er een mate van vrijheid op onze schaal, waardoor wij als het ware een 'inspraak' zouden hebben in onze eigen handelingen? Ik vraag dit omdat je eerder aanhaalde dat bijvoorbeeld onze hersenen worden bestuurd door de wezens op de volgende kleinere schaal. Blijft er op die manier een vrije wil voor ons over? Zo ja, op welke manier bestaat die?
1207

Smaken verschillen, maar mijn atoomtheorie is de eeuwig en oneindige waarheid voor iedereen.
ik moet dit dus gewoon slikken?
Het filosofisch bewijzen is alleen voor de hogere geesten, en het feitelijk bewijzen is voor het lagere volk van wetenschappers en die moeten tenslotte ook wat te doen hebben.
begin je geïrriteerd te worden? je hebt niets bewezen Harrie. je hebt iets verzonnen en er een hele theorie rond gebouwd

vergelijkbaar met www.venganza.org
Zoek het dan zelf maar even op in de van Dale als je niet weet wat een ruimteschip is.
is het voor 2 personen, oorlogstuig, vrachtschip, russisch type, chinees type?

hoe zit wordt het bestuurd (aandrijving bvb)
Ach, die arme wetenschap: ik zou er haast medelijden mee krijgen, want ze hebben het al zo moeilijk. En die laatste domme opmerking heb ik nu al zo vaak gehoord, dat ik er maar geen antwoord meer op geef.
nou ja, ik hoop dat als jij echt ziek wordt de wetenschap je wel laat helpen. als je op je ruimteschepen moet wachten ...
Tja, als je het denken niet is gegeven, dan zul je heel lang moeten wachten tot een wetenschapper het empirisch hard kan maken voor jou.
amai, ik krijg al een profielschets. bedankt harrie

denken betekent zelf nadenken. niet zomaar gewillig elk fantasietje slikken

kun je empirisch hard maken dat atomen uit ruimteschepen bestaan? heb je bvb een megamicrosoop waarmee je die ruimteschepen hebt gezien?

meer is het echt niet als jouw idee klopt
DePurpereWolf

Een hypothese is een theorie die nog niet getoetst is. Jouw hypothese is zo radicaal dat het zich niet kan toetsen. De schalen waar je het over hebt zijn er maar 1 van zichtbaar, we kunnen dus alleen van die conclusies trekken.
harriechristus schreef:...

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
Ik neem aan dat triljoen gewoon 'heelveel' betekend, ik denk niet dat je ze geteld hebt. Wie is wij? Mensen, levende wezens zo groot als mensen?
ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die natuurlijk ook weer uit atomen bestaan, die uit ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.
We kennen echter maar een periode uit die reeks, aannemende dat wij ruimteschepen kunnen maken. We hebben geen bewijs dat atomen uit ruimteschepen bestaan.
HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.

Het heelal is geen dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is een levend heelal uit levende wezens opgebouwd.
de 'wetenschap' wil jou niks 'wijs' maken. De wetenschap is niet een persoon bedrijf of instituut die je de schuld kan geven. De wetenschap is de mening van honderd duizenden goed geleerde personen. Jij moet 'de wetenschap' van jou nieuwe vinding kunnen overtuigen anders zal het geen 'wetenschap' worden. De wetenschap bestaat niet uit enge mannen met een witte jas aan, het is een verzameling van geteste en aangenomen hypotheses.
GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.

Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/index.html
Er zijn nu twee stellingen, 1. atomen zijn ruimteschepen, 2. het heelal is eigelijk god. Ik kan het niet oneens zijn met nummer 2 omdat de definitie van god niet vast staat en je er van kan maken wat je wil. God is ook geen wetenschappelijk begrip. nummer 1 is de stelling die je probeert bij mij op te dringen.
ONDERBOUWING

Hier komt een begin van onderbouwing.

De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
De wetenschap is een verzameling van geaccepteerde en werkende theorieen, het feit dat er geen wetenschappelijke verklaring is voor waarom we hier zijn wil niet zeggen dat alle andere theorieen fout zijn. Enfin, dit is geen onderbouwing, het minpunt van 'de wetenschap' kan niet gebruikt worden als bewijs voor jou hypothese, dit argument gaat niet over je hypothese
INTELLIGENTE ATOMEN

... En omdat wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen (bij een voortgaande evolutie) zouden die atomen ook wel eens ruimteschepen kunnen zijn want dan komt het heelal als een logisch doorlopend evolutionair systeem inelkaar te zitten, ...
Dit is geen onderbouwing maar de zelfde hypothese waarmee je begon, het kan zijn dat we het heelal vol met ruimteschepen kunnen bouwen, het kan zijn dat atomen ruimteschepen zijn.
DE MICROKOSMOS ALS EEUWIGE EVOLUTIE

Het heelal blijkt dan een mooi eeuwig en oneindig en logisch evolutionair systeem te zijn ...
Wederom dit is een deel van de hypothese, geen onderbouwing, verder wil ik maar weer opmerken dat we alleen een schaal van de multi-schaal theorie ooit kunnen toetsen. we weten niets over de andere schalen. Ik zou dus zeggen begin klein, bewijs eerst dat atomen ruimteschepen zijn.
DE WETENSCHAP KAN NIET VERKLAREN

1 - de wetenschap kan niet verklaren waar de oerknal vandaan komt.

2 - de wetenschap kan niet verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.

3 - de wetenschap kan ook niet verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.

4 - de wetenschap kan ook niet verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.

5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.

(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Het feit dat deze onderwerpen nog niet verklaard zijn is geen bewijs voor jou hypothese
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.

Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.

Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort.
Waar komt ruimte achtergrondstraling vandaan? Waarom drijven alle sterrenstelsels van elkaar af. Waarom kunnen we in het verleden kijken en zien we dan een kleiner universum? Waarom is het Waterstof atoom geheel te beschrijven met behulp van de quantum mechanica? Waarom werkt een computer geheel zoals solid-state physics het beschrijft? Waarom werkt alle andere wetenschappelijke theorie in het echt met aannamen dat atomen een samenstelling zijn van neutronen, electronen en protenen, en niet ruimteschepen?
KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING

1 - de microkosmos is een hogere wereld.

(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder inelkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : electromagnetisme, quantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )
Dit is niet waar, dit is geen bewijs.
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
Dit is geen bewijs maar een (tweede) hypothese
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.

(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem inelkaar komt te zitten)

Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.

Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.

4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.

5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens inplaats van een dood mechaniek van de wetenschap.

6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.

7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.
3 tot en met 7 zijn geen bewijzen, maar hypotheses.
DE TOEKOMST VAN HET HEELAL

1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek.

2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen.

3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen.

4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen.

5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten (wordt al naarstig naar gezocht).

6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden.

7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen.

8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en quadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn) en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur.

9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.

10 - die macro-atomen zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken.

11 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen.

12 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz
1. maar niet naar andere sterren.

2. ja 1 is rond de aarde op dit moment.

3. geen bewijs

4. idem

5. Suggesties

6 tot 12. Andere hypotheses

Ik hoop dat je het gevoel hebt dat ik niet zo'n fan ben van je hypothese.
harriechristus

Wordt het gedrag van de 'materie' op onze schaal compleet bepaald door wat de kleinere schalen doen, of is er een mate van vrijheid op onze schaal, waardoor wij als het ware een 'inspraak' zouden hebben in onze eigen handelingen? Ik vraag dit omdat je eerder aanhaalde dat bijvoorbeeld onze hersenen worden bestuurd door de wezens op de volgende kleinere schaal. Blijft er op die manier een vrije wil voor ons over? Zo ja, op welke manier bestaat die?
Ik denk dat we ook een zekere mate van vrije wil hebben, omdat elke schaal zijn eigen wetten heeft en op basis van die wetten zo gemaakt is door een hogere schaal.

Dwz de microwezens kunnen niet willekeurig met ons doen wat ze zouden willen.

Wij gaan bv ook om met een dier naar de aard van het beestje.

En zo zijn de microwezens ook aan ons gebonden, dwz onze aard is een zelfstandig deel van het hele oneindige systeem waarbinnen wij functioneren.

Heel konkreet: als wij iets verkeerds doen, dan weten de microwezens dat natuurlijk, maar kunnen toch niet ingrijpen, want wij hebben onze eigen bewuste macht om iets te doen of te laten.

Loopt een mier bv de verkeerde richting op onder het wiel van een auto, dan kunnen de microwezens daar niks aan doen.

Zoals wij ook weinig greep hebben op de natuurwetten.

Dus elk deel van het oneindige geheel heeft een mate van eigen zelfstandigheid.

Bepaald door het eigen karakter.

En als wij bv een auto maken die slechts 100 km kan rijden, dan kunnen we er ook niet plotseling 200 mee rijden of vliegen.

En zo hebben de microwezens ons wel gemaakt en besturen onze hersenen, maar wij hebben zelf ook een bewustzijn en wij besturen daarmee ook onze hersenen.

Dus het is dan een eenheid van wat wij willen en wat de microwezens willen.
Assassinator

3. geen bewijs[/quote

is neit helemaal waar, amerika wil voor het einde vna dit decennium (lukt ze noooit, duurt minstens nog een decennia) om een permanente basis op de maan te gaan bouwen, Bush heeft dit belooft (vandaar dat het ze niet gaat lukken :P groot applaus als ze het wel doen, nog 3.5 jaar te gaan en nog niets concreets, lol :P )

maar dit terzijde
hier ga je de fout in, je kunt dit niet zeggen, filosofisch is dit goed onderbouwd en kan het misschien mogelijk zijn (en weer de eeuwenoude, hypocritische uitspraak: zeg nooit nooit :D ) maar wetenschappelijke bewijzen en waarnemingen ontbreken volledig, het kan zijn dat die nog ooit eens komen en dat je theorie toch de waarheid is, maar op dit moment kun je daar echt nog niets met zekerheid over zeggen.
Het heelal bestaat uit een oneindige reeks steeds hogere culturen en loopt dus van allerlaagst (in de macrokosmos) naar oneindig hoog in de microkosmos.

Dat is nooit ontstaan, maar is een eeuwig systeem.
volgens mij haal je wat door elkaar, macro = heel groot en micro = heel klein (microscoop weet je wel :) ) klein taalfoutje maar toch :P

en volgens mij bedoel jij met laag echt letterlijk laag, van heel erg klein (tenminste zo komt het over)
En in dat doorlopen worden de lagere culturen steeds weer opnieuw geproduceerd door de hogere. Dwz wij zijn geproduceerd door de hogere microwezens en die weer door de nog hogere mini-microwezens, enz enz enz tot in het oneindige.
ja dat bedoelde ik ook :P alleen ik noemde wat redenen erbij waarom ze het misschien zouden doen :roll: (bijv. experiment)

alleen een ding is on-logisch, de lagere culturen zijn dus letterlijk genomen groter dan de vorige, emm daar snap ikd e logica niet echter leg eens uit.

het is logischer om te denken dat het juist steeds kleiner wordt, denk maar eens goed na :P

en dat psychologische aantrekkingskracht (charisma dus) hetzelfde (f in iedergeval een eenheid zou vormen met zwaartekracht) is als zwaartekracht, dat klopt niet. charisma wordt bepaald door je persoonlijkheid, je uiterlijk en je ociale vaardigheden, zwaartekracht is een soort deuk in de ruimte-tijd (het aloude voorbeeld van een rubberen laken met een bowlingbal erin, gooi een pingpong bal er heel precies in en hij blijft rondjes draaien, dat voorstellen maar da in 4D :D jah is onmogelijk :? )dus heeeeel wat anders :?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
harriechristus

Assassinator schreef:
Het heelal bestaat uit een oneindige reeks steeds hogere culturen en loopt dus van allerlaagst (in de macrokosmos) naar oneindig hoog in de microkosmos.  

Dat is nooit ontstaan, maar is een eeuwig systeem.
volgens mij haal je wat door elkaar, macro = heel groot en micro = heel klein (microscoop weet je wel :P ) klein taalfoutje maar toch :?

en volgens mij bedoel jij met laag echt letterlijk laag, van heel erg klein (tenminste zo komt het over)
Wat er staat is goed en ik denk dus dat je niet weet hoe mijn atoomtheorie inelkaar zit. Het laagste niveau zit in de macrokosmos en het steeds hogere (oneindig hoog) in de microkosmos. Het loopt dus op van groot(primitief) naar klein(subliem). Dus: hoe kleiner , hoe fijner.
En in dat doorlopen worden de lagere culturen steeds weer opnieuw geproduceerd door de hogere. Dwz wij zijn geproduceerd door de hogere microwezens en die weer door de nog hogere mini-microwezens, enz enz enz tot in het oneindige.
ja dat bedoelde ik ook :D alleen ik noemde wat redenen erbij waarom ze het misschien zouden doen :) (bijv. experiment)

alleen een ding is on-logisch, de lagere culturen zijn dus letterlijk genomen groter dan de vorige, emm daar snap ikd e logica niet echter leg eens uit.
Hoe groter, hoe dommer en primitiever en hoe kleiner , hoe meer elementen per ruimte-eenheid en dus meer mogelijkheden tot hogere ontwikkeling.
het is logischer om te denken dat het juist steeds kleiner wordt, denk maar eens goed na :P
Ik zou zeggen: denk jij maar eens goed na, want ik ken mijn atoomtheorie al 32 jaar, dus wie zou het hier het beste weten?
en dat psychologische aantrekkingskracht (charisma dus) hetzelfde (f in iedergeval een eenheid zou vormen met zwaartekracht) is als zwaartekracht, dat klopt niet. charisma wordt bepaald door je persoonlijkheid, je uiterlijk en je ociale vaardigheden, zwaartekracht is een soort deuk in de ruimte-tijd (het aloude voorbeeld van een rubberen laken met een bowlingbal erin, gooi een pingpong bal er heel precies in en hij blijft rondjes draaien, dat voorstellen maar da in 4D :? jah is onmogelijk :roll: )dus heeeeel wat anders :D
Ja, Einstein heeft er weer iets anders van gemaakt, maar is volgens mij toch nog lang niet voldoende om de zwaartekracht werkelijk te verklaren.

Want waar komt dan überhaupt beweging vandaan?

En waar komen die deuken vandaan?

Het is het ene probleem verschuiven naar het andere probleem.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

harriechristus

Een hypothese is een theorie die nog niet getoetst is. Jouw hypothese is zo radicaal dat het zich niet kan toetsen. De schalen waar je het over hebt zijn er maar 1 van zichtbaar, we kunnen dus alleen van die conclusies trekken.
Inderdaad is het voorlopig alleen maar een filosofische conclusie en zal het feitelijke toetsen een zeer groot probleem worden in de toekomst.
Ik neem aan dat triljoen gewoon 'heelveel' betekend, ik denk niet dat je ze geteld hebt. Wie is wij? Mensen, levende wezens zo groot als mensen?
Inderdaad heb ik ze niet geteld en is het een ruwe schatting. Wij zijn wij mensen op aarde, maar ook levende wezens op andere planeten.
We kennen echter maar een periode uit die reeks, aannemende dat wij ruimteschepen kunnen maken. We hebben geen bewijs dat atomen uit ruimteschepen bestaan.
Ik kan het filosofisch bewijzen dat het zo moet zijn.
e 'wetenschap' wil jou niks 'wijs' maken. De wetenschap is niet een persoon bedrijf of instituut die je de schuld kan geven. De wetenschap is de mening van honderd duizenden goed geleerde personen. Jij moet 'de wetenschap' van jou nieuwe vinding kunnen overtuigen anders zal het geen 'wetenschap' worden. De wetenschap bestaat niet uit enge mannen met een witte jas aan, het is een verzameling van geteste en aangenomen hypotheses.
De filosofie van de wetenschap klopt niet.
Er zijn nu twee stellingen, 1. atomen zijn ruimteschepen, 2. het heelal is eigelijk god. Ik kan het niet oneens zijn met nummer 2 omdat de definitie van god niet vast staat
In mijn atoomtheorie wel.
en je er van kan maken wat je wil. God is ook geen wetenschappelijk begrip. nummer 1 is de stelling die je probeert bij mij op te dringen.
Ik dring niks op: ik vraag alleen om begrip.
Waar komt ruimte achtergrondstraling vandaan? Waarom drijven alle sterrenstelsels van elkaar af. Waarom kunnen we in het verleden kijken en zien we dan een kleiner universum? Waarom is het Waterstof atoom geheel te beschrijven met behulp van de quantum mechanica? Waarom werkt een computer geheel zoals solid-state physics het beschrijft? Waarom werkt alle andere wetenschappelijke theorie in het echt met aannamen dat atomen een samenstelling zijn van neutronen, electronen en protenen, en niet ruimteschepen?
Ik ontken de oerknal niet, maar geef er een andere interpretatie aan, dwz de oerknal is geen werkelijk begin van het heelal, maar een groei-explosie (super-super-nova) uit een oneindige reeks van culturen uit de microkosmos.

PS maak je reacties in het vervolg korter alsjeblieft, want ik heb geen tijd alles te beantwoorden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!