Ger's wederwoord op Strangequarks argumentatie
Er is wel een verschil tussen een 100 jaar oud recept en iets wat pas een 10 jaar gruwelijk de monopolie heeft. Maar absoluut toegegeven als men had willen ingrijpen hadden ze dat veel eerder moeten doen. Verder is er voor Vrumona een redelijk alternatief wat ook een flink marktaandeel heeft, wat niet te vergelijken is met de concurenten van Microsoft. De pepsi groep heeft alle antwoorden (sprite=7up ed.) op de frisdranken en verkopen ook erg goed.
Daarbij is het niet zo dat je geen goede frisdranken op de markt kan brengen zonder dat je het recept weet van Coca-Cola. Allerlei nieuwe dranken komen uit en zonder dat ze weten hoe Coca-Cola werkt. Waar het hier om gaat is dat Coca-Cola bijna alle frisdrank automaten ter wereld zou hebben (niemand koopt andere automaten en er is geen andere manier om fris te verkopen) en dat ze niet vertellen aan concurenten hoe hun apparaat eruit ziet van binnen. Hierdoor zullen concurenten nooit andere frisdranken kunnen uitbrengen omdat ze niet weten of hun blikjes rond of vierkant hoeven zijn. (mmmh, beetje absurd voorbeeld)
Anyhow ik vind de vergelijking met Coca-Cola niet opgaan, omdat het het niet bijna onmogelijk maakt voor Pepsi om een markt aandeel te verwerven (het maakt het alleen lastig). Verder is het ook wel zo dat ik dit belangrijker vind dan frisdrank. Onze economie en de efficientie van de economie draait op computers en niet op Coca-Cola.
Tuurlijk heeft Microsoft er veel geld en middelen aan gespendeert. Het is niet zo dat nu het vrijgegeven is, mensen zomaar lukraak windows kunnen namaken (zoals Microsoft dat ook van Apple zou hebben gedaan, maar dat is een drogrede in deze discussie, maar wel leuk.

). Je wordt nog steeds voor de rechter gedaagd als je een soort gelijk windows idee zou uitbrengen. Het is nu dat ik programma's kan schrijven die goed compatible zijn met windows. Dat zal het voor bijvoorbeeld de Office suite lastiger maken om te verkopen, maar voorlopig is dat nog lang niet zo. Zolang ook 90% van de computer gebruikers office gebruikt, dan zal dat echt niet snel verdwijnen, daar zorgt Microsofts marketing en compatibiliteits branche wel voor. Het is alleen zo dat als een andere speler met een enorm veel beter en goedkoper product komt, tja dan zal office minder verkocht worden, maar dan is het Microsofts eigen schuld, dan hadden ze maar een beter programma moeten maken. Het komt nu aan op goede programmas en niet meer tegen wie kan het meeste miljarden in een rechtzaak opmaken en in marketing steken, en dat vind ik een goed iets.
Zolang Microsoft goede programma's maakt is er niets aan de hand.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.