In hoeverre is de inhoud van het huidige onderwijs niet gebasseerd op aan religieuze invloeden verwante zaken. Neem geschiedenis bijvoorbeeld..
hiermee wil ik dus zeggen dat de inhoud van het huidige onderwijs mij erg teleurstelt; het zorgt niet voor de persoonlijke ontwikkeling, behalve dan dat kleine beetje feitenkennis welke er dan ook daadwerkelijk wordt ingepompt.
Persoonlijke ontwikkeling is iets wat ik vind missen in het huidige onderwijs. Maar dat is onderdeel van het grotere geheel waar ik me niet zo in kan vinden.
Religie en onderwijs kunnen m.i. niet samengaan, omdat ik van onderwijs verwacht dat het neutraal is. Dit is niet zo, want religie zit vastgeroest binnen ons onderwijs. Uitingen behoren buiten school plaats te vinden, maar dit is nou eenmaal niet zo te regelen binnen wet of wat dan ook. Het zo veel mogelijk beperken zie ik dan ook als een belangrijk punt om in de toekomst aan te werken.
Het zorgt voor problemen, alleen is het zo dat de christelijke normen en waarden al netjes zijn vast gelegd in de zogenaamde christelijke scholen. Maar de CDA durft er niet aan religieus-onderbouwd onderwijs te verbieden. Je wilt jezelf niet in je vingers snijden he
Religie op school kan alleen, indien er een neutrale kijk op wordt gegeven. Daar dit niet kan, vind ik het lastig worden. Je wil niet dat mensen buiten school om informatie gaan zoeken (ala radicale jongeren in alle groepen vertegenwoordigt), maar je kunt ook niet tegelijkertijd een eenzijdige visie van religie geven. Dat is hypocriet. Helaas is dit wel de huidige gang van zaken (waarin ik merk dat mijn ouders al veel meer moesten doen dan ik en de huidige generatie lijkt bijna niets meer te leren op school. Waarom???)
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.