Ik heb iemand geweten die bij een dokter ging die zich bezig hield met homeopathie.Om te weten welk product voor haar zou nuttig zijn ging hij met een pendel over een tiental potjes.Zeven jaar universiteit achter de rug om dan de kwakzalver uit te hangen!En die verdient nog goed zijn brood ook.Die dame had genoeg gezien.
Inderdaad en daarom moeten wij als "wetenschappers" fel optreden tegen deze uitwassen van de "geneeskunde". De meeste personen die zich bezighouden met homeopathie of andere alternatieve behandelmethodes zijn zeer goed op de hoogte van de onzinnigheid van hun methoden maar velen houden zich niet bezig met het ontwikkelen van methoden maar gewoon met het domzinnig toepassen. de "gewone" man denkt dat het werkt omdat dit door het placebo effect komt. Alternatieve genezers weten dit maar al te goed maar omdat er een behoorlijke boterham op de plank komt zullen zij de laatste zijn om iets negatiefs over homeopathie te zeggen.
Het meest kwalijke vind ik officiele artsen die naast hun huisartsen praktijk ook nog een homeopatische praktijk erop na houden. Van deze artsen zou je nog een rationele denkwijze verwachten maar als een arts homeopathie ondersteund vind ik dit pure misleiding en ik vind dat zo'n arts misbruikt maakt van zijn betrouwbare imago als dokter.
Mijn stelling is: Artsen met een homeopatie praktijk moeten voor de keuze gesteld worden, of ze stoppen met hun huisartsen praktijk of ze gaan door maar stoppen met de homeopathie.