Puzzel Puzzels
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0

Re: Beleven wij (nu) de zwanenzang van ST ?

Regor schreef: wo 15 apr 2026, 10:13 @HansH,

Bena slaagt er wel in om ietsje winst te maken van een forum met sterk dalende activiteit.
Denkt U dat er een rechtstreeks verband is tussen de activiteit en de winst !
De meeste opbrengsten komen van advertorials van seo agencies die artikelen plaatsen voor bedrijven. Er is op dit moment niet veel verband tussen activiteit op het forum en opbrengst.

Het zou wel mooi zijn als er meer activiteit is.

Het glas is halfvol/halfleeg. Je kunt ook zeggen dat het een wonder is dat in deze tijd, met ai, er überhaupt nog redelijke activiteit is op dit forum.

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

HansH

Regor schreef: wo 15 apr 2026, 10:00
Maar schrijf nu eens waarom de deskundigen / bollebozen nog tijd en energie zouden steken in het slimmer / wijzer .maken van een ander !!!
Het feit dat je anderen iets kunt leren en je iets terug krijgt waaruit blijkt dat ze het begrepen hebben geeft al veel voldoening.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

R_Bena
Beheer

HansH schreef: wo 15 apr 2026, 09:45
R_Bena schreef: di 14 apr 2026, 23:34 Dat jij denkt dat ai geen invloed heeft of zou moeten hebben is echt verbazingwekkend nauw gedacht en gewoon niet synchroon met de realiteit en met het online gedrag van mensen.
Het is dan ook een foute conclusie van jou dat ik er zo tegenaan kijk. AI is prima, maar vooral als aanvulling op je gezonde verstand blijven gebruiken. Dat 2e is dus de aanvullende rol die het forum zou kunnen spelen, dus daarom zeker niet overbodig.
Tegen wie spreek je? Als mensen het forum willen gebruiken dan doen ze dat gewoon hoor. Er is niet eens registratie nodig tegenwoordig. Als ze dat niet willen doen, dan hebben ze daar dus gewoon geen behoefte aan, aka het vervult voor hen geen nood.

Denk je dat iemand die een wiskundesom wil oplossen voor z' huiswerk die vraag nog op een forum gaat posten? Tuurlijk niet. Nou, dan verdwijnt dus al 30% van de activiteit. Daarom stierf het wiskundeforum, er werd nog maar één keer in de maand iets gepost. En als er geen vragen meer gepost worden, dan vinden experts ook geen heil/kunnen ze hun ei niet kwijt.
Regor

@Bena,

Wat gebeurt er met ST ?
Invloed van het zonnige weer ?
Is ST gedegradeerd tot een reclame site ?
R_Bena
Beheer

Zucht. Hoe vaak ga je dit nog vragen. Ik heb je al duizend keer duidelijk proberen te maken wat er aan de hand is, maar omdat je alleen naar jezelf wilt luisteren heb je het niet willen oppikken. Het staat ook allemaal in deze topic. Er zijn grafieken gepost die jij niet serieus wilde nemen.

Heel internet wordt ai. Er is geen plaats meer voor forums, blogs, etc. Op een paar forums na. ST is stervende zoals alle andere wetenschappelijke Nederlandse fora, die allang weg zijn. Al tig keer gezegd.

Er wordt niets meer toegevoegd op dit forum ten aanzien van al bestaande kennis en van wat er in ai zit, met als gevolg dat het bijna terminaal is. Maar de neerwaartse trend is al twintig jaar gaande. Zie de eerder geposte grafiek.

Maar dan zeg je weer net als vorige keer: grafieken interesseren me niet, en dan zijn we weer bij punt nul.
Regor

@Bena,

Maar mr. Bena toch......... het is niet omdat ik weer een reactie plaats in deze topic dat ik mij weer "dezelfde" vraag stel hoor.
Hoe is dat toch mogelijk ? .. enggeestig ? .... en steeds maar dezelfde open deuren intrappen.
Denk je dat ik het niet geloof misschien wat je vroeger al schreef en steeds opnieuw.?
.............................
Mijn reactie was veroorzaakt door het feit dat er de laatste week zeer weinig activiteit was op het forum (ik heb daarvoor geen
grafieken nodig hoor )!
Ik vroeg mij af als het mooie weer daar mee te maken had ( zie de inhoud van mijn post ... zucht !).
Ik neem aan dat de activiteit in de "betere weer maanden" duidelijk hoger ligt dan in de "slecht weer maanden"
Niet meer en niet minder ..... te moeilijk ?

Zijn cdaar gegevens / grafieken van ? ...... zou interessant zijn !
R_Bena
Beheer

Mijn reactie was veroorzaakt door het feit dat er de laatste week zeer weinig activiteit was op het forum
Ja, als PP wegvalt, die hier zowat 20% van de reacties voor zijn rekening nam, dan is het toch logisch dat de activiteit nog verder achteruitgaat? Forum teert nog op een hele kleine groep actieve mensen, misschien 7 of 8 personen. Het zit allemaal zeer logisch in elkaar.
HansH

Regor schreef: zo 03 mei 2026, 11:08
Mijn reactie was veroorzaakt door het feit dat er de laatste week zeer weinig activiteit was op het forum (ik heb daarvoor geen
grafieken nodig hoor )!
Ik vroeg mij af als het mooie weer daar mee te maken had ( zie de inhoud van mijn post ... zucht !).
Veel mensen hadden een paar dagen vakantie vorige week. Voor mijzelf waren de onderwerpen op dat moment gewoon niet interessant genoeg. had er zelf een gestart, maar dat vonden anderen blijkbaar weer niet interessant.
Regor

@Bena,

Zucht.............. blijkbaar nog mijn post niet begrepen ! 8-)
Verschil activiteit volgens winter - zomer is interessant, zijn daar cijfers van ?

Wij hopen dat PP als een feniks weer ten tonele komt. :(
HansH

Regor schreef: zo 03 mei 2026, 11:34 @Bena,

Zucht.............. blijkbaar nog mijn post niet begrepen ! 8-)
Verschil activiteit volgens winter - zomer is interessant, zijn daar cijfers van ?

Wij hopen dat PP als een feniks weer ten tonele komt. :(
Het lijkt me vooral noodzakelijk dat er mensen posten die niet de hele tijd de levensvatbaarheid van het forum ter discussie gaan stellen. geen idee immers wat daar het nut en toegevoegde waarde van is.
En verder is het ook van belang dat antwoorden hout snijden en een topic verder brengen dus niet verzanden in allerlei niet relevante zijpaden. Of pp daar een goede bijdrage aan kan leveren zal dus bepalen of zijn terugkomst toegevoegde waarde kan hebben of niet.
misschien goed om eens na te gaan welke bijdragen een topic echt verder geholpen hebben met een goede eindconclusie en eindstatus.
HansH

eindstatus (geen idee waarom er altijd zo'n raar symbooltje het eind van een zin onleesbaar maakt)
R_Bena
Beheer

Het lijkt me vooral noodzakelijk dat er mensen posten die niet de hele tijd de levensvatbaarheid van het forum ter discussie gaan stellen
Heeft er niets mee te maken. Het is voor de vitaliteit van het forum geen enkel probleem als er mensen weggaan omdat ze het hier niet meer leuk vinden. Als er maar genoeg nieuwelingen bij komen die hen vervangen. Zolang nieuwelingen > vertrekkers is er geen probleem. Maar dat is al jaren niet meer het geval. De redenen zijn al besproken.

Slechts een aantal mensen leest één specifieke topic. Dat is een verwaarloosbaar aantal ten aanzien van het totale aantal bezoekers per maand. Het is dus geen probleem als mensen de vitaliteit van het forum ter sprake brengen. Echter Regor komt om de zoveel tijd weer met hetzelfde onderwerp, wat tig keren besproken is. Blijkbaar vindt hij het leuk om de ondergang van het forum te bespreken.
jkien
Moderator

HansH schreef: zo 03 mei 2026, 18:20 eindstatus (geen idee waarom er altijd zo'n raar symbooltje het eind van een zin onleesbaar maakt)
Vermoedelijk bedoel je de twee ikoontjes rechtsonder in het berichtvenster, "share" en "like", die in de praktijk vrijwel nooit gebruikt worden. Bij sommige breedtes van het browservenster wordt het laatste woord van de slotzin afgedekt door die twee ikoontjes. Het is een jaar geleden eens gemeld als bug, maar door de lage prioriteit is het niet opgelost. Je kunt het bij je eigen berichten voorkomen door achter je laatste regel een blanko regel die begint met een punt toe te voegen, zoals dit:
.
HansH

jkien schreef: zo 03 mei 2026, 20:03
HansH schreef: zo 03 mei 2026, 18:20 eindstatus (geen idee waarom er altijd zo'n raar symbooltje het eind van een zin onleesbaar maakt)
Vermoedelijk bedoel je de twee ikoontjes rechtsonder in het berichtvenster, "share" en "like", die in de praktijk vrijwel nooit gebruikt worden. Bij sommige breedtes van het browservenster wordt het laatste woord van de slotzin afgedekt door die twee ikoontjes. Het is een jaar geleden eens gemeld als bug, maar door de lage prioriteit is het niet opgelost. Je kunt het bij je eigen berichten voorkomen door achter je laatste regel een blanko regel die begint met een punt toe te voegen, zoals dit:
.
klopt. zal ik proberen te onthouden
.

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

HansH

R_Bena schreef: zo 03 mei 2026, 19:18
Heeft er niets mee te maken. Het is voor de vitaliteit van het forum geen enkel probleem als er mensen weggaan omdat ze het hier niet meer leuk vinden. Als er maar genoeg nieuwelingen bij komen die hen vervangen. Zolang nieuwelingen > vertrekkers is er geen probleem.
Het heeft er in zoverre mee te maken dat mensen de berichten zien in de vorm van negatieve aandacht voor het forum. Dat is gewoon niet handig om iets op een negatieve manier te belichten. Dat geldt voor alles dus niet alleen voor dit forum.

Vertrekkende mensen is prima zolang ze niet nog even een schop na geven in de vorm van negatieve aandacht. Er is geen enkele reden voor.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!