Regor schreef: ↑do 09 apr 2026, 12:50
@Ukster,
Wat een onzin ... ok, weer van een wiskundige !
Elkeen geeft zijn eigen zin aan zijn leven ... of is dat te moeilijk ?
Dat het leven geen zin heeft, is blijkbaar uw eigen visie, niet meer en niet minder !
Spreek voor uzelf en niet voor een ander ....... of denkt U dat U, de referentie bent ...... neen ook ik niet, maar ik schrijf niet dat het geen zin heeft, U wel !
Veel plezier in uw poppenkast !
Regor. je snapt er werkelijk geen hout van ! Je zou eens verder moeten denken dan je neus lang is.
Sterker nog, ik hanteer hier de filosofie van het optimistisch nihilisme.
Rauw en cynisch, maar voor iemand die echt van het leven houdt, is de afwezigheid van een "hoger doel" juist de ultieme bevrijding. Je hebt hier te maken met een rasechte levensgenieter.
De bevrijding van de "moetjes": Als het leven een "mop zonder staart" is, betekent dit dat er geen streng kosmisch examen is waar je voor moet slagen. Er is geen vooraf bepaald script. Dat haalt de druk van de ketel. Je hoeft niet de wereld te redden of een monumentale nalatenschap achter te laten; je mag er gewoon zijn.
De zintuiglijke ervaring is heel aards inderdaad: zweten, neuken, sterven. Dit zijn de rauwe, fysieke realiteiten van het mens-zijn.
Iemand die geniet van elk moment, waardeert vaak juist die dierlijke, oprechte kant van het bestaan boven abstracte spirituele concepten.
Door het leven een "poppenkast" te noemen, degradeer ik de zwaarte van het bestaan.
tragisch: Alles is nep en tijdelijk.
Euforisch: Als het toch maar een spelletje is, kun je er maar beter om lachen en de slingers ophangen.